Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A6 2.0 TDI Ultra срещу Mercedes E 220 Bluetec: Разход? Разкошно нисък!

06.11.2014 16:48

Допреди десетина години, когато станеше дума за петлитрови седани на Audi и Mercedes от висшия клас, имахме предвид свръхмощните версии S6 и E 500. Днес така наричаме изразходващите по 5 л на 100 км A6 2.0 TDI Ultra и E 220 Bluetec, които успяват да са ефективни, без да ни лишават от нищо.

Според дълбокото убеждение на всички теоретици, които вярват в световната конспирация, в едновременната поява на два икономични модела няма нищо случайно. Просто развойните специалисти от Audi и Mercedes са бръкнали по-надълбоко в чекмеджетата на бюрата си. Точно под рецептата за пица с нула калории, указанията за конструиране на електромобил с автономен пробег 700 км и цена 15 000 евро и плана за избягване на глобалните промени в климата те са открили и извадили на бял свят пожълтялата от времето техническа документация за луксозни лимузини с петлитров разход. Тя си е била там още от средата на 90-те години, но тайните споразумения с петролната индустрия пречели на нейното прилагане в продължение на десетилетия.

Всички други, които не вярват в подобни заговори, могат спокойно да се удивляват заедно с нас. Тъкмо сега Audi A6 Ultra и Mercedes E 220 Bluetec се връщат от маршрута на auto motor und sport за определяне на минималния реално постижим разход. Два големи седана с разкошно обзавеждане, 190 и 170 к.с., както и собствено тегло над 1,7 тона. И двата са навъртели по 412 километра с внимателно и икономично шофиране. При Audi пистолетът на бензиновата помпа щраква след малко повече от половин минута. След това са необходими известно търпение и сръчност, за да напълним резервоара точно до ръба, като при старта. Дори тогава обаче в него не влизат повече от 20,19 литра, което прави разход от 4,9 л/100 км. При Mercedes успяваме да налеем 23,01 литра и изчислението показва разход от 5,6 л/100 км. Наистина така и двата модела надвишават обявения стандартен разход от 4,4 л/100 км, но скъпи приятели и теоретици на конспирацията – това е отлично постижение за два автомобила от висшия клас!

Дори средният разход в целия тест, който при A6 е 6,8, а при E 220 Bluetec – 7,5 л/100 км, е на равнището на малки автомобили като Ford Ecosport 1.5 TDCi (6,8 л/100 км) или Peugeot Partner Tepee HDi 115 (7,5 л/100 км). Дори в сравнение с досегашните версии A6 2.0 TDI и E 220 Diesel е налице прогрес, макар и по-малък. Така пакетът Ultra на Audi носи предимство от 0,5 л/100 км в сравнение с досегашния 2.0 TDI с механична трансмисия, докато E 220 Bluetec е с 0,3 л/100 км по-икономичен от нормалния 220 CDI със седемстепенен автоматик. И това – без клиентът да се лишава от абсолютно нищо.

На фона на тези постижения мерките за икономии изглаждат почти незначителни. При Audi най-съществената се състои в обстоятелството, че моделът е получил новоразработената седемстепенна трансмисия с два съединителя. Тя повишава ефективността на задвижването благодарение на по-малкото триене и два отделни кръга за циркулация на масло – един за двата съединителя, мехатронния модул и маслената помпа и друг за комплектите от зъбни колела и диференциала. В режима за ефективна работа трансмисията S-tronic превключва на празен ход при отпускане на газта (така автомобилът сякаш плува, използвайки максимално инерцията). Освен това има и центробежно махало, познато от вариантите Efficient Dynamics Edition на BMW. И в S-tronic на А6 то се противопоставя на появяващите се при ниски обороти колебания и така позволява движение в особено нискооборотни режими. А6 го владее много добре – още малко над оборотите за празен ход автомобилът започва да тегли равномерно. Но не твърде бурно, защото го възпират „дългото” предавателно отношение на трансмисията и характеристиките на мотора. Едва при 1750 об./мин плавно работещият двулитров агрегат достига максималния си въртящ момент от 400 Нм.

