Миене, зареждане, смяна на масло. Това е почти всичко, което трябваше да правим, за да навъртим 100 000 километра с Audi A4 2.0 TDI
Виж ти, значи контролната индикация за нередности в двигателя все пак работела! На 84 496-ия километър тя за първи път светва извънредно, а последвалото посещение в сервиза разкрива и виновника – това е датчикът за разликата в налягането при филтъра за твърди частици. Нарушителят на спокойствието е сменен в рамките на гаранцията – също както 60 000 километра по-рано смениха хлабавия бутон за заключване на автомобила, разположен на шофьорската врата.
Машина
С това се изчерпват всички проблеми и дефекти, иначе А4 виждаше работилницата само при редовното сервизно обслужване със смяна на масло – впечатляваща равносметка за 100 000 километра, изминати в течение на повече от две години. По-точно казано, това е вторият най-добър резултат за всички маратонски тестове на автомобили от средния клас; единствено Т-моделът на Mercedes C-класа се представи с една идея по-успешно. Показаната от новото А4 надеждност не е някакво рядко изключение – това пролича още в средата на 2010 година, когато приключи продължителният тест на сп. AUTOStraßenverkehr от нашата издателска група. Тяхното Audi A4 Avant 1.8 TSI дори успя да измине цялото разстояние от 60 000 километра без нито една повреда.
Надеждността обаче не беше единственото достойнство, с което блестеше Audi A4 в теста на auto motor und sport. Например „метеорно сивият” лак с перлен ефект изглеждаше до края така, както през първия ден на пробега. В интериора единствено леко олющеният мек лак върху въртящия се контролер на навигационната система свидетелства за многобройните изчислени и изминати маршрути. Въпреки че разстояние, равно на половин автомобилен живот, беше преодоляно за рекордно кратко време, спортните седалки на варианта Ambition продължават да създават усещане за стегнатост и липса на износване, същото важи и за кормилната уредба и ходовата част.
Къде са силните страни?
Ето защо не е чудно, че в дневниците от теста можем да открием почти само положителни коментари: например по време на командировките колегите са оценили високо двулитровия дизелов мотор със система за впръскване common rail; неговите 143 к.с. се оказват достатъчни дори при пътешествия с четирима души и много багаж на борда. Средният за целия тест разход от 7,4 л/100 км също е приемлив с оглед на предлагания темперамент. С известна сдържаност при подаването на газ могат да се постигнат стойности, по-ниски от шест литра, което при 65-литров капацитет на резервоара позволява спокоен пробег от над 1000 километра.
Много похвали пожъна А4 и за комфорта на окачването, и то при положение, че не беше оборудван с адаптивни амортисьори. Тъй като тестовите автомобили на Audi обикновено са екипирани с Adaptive Drive, едва в маратонското изпитание имахме възможността да установим, че и при серийната ходова част конструкторите са постигнали сполучлив компромис между добре реагиращо на неравностите окачване и сигурно поведение на пътя. Иначе седанът беше отрупан с екстри на стойност 17 000 евро с цел да бъде установена ползата от многото и понякога твърде скъпи допълнителни предложения.
Като особено достойни за препоръка се проявиха ярките и равномерно осветяващи пътя биксенонови светлини, пакетът Ambition с неговите удобни спортни седалки, както и богато оборудваната инфо-развлекателна система, включваща навигация ММI. В частност колегите оценяват положително обстоятелството, че към системата без проблеми могат да се свържат най-различни мобилни телефони и МР3 плейъри. Те се управляват лесно и могат да възпроизвеждат предварително запаметени списъци с музика – както редовно показва опитът с много други тестови автомобили, тази функция далеч не присъства навсякъде.
Къде са слабите страни?
Има обаче няколко момента, които помрачават доброто общо впечатление. Например някои колеги възприемат командната система ММI като ненужно отклоняваща вниманието, понеже много от бутоните са монтирани далеч назад върху централната конзола. За да се включи отоплението на седалките, функцията първо трябва да се задейства чрез натискане на бутон и чак след това може да се настрои на желаната сила посредством въртящия се регулатор. Освен това при висока скорост възникват аеродинамични шумове около предните колонки, а през зимата трябва да мине много време, докато бъде затоплен интериорът – проблем, срещан при много дизелови модели, тъй като техният по-ефективен задвижващ агрегат произвежда по-малко излишна топлина.
