Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi S5 Cabrio и Mercedes E 400 Cabrio: Въздушни замъци за четирима

11.11.2013 16:35

Понякога ви се иска просто да сте на въздух – най-добре с два четириместни открити луксозни лайнера като кабриоверсиите на Audi S5 и Mercedes E 400. Кой от двата модела си играе по-дръзко с вятъра, ще изясним в този тест.

Добре е, че двата четириместни луксозни кабриолета не са политици. Ако бяха, всичките им титли щяха да бъдат анализирани подробно в търсене на плагиатство и резултатът щеше да бъде, че при названията някои неща не са наред. Последиците са известни: медийно разжалване и бягство в чужбина. Само че при това грандиозно лятно време – кой би могъл да си го представи през юни? – ние искаме да задържим у нас двамата открити герои. Ако избягаме с нашите красавци, това ще бъде най-много бягство от всекидневието.

Но все пак въпросът остава открит: названието Mercedes E-класа Cabrio, строго погледнато, е некоректно. Под разкрасените през 2013 г. ламарини и интериора на E-класата – сега с по-изискано арматурно табло – се крие платформата на по-късата С-класа. Затова откритият Е (моделна серия 207) не се произвежда в Зинделфинген, а в Бремен, заедно със своите събратя от серията С. Това обаче по принцип е информация само за автомобилните педанти, които знаят наизуст кодовете за лаковите покрития на всички модели на Mercedes от Втората световна война насам.

Задната част на Mercedes е по-тясна
Само че въпросното обстоятелство засяга и пътниците върху двете тапицирани с фина кожа задни седалки. Те изненадани установяват, че седят доста по-натясно отколко в седана. Вярно е, че сгънатият текстилен покрив заема част от пространството, но малко повече място пред коленете би било добре дошло. Ако веднага след това скочите в модела на Audi, ще забележите, че там е по-просторно. Конструкторите на S5 са си послужили умно с не толкова обемните форми на седалките и по-прибраната жабка.

Същевременно откритият Daimler полага големи грижи да остави добро впечатление у седящите на втория ред – предните седалки на Mercedes E Cabrio се преместват автоматично с тихо бръмчене в най-удобната позиция за качване отзад, докато S5 изисква да си помогнете с ръка. Още по големи стават разликите в комфорта по време на движение. Наистина Audi предлага малко повече опора под бедрата, но когато насрещният вятър стане по-силен, настъпва часът на т.нар. Aircap в Mercedes E-класа Cabrio. Отвън съоръжението може да се мери по красота с цицина на челото, но от 40 км/ч нагоре подвижната козирка умело насочва въздуха над главите на пътуващите. Стига да не са прекалено високи. Образува се нещо като спокойно езеро от свеж въздух, в което пасажерите се къпят спокойно, без ураганно вихрещи се прически. Напоследък Audi предлага по желание и шал от топъл въздух, за да не настива вратът от течението.

Постепенно се очертава една принципна разлика в характерите на двете звезди на изпълненията под открито небе: кабриолетът на Mercedes е недвусмислено насочен към търсачите на наслада от живота, а неговият трилитров шестцилиндров мотор с 333 к.с. при нужда може и да поспортува. Между другото, ще отбележим, че названието E 400 за три литра работен обем също е дребна измама с етикета. За разлика от него Audi Cabrio е на първо място S5. Динамичен, с яка захапка и с припукващо-ломотещ звук, той поставя възможностите за открито возене едва на второ място. Но нека погледнем по-дълбоко в моторния отсек, където ни очаква истинското съкровище на Audi.

Икономичен и спокойно работещ битурбо мотор в Mercedes E 400 Cabrio
Надписът с големи букви върху мотора V6 3.0 TFSI означава Turbo charged fuel stratified injection, или турбомотор с впръскване с разслояване на заряда. Агрегатът на S5 обаче не е с турбо- а с механичен компресор. Спестяващата бензин работа с бедна горивна смес (с излишък на кислород) при разслояването на заряда е налице само в режим на частично натоварване. Вероятно в резултат от необходимостта да се отвежда топлина от тесния V-образен мотор, в изпускателния тракт е намерил място не горещ турбосгъстител, а студен, механично задвижван компресор. Междувременно в Mercedes са извадили от двигателната гама компресорния вариант с ремъчен привод, защото макар и да обещава превъзходни реакции без никакво забавяне, той носи и загуби на празен ход. Те повишават стандартния разход по NEFZ, пред който козируват всички развойни инженери.

Поради това не е чудно, че с 11,9 литра на 100 километра S5 изразходва с 0,8 л повече от също толкова мощния битурбо мотор в Mercedes E-класа Cabrio. Двигателят с директно впръскване е не само по-новият от двата, но при тегло на автомобила малко над 1,8 тона му се налага да тегли с около 100 кг по-малко от вече навлезлия в напреднала възраст представител на лобито на леките конструкции от Долна Бавария. Освен това на неговата седемстепенна автоматична трансмисия е позволено да черпи с пълни шепи от въртящия момент, чиято максимална стойност е налице при 1500 оборота по-малко и е с 40 Нм по-голяма. А това по принцип обещава по-ниски, а с това и по-икономични обороти.

Така Mercedes E 400 Cabrio се носи спокойно, като след малка пауза ускорява без затруднения от 1400 об./мин, докато трансмисията с два съединителя на Audi си играе да слиза на по-ниска предавка. Силовият потенциал на Mercedes E-класа Cabrio дебне в готовност, но не е нужно непременно да бъде дразнен насила. Освен това звучи с приятно нежен, гърлен V6 баритон. Просто един чудесен агрегат, чиито еластично спокойни маниери го правят идеално подходящ за кабриолет. V6 моторът на Audi изглежда много по-директен, но и по-натрапчив и напорист – тъкмо затова го обичат страстните любители на спортното шофиране.

Въпреки по-голямото си тегло Audi спечелва с малка преднина спринта от нула до 100 км/ч (5,5 сек) благодарение на серийното си двойно предаване (чисто механичен диференциал с коронно зъбно колело). Субективното впечатление при шофиране на S5 е за по-чевръсто поведение, а на задвижваната чрез задните колела Е-класа на Mercedes – за по-изискани маниери. Това е преди всичко въпрос на настройките на двете електромеханични кормилни уредби – при Audi малко изкуствена и с афиширано лек ход (в режим Сomfort), а при Mercedes E-класа Cabrio идеално съобразена с всякакви ситуации, в които освен това звездоносецът спира малко по-добре.

Mercedes E-класа Cabrio е по-добър за бавни разходки
Който иска само да се носи спокойно през живописни местности, ще го направи най-добре с Mercedes E-класа Cabrio. Усещането за кабриолет може да бъде съобразено идеално с индивидуалните желания посредством аеродинамичната козирка Aircap, адаптивното окачване реагира превъзходно и с леко поклащане поема неприятните неравности по настилката. При затворен акустичен гюрук нивото на шумове е с до четири децибела (72 dБ при 160 км/ч) по-ниско, отколкото в Audi – не са много изцяло металните покриви, предлагащи по-тиха обстановка.
Усещането зад волана на S5 е за по-стегната и прецизна водимост, както и за по-слабо клатене. Но и този модел реагира на най-високо ниво спрямо неравностите – с помощта на предлаганите по желание адаптивни амортисьори. От гледна точка на чистата управляемост той е субективно, а и обективно (според измерванията в динамичните изпитания) по-добият. Що се отнася до плавното движение с малка скорост обаче, той е принуден да отстъпи пред кабриолета от Вюртемберг, който въплъщава в пълна степен хедонистичната страна на шофирането под открито небе под мотото „Целта е самият път”.

След модернизацията откритата E-класа, подобно на седана, се е профилирала като един всеобхватен грижовник. Със своята система за подпомагане на шофирането тя не само владее частично автономното движение в задръствания, но и спира самостоятелно пред пешеходци или в напечени ситуации на кръстовища. Моделът на Audi не притежава такива способности, понеже не разполага с допълнително предлаганата стереокамера за триизмерно наблюдение на зоната пред автомобила. Известно утешение е фактът, че при отворен покрив Audi предоставя малко по-голям багажен обем (320 л). Това обаче не може да попречи на заслужената победа на Mercedes E-класа Cabrio, който освен това е и по-евтин.

Текст: Александер Блох



1. Mercedes E 400 Cabrio

515 точки

Какъв кабриолет само! Заедно с равномерно и тихо работещия V6 мотор икономичната и безопасна Е-класа е апотеоз на комфорта при шофиране под открито небе. Още по-хубаво би било само ако имаше малко повече място отзад.

2. Audi S5 Cabrio

493 точки

Какъв спортист само! S5 поема с настървение газта и изписва завоите с чудесно сцепление и прецизност. Още по-хубаво би било обаче, ако теглото, разходът и шумът бяха по-малки.


Технически данни

  Mercedes E 400 Cabrio Audi S5 Cabrio
Двигател и силово предаване
Брой на цилиндрите / тип двигател: 6-цилиндров V-образен 6-цилиндров V-образен
Работен обем: 2996 см³ 2995 см³
Принудително пълнене: турбокомпресор механ. компресор
Мощност:: 333 к.с. (245 кВт) при 5500 об./мин. 333 к.с. (245 кВт) при 5500 об./мин.
Макс. върт. момент: 480 Нм при 1400 об./мин. 440 Нм при 2900 об./мин.
Предаване: задно постоянно двойно
Трансмисия: 7-степенна автоматична 7-степенна с 2 съединителя
Стандарт за вредни емисии: Euro 6 Euro 5
Емисии СО2: 178 г/км 199 г/км
Гориво: бензин 95 Н бензин 95 Н
Цена
Базова цена: 116 880 лв. 123 317 лв.
Размери и тегла 
Междуосие: 2760 мм 2751 мм
Предна/задна следа: 1538 мм / 1541 мм 1588 мм / 1575 мм
Външни размери (дълж. × шир. × вис.): 4703 × 1786 × 1398 мм 4640 × 1854 × 1380 мм
Собствено тегло (измерено): 1870 кг 1959 кг
Полезен товар: 445 кг 421 кг
Допустимо общо тегло: 2315 кг 2380 кг
Диам. на завиване: 11.15 м 11.40 м
Прикачен товар (със спирачки): 1800 кг 2100 кг
Каросерия
Вид: кабриолет кабриолет
Врати / места: 2/4 2/4
Гуми на тестовия автомобил
Гуми (отпред/отзад): 235/40 R 18 Y / 255/35 R 18 Y 245/40 R 18 Y / 245/40 R 18 Y
Джанти (отпред/отзад): 7,5 J x 17 / 7,5 J x 17 8,5 J x 18 / 8,5 J x 18
Ускорение
0-80 км/ч: 4,1 сек 3,9 сек
0-100 км/ч: 5,8 сек 5,5 сек
0-120 км/ч: 7,8 сек 7,7 сек
0-130 км/ч: 8,9 сек 8,8 сек
0-160 км/ч: 13,2 сек 13,2 сек
0-180 км/ч: 16,8 сек 16,9 сек
0-200 км/ч 21,2 сек 21,8 сек
0-100 км/ч (данни на произв.): 5,3 сек 5,4 сек
Макс. скорост (измерена): 250 км/ч 250 км/ч
Макс. скорост (данни на произв.): 250 км/ч 250 км/ч
Спирачен път
100 км/ч студени спирачки празен: 35,2 м 35,4 м
100 км/ч студени спирачки с товар: 35,6 м 36,4 м
Разход на гориво
Разход в теста л/100 км: 11,1 11,9
мин. (тестов маршрут на ams): 7,8 8,9
максимален: 13,6 14,5
Разход (л/100 км ECE) данни на произв.: 7,6 8,5
Коментари
comments powered by Disqus