Mercedes и силата на спокойствието

При малко по-шумния E 220 Bluetec платото от 400 Нм е изкачено още при 1400 и продължава до 2800 об./мин. Дори преди това да има турботупка, тя е заличена напълно от седемстепенния автоматик с хидравличен преобразувател. С него моделът на Mercedes ускорява по-настойчиво. И тук са налице детайли, осигуряващи икономия на гориво: например автоматичната трансмисия сменя предавките според една особено ефективна стратегия за превключване, която е насочена главно към това, да не изисква от двигателя високи обороти. При намеса чрез планките за превключване автоматикът реагира със – нека се изразим така – сподавена еуфория. И без това няма смисъл от високи обороти, защото 170-те конски сили са налице още при 3000 об./мин. Също както при Audi A6 Ultra, предавателните числа при E 220 Bluetec са толкова „дълги”, че при скорост от 200 км/ч на аутобана моторът се върти с едва 2500 об./мин.
Другите трикове за икономии при Е-класата се ограничават скромно до гуми с ниско съпротивление и жалузи пред радиатора, които се затварят, когато не е необходим приток на въздух за охлаждането, и така намаляват въздушното съпротивление. Такава е целта и на серийната спортна ходова част, с която Bluetec се врязва снишен с 15 мм в насрещния въздушен поток. Тестовият автомобил обаче е оборудван с въздушно окачване – срещу доплащане (4084 лева), но с отлично действие. Само при напречни фуги то реагира малко грубо, но това е особеност на системата. За разлика от като цяло доста по-стегнато настроеното Audi моделът на Mercedes неутрализира както късите, така и дългите вълни по настилката с кадифена мекота и без поклащания – независимо дали е празен, или с пълен товар.
Въпросният товар при тестовия автомобил е ограничен до мизерните 396 килограма. Освен това и обемът на багажника тук е по-малък и възлиза на 490 литра. Така е, защото при отговарящите на Euro 6 версии Bluetec под пода на багажното отделение се намира резервоарът за добавката Adblue, затова липсват 50-те литра на „сутерена”, които иначе Mercedes причислява към багажния обем.

Ultra е новото име на нормалността

A6 изпълнява изискванията на Euro 6, без това в никаква степен да влияе на предлагания простор. Изобщо единственото предизвикателство при общуването с тестовия автомобил е по-скоро естетическо – това са грамадните надписи „Ultra” от двете страни на каросерията. С тях Audi обявява публично важната и самостоятелна роля на модела – докато Mercedes предлага успоредно E 220 CDI и E 220 Bluetec, A6 2.0 TDI ще се произвежда само в икономична версия.

В нея моделът струва с около 2000 лева повече, по-мощен е с 13 к.с. и запазва познатите си силни страни. Двайсетте конски сили предимство в мощността и 131 килограма по-малко в сравнение с E-класата намират израз в по-бързо ускоряване. За разлика от агрегата OM 651 в модела на Mercedes, двулитровата машина на Audi набира обороти по-леко, а трансмисията S-tronic реагира спонтанно на командите от планките за превключване. На тази динамична природа отговаря и по-чевръстата водимост, с която А6 се носи по пътищата ненатрапчиво бързо и изключително сигурно. Продължава да липсва единствено обратната информация от волана.

E-класата влиза в завоите по-спокойно, но с по-автентично усещане. С бързите завои автомобилът се справя по-скоро професионално, отколкото ентусиазирано – с леко недозавиване, безкомпромисно сигурно и под компетентния надзор на системата ESP. И двата модела предлагат по желание богат арсенал от системи за подпомагане, който почти не оставя на водача възможността да участва в катастрофа. Толкова по-странно е, че в теста за спиране със 100 км/ч и горещи спирачки E-класата допусна малката слабост от по-дълъг с 1,9 метра спирачен път.
Нека добавим, че и двата автомобила предлагат в равна степен изобилие от място в интериора, отлична изработка, добра ергономия (с изключение на подробности като MMI менютата в А6 и бордкомпютъра в Е-класата) и са приблизително еднакво скъпи.

Накрая печели Ultra, който показва колко икономичен може да бъде висшият клас, без клиентът да се отказва от нищо съществено. Ако не вярвате, убедете се сами с едно пробно кръгче зад волана. Няма как да не го почувствате – дори ако смятате, че всичко е част от някаква конспирация.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1 Audi
530 точки
Големите средства и усилия, които Audi влага в разработването на двигатели, се отплащат богато. Извънредно икономичен и при това темпераментен и с плавен ход, A6 Ultra се увенчава с победата. Малките недостатъци при комфорта на окачването се компенсират с излишък от значително по-ниските разходи.

2 Mercedes
516 точки
Когато противникът ти е А6, нямаш право да показваш слабости. 220 Bluetec обаче си ги позволява – по-малък полезен товар, по-голям разход и по-висока цена (в Германия). По отношение на комфорта моделът си остава еталон, убедително се представя и мощно-спокойният задвижващ агрегат.

Текст: Себастиан Ренц
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus