auto motor und sport се сдоби с първите технически данни и първите снимки на прототипа на модела
С новия A4 Audi възнамерява да си възстанови пазарните дялове. auto motor und sport се сдоби с първите технически данни и първите снимки на прототипа на Audi A4.
Седанът ще стъпи на пазара през 2015 г. с почти непроменени размери. Дължината възлиза на 4701 мм, а широчината - 1826 мм. В зависимост от модела височината може да варира от 1417 до 1437 мм. Съгласно предоставените данни за 2,0-литровия TFSI в моделите Avant и Quattro са: той си остава с мощност от 225 к.с., максимална скорост от 240 км/ч и консумация на гориво от 6,9 литра на 100 км. Емисиите на CO2 са 160 г/км.
Дизайнерската линия е натъкмена за новото Audi A4
Визуално новият Audi A4 е изваян и има вид повече на художествено произведение. Това е видно още от радиаторната решетка. Фаровете са директно до въздухозаборниците и са оборудвани с опция за LED светлини. Двете страни на автомобила изглеждат по-големи, отколкото преди, защото дизайнерите са подсилили праговете.
Подчертаният ръб на капака на багажника на новия Audi A4 е особено важен от аеродинамична гледна точка - област, която марката в последно време твърде много пренебрегваше, за разлика от Mercedes. Освен това той създава впечатление за много динамична форма, която се подчертава допълнително от големите изработени в две части задни светлини. Говорейки на светлините: Дневните светлини в бъдеще са представени като фини ленти, които придават особен чар.
В интериора също има промени: Използването на Head-Up дисплей в Audi A4 отдавна е предмет на разгорещени спорове, тъй като той заема много място в кокпита. Но за инженерите от Инголщадт технологията срещу отвличане на вниманието е много по-важна. Освен това информацията може да се проектира също и в огледалото за обратно виждане, което е един вид екран с огледална функция.
Сензорен екран с нови функции
Сензорният екран на централната конзола е център за управление на Audi A8 и A6, както последно в А3 и намира приложение в новото Audi A4. Той няма да бъде по-голям, но ще бъде по-интелигентен и алтернативно ще може да се управлява с гласови команди, което го прави емблема. Сензорната технология на VW вече отсъства, както и възможността за писане, която Audi използва най-вече за китайския пазар, по този начин 30% от работата се пада на него.
Клиентът ще може повече с пръст да кликва през различните менюта или да разглежда навигационната карта и всичко това на площ от 12 на 8 сантиметра. На по-късен етап от разработката водачът всъщност ще се радва на обратна връзка с дисплея и в недалечно бъдеще Head-up дисплеят ще се управлява с жестове.
Mercedes C–класа коренно промени екстериорния си дизайн през 2014, за разлика от това Audi инвестира много в развойна дейност за развитие на мултимедийната област. Водачът работи на свободно програмируем дисплей, който вече беше представен в Audi TT и ще намери приложение в A4. Разбира се, клиентът няма да може всичко сам да определя, Audi ще му предостави възможни опции с набор от програми.
Едно нещо е сигурно, с промяната на модела новият Audi A4 ще стане по-икономичен. Поради това Audi е заложил на изключване на цилиндър при четири цилиндровия, както и на плъгин хибрид. 1.4 TSI (122 и 180 к.с.) може временно да изключи два цилиндъра при ниско и средно натоварване, което съответства статистически на около 70 % от реализирания пробег. Включването и изключването не трябва да отнеме повече от 36 милисекунди, което съответно намалява потреблението с половин литър на 100 километра.
През 2015 стартира първият плъгин хибрид в новия Audi A4. Той предоставя пробег от 50 км само на електричество, като повечето клиенти могат да използват този режим до работа си и обратно. Вероятно Audi ще комбинира 2,0 TFSI (211 к.с.) с електромотор с мощност 95 к.с., което значи, че икономията може да бъде дори забавна. В по-далечно бъдеще ще бъде възможна и комбинация с дизелов двигател, като пробегът значително ще се увеличи
Дали това ще бъде достатъчно за новия Audi A4 да затвърди позициите си по отношение на голямата конкуренция от страна на BMW и Mercedes? Условията изобщо не са лоши. А перспективата да бръмчи през нови терени цели 50 км само на електричество носи много по-голямо удоволствие.