Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A8: Философският автомобил

06.04.2010 11:20 6
6
2571871206

Луксозните лимузини винаги са били пионери на прогреса. С новото издание на А8 Audi поставя цялото си технологично ноу-хау на върха на бойното острие. Дали операцията е успешна?

Руперт Щадлер, властелинът на пръстените на Audi, завърши презентацията на новия А8 пред журналистите с повелителен тон, като за изпроводяк им заръча: „Вярвам, че сме направили приличен автомобил. Сега вие напишете нещо прилично за него.” В думите можеше да се открие очевидната засегнатост от някои първи публикации, които в сензационен стил изтъкваха недостатъци, като „отначало моделът няма да се предлага в хибридна версия” и „стандартната система за двойно предаване доста повишава теглото”. Нима наистина в тези трудни философски времена в Audi са имали неблагоразумието да сътворят един динозавър на колела?

Внимание към всеки детайл

Нашата работа изисква да погледнем професионално на нещата, защото обективността на цифрите в тестовете дава най-ясна представа за качествата на един автомобил. А в този случай, ще установим, че подобни критики са абсолютно неоснователни. Броячът на грамовете въглероден двуокис неуморно цъка и в централата в Инголщат, а в данните от теста представителят на луксозната класа с осемцилиндров двигател отчита цял литър по-нисък разход от предшественика си. Това вече е сериозно постижение, като се има предвид, че тук става дума за автомобил с наистина разточителни размери.

Въпреки че дължината му надвишава пет метра, а широчината е цели два, сме длъжни да споменем, че стилистите са се постарали фигурата му да не вдъхва страхопочитание и умело са прикрили действителната й големина. Лимузината излъчва сдържана елегантност, без каквито и да било дизайнерски заигравки и елементи, които да смущават чистотата на линиите. В интериора на новия А8 обаче не само пространството е в изобилие – тук дизайнерите по никакъв начин не са ограничавали порива на фантазиите си, а в съчетание с висококачествените материали и прецизното сглобяване, обзавеждането няма как да бъде наречено другояче освен безупречно. Вниманието към всеки детайл е видно дори в елементи като прецизните, ръчно обработени кантове на дървените облицовки, които са празник за сетивата.

Съвършенството на ръчно изработените детайли в стила на класическите каросерийни майстори се допълва от високотехнологичните електронни компоненти. Командната система MMI е била усъвършенствана, а най-важният акцент в нея сега е новият тъчпад, наподобяващ тези в преносимите компютри. Върху него директно могат да се изписват буквите на думи, например наименованието на целта за навигационната система или име в телефонния указател, а информацията се появява на издигащия се от средната част на арматурното табло екран. Всичко функционира по забележително съвършен начин, а за онези, които не знаят азбуката, има възможност за управление с гласови команди.

Audi установява нови мащаби по отношение на контрола на функциите на различните устройства и системи – никакви слабости не могат да бъдат открити при настройването на регулируемите в различни посоки многофункционални седалки, а работата на климатичната инсталация е абсолютно незабележима и присъствието й заслужава да се спомене единствено за пълнота на описанието.

Зад волана

Шофирането затвърждава визуалното впечатление за автомобил с по-малки размери, в положителния смисъл на думата – А8 реагира на движението на волана като модел от средния клас, за което допринася и добрият преден обзор. Само когато извършвате маневри на заден ход, погледът среща препятствия и трябва да разчитате повече на личната си преценка или в по-добрия случай - на предлаганата като допълнително оборудване камера, която горещо ви препоръчваме.

Върховият модел на компанията от Инголщат винаги е бил сред най-чевръстите в луксозния клас, но новият А8 значително развива постигнатото. Ако в менюто за управление изберете режима Dynamic, кормилна уредба става толкова директна, че непосредствената й връзка с пътя вече е с една идея повече от нужното. Новата осемстепенна автоматична предавателна кутия също демонстрира подчертано спортни характеристики, които със сигурност не са в духа на представата за икономично шофиране. В този режим бензиновият осемцилиндров агрегат реагира спонтанно като раздразнена гърмяща змия и мигновено набира обороти, поддържайки ги в по-високи режими, но за радост това не е съпроводено със съответните звукови реакции – за което заслугата е на изключителната шумоизолация.

И все пак за повечето случаи в ежедневието режимът Comfort изглежда далеч по-подходящ. Двигателят и всички системи реагират по-плавно и това се усеща най-осезаемо по отношение на окачването. В това отношение A8 бележи изключителен напредък, защото при предшественика част от комфорта определено беше пренесен в жертва на динамиката.

Подобрението е очевидно и значително. Окачването реагира прецизно и абсорбира без остатък големите вълнообразни неравности по пътя, без към каросерията да се предават забележими вертикални движения. Така флагманът на Audi вече безспорно е на едно ниво с конкуренцията от Мюнхен и Щутгарт и това без съмнение е най-голямото постижение в еволюцията на модела.

Зелени килограми

Въпреки че пространствената носеща конструкция и каросерията са изработени от алуминиеви сплави, А8 съвсем не е лек. Поради изобилието от екстри в тестовия модел само пет еднолитрови бутилки с кока-кола биха закръглили теглото му на два тона. Сериозен принос за това има системата за задвижване на четирите колела, но необходимостта от присъствието й в никакъв случай не бива да се поставя под съмнение. Всеки пътувал през зимата с quattro ще ви убеди, че задвижването на единия мост при автомобили от този ранг и с мощни двигатели е абсолютна отживелица. А8 демонстрира сигурно поведение във всякакви ситуации, за което принос има не само двойното предаване, но и системите за безопасност и електронно управляваната ходова част.

Уверенията за намален разход от страна на производителя се потвърждават и от практиката. Шофирането по магистрала с разход на гориво от 10 литра бензин на 100 км е напълно възможно благодарение не само на отличната аеродинамика (Cx 0,26), но и на дългото предвателно число на осма предавка. Принос за чувствително по-ниския от този на предшественика разход на гориво в теста имат и вътрешнодвигателните мерки. След студен старт например охрадителната течност не циркулира в цилиндровата риза, поради което оптималната температура се достига по-бързо. Това от своя страна способства за намаляване на вътрешното триене и разхода на гориво.

Така в резултат от усъвършенстването и разработването на множество отделни детайли новият А8 е станал истинско произведение на инженерното изкуство, а не просто един приличен автомобил. Поздравления, господин Щадлер!

Текст: Гьоц Лайрер
Снимки: Ханс Дитер-Зойферт

Оценка

Audi A8 4.2 FSI

А8 носи свеж полъх в луксозния клас. При динамиката на пътя той установява стандартите в класа, а по отношение на комфорта има значителен напредък. Дори във версия с осемцилиндров бензинов мотор разходът на гориво е приемлив.


Технически данни

Audi A8 4.2 FSI
Работен обем ---
Мощност 372 к.с. при 6800 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,3 с
Спирачен път
при 100 км/ч
36 м
Максимална скорост 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
13,7 л
Базова цена 179 569 лева
Коментари

анонимен
пхахаха знаех си че с труд, усърдие и постоянство се изкарват пари за А8-ца в БГ. Тъкмо се чудех защо нямам такава кола добре че ме светна какво ми липсва.

анонимен
Най - добрата! Технологий, качество и престиж от Германия!!! Цената е постижима, няма много за мечтание по скоро иска малко труд, усърдие и постоянство.

анонимен
Почти-въобще....

анонимен
Горе-долу, криво-ляво...

анонимен
Мечта, мечта... колко да е мечта? :)

анонимен
ех, автомобил мечта

comments powered by Disqus