Източник на досада е и контактният ключ, служещ като бутон за стартиране и изключване. След изгасването на двигателя той не винаги може да бъде изваден от първия път. Повторното му натискане обаче често води до ненужно стартиране на мотора. „Какво за бога му беше толкова лошо на класическия контактен ключ?” – се питат по този повод и неколцина читатели. Иначе повечето от тях хвалят високата надеждност на своето А4.
Сред многобройните писма и имейли не са никак малко онези, които съобщават за екземпляри без никакви дефекти. За разлика от много други маратонски тестове, тук почти няма, заемащи много страници и изпълнени с безброй проблеми разкази за ходения по мъките. Поради това е трудно да набележим типични слаби места въз основа на опита на читателите. От време на време при ниски температури газовите повдигачи не са в състояние да задържат отворен капака на багажника, при ръчните трансмисии първа предавка влиза трудно, датчикът за дъжд живее някакъв непредсказуем собствен живот. Освен това собствениците на S4 продължават да се борят с течове от водните помпи.
Затова пък читатели, които са се прехвърлили от предишния в сегашния модел, отправят похвали по адрес на осезаемия напредък при водимостта, комфорта, стабилното движение в права посока и мястото на задния ред. От друга страна, те възприемат пластмасите в кабината като не толкова качествени, колкото в предишния А4. Истинско възмущение обаче предизвиква политиката на Audi по отношение на оборудването срещу доплащане. Купувачите се ядосват както поради обстоятелството, че някои екстри могат да се поръчат само в пакет с ненужни предложения, така и заради празнотите в серийното оборудване: „Това, че при автомобил за 45 000 евро съм принуден да плащам отделно за отопляеми странични огледала, си е чисто нахалство”, гласи един от възмутените коментари.
Финансовата страна
За разлика от екстрите, базовата цена преобладаващо се възприема като справедлива с оглед на качествата на автомобила, същото важи и за разходите за обслужване и гуми. Във всеки случай тестовият А4 не се прояви като унищожител на гуми. Както зимните, така и летните издържаха средно по около 30 000 километра – нелош показател при толкова висок въртящ момент на предния мост. Това помага на A4 2.0 TDI да заеме място сред най-евтините за поддръжка модели от своя клас със стойност от 11,1 цента на километър.
Другояче стоят нещата с цената при продажба на старо, защото 57-процентното обезценяване след 100 000 изминати километра значително помрачи иначе толкова впечатляващата равносметка от маратона. Купеният някога срещу 48 000 евро автомобил струваше накрая не повече от 21 000 евро съгласно оценката на DAT. Причините са очевидни: в над 75 процента от случаите А4 се поръчва в комби варианта Avant, а седаните срещат трудности и на пазара за автомобили втора ръка. А множеството скъпи екстри, включващи и музикална система Bang&Olufsen, също не биват оценявани подобаващо от чувствителните към цените клиенти на вторичния пазар.
От всичко това следва един ясен съвет към купувачите на нов автомобил – да поръчат комби версията дори ако нямат нужда от допълнителното място, и да се концентрират върху най-търсените екстри. И обратно, онези, които търсят богато оборудван седан на старо, ще получат един изключително висококачествен, комфортен и надежден автомобил срещу сравнително малко пари.
Текст: Дирк Гулде
Снимки: ams
Оценка
Audi A4 2.0 TDI
100 000 километра са оставили съвсем малко следи по А4. Както технически, така и визуално след края на теста седанът изглежда почти като нов. Към незначителния брой на дефектите се добавят и ниски разходи на километър. Екстрите на стойност над 17 000 евро, както и слабото търсене на версията седан обаче водят до много голямо обезценяване.
Технически данни
Audi A4 2.0 TDI | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 143 к.с. при 4200 об./мин |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
10,3 с |
Спирачен път при 100 км/ч |
--- |
Максимална скорост | 215 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
7,4 л |
Базова цена | 48 445 евро |
този, който
Те немските марки да не свършват с ауди. Един Lexus LS не може да стъпи на пръстчето на последната S-klasse
mitko2710
mom4eta niakoi moje li da mi kaje za kakvo e buksata vav japkata na audi a4 avant 2010
АЗ
Най-доброто Ауди - ПРОДАДЕНОТО. Като видите Ауди на пътя да знаете, че или отива на ремонт или се връща от ремонт. AUDI - ALWAYS UNDER DIAGNOSTIC INSPECTION На спечелилите честит "БЕЗКРАЕН" празник!
то Аз
Понеже не си се представил не знам как да се обърна към теб, но относно коментара ти мога да кажа, че си от псевдо разбирачите, които купуват или по точно мечтаят за колата която еди кой си ти е казал, че е най-добра. Да кажеш, че Хонда и Лексус са боклуци.....си е становище на фен. Повози се в Акорд или Легенд и ще забравиш за келавото ауди. Там музиката не е от Метро, a e BOSE. Но ти си влизаи тука и си чети платените статии......погъделичкай малко егото и си заспивай спокойно. А аз какво гледам на картинка и до колко са ми селски мечтите....само да не се окаже, че НАЙ-ГОЛЕМИЯ КАРУЦАР КАРА НАЙ-ГОЛЯМАТА КАРУЦА.....със най-здравото и разбирасе не рециклируемо алуминиево окачване.
power
Istinskite I zdravi koli se praveha do 2000 godina,sled tova mnogo malko modeli,mogat da se pohvaliat sas zdravina I kachestveni materiali....:-)
до АЗ
Човек от каруцата може да слезе, но каруцаря от човека не можеш да извадиш! Като няма парички за добър автомобил - гроздето кисело защото е високо, карай си Сивик-ка и си мисли че имаш кола. Ако някой изрази различно мнение от това на комплексарите с евтинките коли с предно и две врати, СД от Метро, малък багажник, голям ауспух (марков), алуминиеви джанти с гуми втора употреба 2х2, се започва с обидите - Бай Ганьо бил, фен бил, еди какъв си ... Обясняват и приказват за някакви Лексъси, хОнди и прочие пластмасов боклук за рециклиране, който са виждали само на снимка и хабер си нямат що за каруци са, селски мечти!
АЗ
Последната изразена мисъл е залегнала в съзнанието само на силно пристрастните фенове....на мен "Немците произвеждат на-добрите автомобили" ми звучи като "От Искъко по-дълбоко НЕМА".... типична Бай Ганьофщина!
Анонимен
Немците произвеждат на-добрите автомобили!
Анонимен
Малее, японците купували технологии от изостаналите в кроманъонската ера германци ли бе? Какво да му купят на Ауди- дизелчето или повредите? Японците произвеждат най-здравите и най-високотехнологичните коли в света. тези ,които купуват и копират са германците! Един Lexus LS 600h показва какво могат японците- хибрид, не разни допотопни аудита дизел.
viva japan
ei bylgarskia pry4 golqm ama golqm sme6nik si! tipi4no zadrysteno bylgar4e...
български пръч
канадския, ако почетеш малко повече ще разбереш ,че след 2 WW, това трябва да знаеш какво е, Японците обикалят европа о купуват в прекия и преносен смисъл техника и технологии.Субару, които правят странния дизелов боксер е взаимстван от БМВ мотоциклетнни боксер двиг и от Фолксваген. Все пак освен да пишеш трябва и да четеш.Не смесвай технически познания с политически незнания .
Canadski Pitch
Zashto lujete horata be ? Imam priyatel sus Audi TT 2005 godina i postoyanno e v garaj za nyakukuv remont !! Novite Audida ne sa po -stoka !'Tzitiram -" Nay Evtinite za podrujka vuv tozi klas ??? ' ha ,ha ,ha vie normalni li ste ?? Alo ! Yavno ne ste karali Honda Accord ili Subaru . Po - evtini sus poveche ekstri i po- nadejdni !! Kakvo kato e Audi ? Who cares .Kusogledo i rasisktko Evropeysko mislene . Tipichno !