330е с впечатляващ успех събира в себе си най-доброто от два различни типа задвижване
BMW несъмнено са сред пионерите в електрификацията при съвременните автомобили. Нека не забравяме, че изцяло електрическият i3 и Plug-in хибридът i8 се появиха във време, когато конкуренцията само можеше да мечтае за подобно ниво на компетентност в областта на електрическите задвижвания – и още по-малко за серийно производство на толкова зрели в технологично отношение продукти. Неслучайно двата автомобила се превърнаха в същински лаборатории на колела, които със своите модерни карбонови конструкции и до ден-днешен изглеждат изпреварили времето си.
Поради ред причини продажбата на подобни смели концепции е малко или много трудна задача, така че марката съвсем навреме се ориентира и към създаване на многобройни Plug-in хибридни изпълнения, базирани на стандартните моделни серии. Точно такъв е случаят и с BMW 330e, който вече е във второто си поколение и обещава сериозни подобрения в практически всички области.
Актуалното издание на BMW 330e има автономен електрически пробег от 66 километра (според критериите на NEDC), а спрямо по-близките до реалността изисквания на цикъла WLTP тази стойност се равнява на 40 километра. В много държави това е достатъчно за до 75 процента от всекидневните изминаваните отсечки, които най-често са от дома до работата и обратно или други подобни. Още по-добрата новина се състои в това, че според измерванията на auto motor und sport при сравнително икономичен стил на шофиране 330е без проблем изминава цели 54 километра на ток, което надвишава обещания показател по WLTP.
Новата литиево-йонна акумулаторна батерия е по-ефективна и по-компактна, отколкото при предшественика, а мястото й е под задната седалка. Заради необходимото за монтажа й пространство обемът на резервоара е редуциран до 40 литра, а вместимостта на багажника се е смалил със 110 л до 375 литра.
Електрически двигател, интегриран в трансмисията
От BMW са положили сериозни усилия, за да направят работата и на двата типа задвижване още по-ефективна, отколкото досега, като за целта си заслужава човек да усети разликата между различните режими на работа на автомобила: от изцяло електрическо задвижване, през различни хибридни варианти, до впечатляващия спортен режим, в който електрическата тяга се ползва основно за още по-мощно ускорение.
Повече за впечатленията ни от BMW 330e можете да откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България, който вече е на пазара, и за ваше удобство може лесно да бъде поръчан онлайн.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов