Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 435d xDrive Gran Coupe: Може би най-добрият

17.07.2017 14:08

На пътя с обновената версия на елегантното купе с четири врати

Най-добрият автомобил... Какъв трябва да е той? Най-мощен и бърз? Най-комфортен и удобен? Най-практичен и лесен за поддържане? Най-евтин и икономичен? В нашите тестове даваме оценки, отразяващи всички тези, а и доста други изисквания, за да стигнем до обективен, балансиран и справедлив отговор.

И все пак... Ако парите не са проблем, но сте ограничени в избора до един-единствен модел, кой бихте предпочели? Все повече хора отговарят на този въпрос, насочвайки се към SUV категорията, която постоянно се разраства и разпростира, обхващайки почти всички класове. Нещо от комби, нещо от ван, нещо от всъдеход – и щастието е почти пълно, а що се отнася до екологичната съвест, тя винаги може да бъде приспана с някоя хибридна версия.

Съществува обаче и друга група клиенти – такива, които не биха искали да правят компромиси с динамиката на пътя, стилната външност и спортния дух, но и не са готови да се лишат от място за петима пътници и достатъчно багаж. Те също търсят отговор на въпроса за най-добрия автомобил.

За мнозина от верните почитатели на синьо-бялата марка от Мюнхен този отговор е ясен от близо три години. Дотогава те бяха принудени да се колебаят между динамиката и повратливостта на „тройката” и стилната елегантност на голямата „шестица” Gran Coupe. След като се появи Gran Coupe версията на Серия 4, тя успя да очарова и покори около 200 000 клиенти – колкото купето и кабриолетът, взети заедно. 

BMW Серия 4 Gran Coupe с по-добро поведение на пътя, повече лукс и комфорт

Сега пред нас е обновеното BMW Серия 4 Gran Coupe, ключът е в джоба ни и ни предстои да седнем зад волана му. Както може да се предполага при един успешно продаван модел, промените са незначителни. Отпред бронята е с по-голям централен отвор за въздух, предните светлини и светлините за мъгла са серийно с LED техника, има промени и при задните светлини и задната броня. Любителите на динамичното шофиране могат да се радват на нови настройки на окачването (като при модернизираната „тройка”), а в тестовата версия М Sport – и на адаптивно М-окачване. 

Вътре промените са в посока на повече лукс и комфорт, като за арматурното табло се предлага мултифункционален дисплей (няма го в тестовия автомобил, но серийните уреди с чудесна графика не дават повод за съжаление). Инфо-развлекателната система Professional изобразява различни части от менюто във вид на „плочки”, което предоставя по-добър поглед и по-лесен достъп до тях.

Нашият екземпляр е с оборудване BMW Individual – Edition Exclusive, включващо кожен салон Merino Кashmir (бежово/черно), панели с покритие Piano black, арматурно табло BMW Individual и други по-дребни екстри. 

Динамика на класически спортист

Запалваме двигателя и след неизбежния половин час за излизане от София се устремяваме по една от магистралите. Прекрасният осемстепенен автоматик с икономичен, комфортен и спортен режим ни дава възможност както да се носим безметежно с постоянна скорост, наслаждавайки се на екологично нисък разход, така и да се гмурнем в океана от въртящ момент (630 Нм) и да почувстваме прилива на мощ от шестцилиндровия трилитров дизел с каскадно пълнене и 313 к.с. Ускоряването до 100 км/ч отнема, по данни на производителя, само 4,8 секунди. За сравнение: преди години безподобното Ferrari 288 GTO с турбомотор и 400 к.с. (но без двойното предаване и контролната електроника на BMW) изпълняваше това упражнение за 4,9 секунди, също по фирмени данни. Господин Рудолф Дизел сигурно се усмихва от някой облак...

Напускаме магистралата и продължаваме по шосе с двупосочно движение. Ако сте в настроение за изпреварване, спортният режим ви гарантира, освен мигновена реакция при подаване на газ, подходящата стимулираща акустика на сърдито ревящия шестак. Задминаването е лесно като на шега, мощните спирачки впечатляват почти колкото страхотната тяга, уредбата HARMAN/ KARDON ви обгръща с приятна музика, а пътуващите на задната седалка не усещат никакви притеснения и не ви молят да спирате, за да се поразтъпчат. 

Серия 4 Gran Coupe - по-практична от "тройката" седан

Всъщност от гледна точка на практичността Gran Coupe не само не отстъпва на „тройката” (стандартният багажен обем е идентичен – 480 л) но и я превъзхожда благодарение на големия си заден капак. При сгъване на задната облегалка (разделена в отношение 40 : 20 : 40) се отваря товарно пространство с обем до 1300 литра – почти като в комби. Дали не са прави онези 200 000 души, открили за себе си най-добрия автомобил в „четворката” Gran Coupe?

Тъкмо когато сме готови да се съгласим, в огледалото за обратно виждане се появява заплашително нарастваща предница с бъбрековидна решетка и недвусмислена заявка за изпреварване. Докато ни задминава, един бегъл поглед потвърждава подозренията ни. „Петица”. М-„петица”. 560 к.с. Хищникът на върха на хранителната верига. С повече престиж, повече адреналин, по-голяма каросерия – и вероятно по-добрият. Може би. Сигурно. 

На следващата бензиностанция спираме, за да изпием едно кафе. Гориво не ни трябва, защото все още разполагаме с половин резервоар, а с него можем да прекосим цяла България. На бензоколонката собственикът на М-„петицата” току-що е налял догоре стооктанов бензин и се насочва към касата да плати. Хубавата му спътничка леко изостава – колкото да отправи един дълъг поглед към нашата елегантна „четворка” Gran Coupe с плавни линии и цвят Frozen Bronze. 

 

Текст: Владимир Абазов
Снимки: Владимир Абазов, BMW

Оценка

BMW 435d xDrive Gran Coupe

BMW 435d xDrive Gran Coupe

Красота, стил, комфорт, динамика и завладяваща мощ – истинско BMW, въплъщение на кредото на марката за радост от шофирането.


Технически данни

BMW 435d xDrive Gran Coupe
Работен обем 2993 куб. см
Мощност 313 к.с. (230 кВт) при 4400 об./мин
Максимален
въртящ момент
630 Нм при 1500–2500 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
4,8 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
н.д.
Максимална скорост 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,1 л/100 км
Базова цена 111 600 лв.
Коментари
comments powered by Disqus