Моторспорт подразделението за частни клиенти ще прекрати съществуването си
Audi Sport Customer Racing програмата ще бъде спряна в края на настоящата година, за да може немската марка да насочи всичките си усилия към предстоящия дебют във Формула 1. Информацията е на Motorsport-Total.com, все още не е официална, но съдейки по пилотите, които напускат потъващия кораб на Audi, е съвсем логично инголщатци да потвърдят новината в близко бъдеще.
Под шапката на Audi Sport Customer Racing са DTM и GT Wolrd Challenge програмите с Audi R8 LMS Evo II, както и участията в различните TCR шампионати с RS3 LMS. Подразделението на инголщатци има ангажименти и към частни отбори, които се състезават с GT2 и GT4 вариантите на R8.
Audi-Kundensport droht Schließung: Aus für R8 in DTM und bei GT3-Klassikern? #DTM !B https://t.co/M1Ew8PwAMG pic.twitter.com/LfRywaYF4T
— Motorsport-Total.com (@MST_AlleNews) May 3, 2023
Серийното производство на R8 ще бъде прекратено в началото на 2024 г., което съвпада с решението за спиране на клиентските проекти и потвърждава слуховете, че новият ръководител на Audi Sport Ролф Михел не е успял да издейства съответното финансиране, което неговият предшественик Юлиус Зеебах така или иначе ограничи съществено.
От една страна действията на Audi изглеждат логични. Те стопираха заводските проекти във Формула Е, DTM и „24 часа на Льо Ман“, за да могат да пренасочат усилията си към рали „Дакар“ и впоследствие – към Формула 1. От друга страна обаче програмата за частни клиенти осигуряваше солидни приходи и имидж. През миналия сезон отборите с автомобили на Audi спечелиха общо 290 победи и 76 титли, а R8 LMS GT3 надхвърли 300 продажби.
Засега програмата в „Дакар“ продължава, но вероятно следващото издание на пустинната класика ще бъде последно за електрифицирания RS Q e-tron. Това означава, че още от началото на 2024 г. всички усилия на германците ще бъдат хвърлени в посока Формула 1.
В момента Audi Sport Customer Racing има 14 заводски GT пилоти, които предоставя на частните си клиенти, като сред тях впечатление правят имената на Маркус Винкелхок, Кристофър Мийс, Кристофър Хаазе и Фередрик Вервиш. По-рано през годината Келвин ван дер Линде и Робин Фрайнс обявиха публично, че напускат редиците на Audi.