Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

BMW 530i срещу Mercedes E 350: Престиж и прагматичност

03.05.2007 15:05 2
2
2571814361

Повече мощност при по-нисък разход на гориво: това е мотото, под което инженерите на BMW са оптимизирали модела 530i. Сега автомобилът се изправя лице в лице срещу вечния си съперник - Mercedes E 350. Едно сравнение, което дава отговор на въпроса, дали баварската лимузина ще успее да открадне поне част от клиентите на лимузината с трилъча емблема на предния капак.

Сред новите технологични иновации в петата серия са асистент за предупреждаване на водача при нежелателно напускане на лентата на движение, както и адаптивен темпомат.

И все пак най-интересните нововъведения в 530i се крият под предния капак – за втори път през четирите години производство на модела, баварците увеличават мощността, като същевременно намаляват разхода на гориво. Дали това е достатъчно, за да бъде преборена E-класата на Mercedes?

Две различни философии

Първоначално с 231, а по-късно с 258 к. с., сега двигателят на „бавареца” вече разполага с 272 конски сили, с което редовия „шестак” на BMW се изравнява с дебютиралия през 2005 година 3,5-литров V6 на E 350. Ако не броим еднаквата мощност обаче, двата двигателя изповядват коренно различни философии, което не се отнася само за разликите между V-образните и редовите конструкции. Напълно в противоречие с досегашните си привички, BMW са екипирали и своя бензинов шестцилиндров мотор със система за директно впръскване на горивото в цилиндрите, която при това е от второ поколение и разполага с пиезо-инжектори, осигуряващи намаляване на разхода дори при високи обороти.

Икономията на гориво спрямо досегашния модел с автоматична трансмисия се равнява на около 15 процента и се подпомага от решения като оползотворяването на част от енергията при спиране и изключването на някои периферни агрегати, когато няма нужда от тях.  С резултат от минимален разход 7,5 литра на 100 километра и 178 грама CO2 на 100 километра не може да се похвалят нито хибридния Lexus GS 450h (7,9 л/100 км, 186 г/100 км), нито E 350 (9,7 л/100 км, 231 г/100 км). Икономията се очаква да стане още по-сериозна след внедряването на очакваната в края на тази година система за автоматично изключване на двигателя при по-продължително спиране.

Икономия на гориво и удоволствие от шофирането наведнъж

След казаното дотук в никакъв случай не бива да оставате с погрешното впечатление, че намаляването на разхода на гориво се е отразило отрицателно на удоволствието от шофирането. Дори точно обратното – трилитровият двигател е същински технологичен шедьовър – развърта се с фантастична лекота и без наличието на дори най-беглия намек за вибрации. Адреналинът на водача се покачва допълнително от обстоятелството, че при форсиране звукът става приятно агресивен. В допълнение към това, „петицата” за пореден път демонстрира познатите си качества като прекрасна, спонтанна и прецизна управляемост и извънредно динамично поведение на пътя. Всъщност – класическите ценности на марката от Мюнхен. Тук на Mercedes му се налага да отстъпи, но затова пък не пропуска да контрира с други, не по-малко впечатляващи „оръжия”.

Моделът от Щутгарт е не по-малко сигурен в поведението си на пътя автомобил, който просто не притежава толкова силно изразен спортен дух. Затова пък E 350 може да се похвали с комфорт на пътуване, който остава недостижим в този клас. Дори и при движение по разбити пътни участъци, Е-класата преодолява неравностите със забележителен финес. Специално когато става дума за движение по магистрала,  Mercedes се придвижва буквално неусетно, и то дори със стандартното си окачване. Излишно е да споменаваме, че при поръчване на опционалното пневматично окачване, нещата добиват дори още по-впечатляващи измерения.

Така резултатът от теста всъщност изглежда напълно закономерен – „петицата” демонстрира спортен характер, на моменти почти преминаващ в нервност, докато E-класата излъчва спокойствие и улегнал нрав. BMW се оказва малко по-изгодната алтернатива измежду двата автомобила, и това дава на баварския модел няколко точки преднина и в крайна сметка му носи победата в този тест. Иначе ако не броим финансовата страна на въпроса, двата автомобила завършват рамо до рамо – различни като философия, но равностойни като качества.

Текст: Бернд Щегеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. BMW 530i

1. BMW 530i

BMW 530i печели точки най-вече с фамозния си двигател и извънредно динамичното поведение на пътя, докато комфортът и ергономията в интериора можеха да бъдат и на по-добри. Крайната победа се дължи на малко по-изгодната в сравнение с Е 350 цена.

2. Mercedes E 350

2. Mercedes E 350

E 350 демонстрира качествата на идеалната лимузина за дълги разстояния - комфортът на този автомобил продължава да бъде все така ненадминат в класа. Mercedes отстъпва на 530i при динамиката на пътя.


Технически данни

1. BMW 530i 2. Mercedes E 350
Работен обем --- ---
Мощност 200 кВт (272 к. с.) 200 кВт (272 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
6,7 сек 6,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 38 м
Максимална скорост 250 км/ч 250 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
11,8 л/100 км 12,4 л/100 км
Базова цена 47 160 евро (в Германия) 51 069 евро (в Германия)
Коментари

Румен
Баварците винаги са имали по-добрите ходови качества.BMW е колата за каране,Mercedes e колата за возене.

vasilev
BMW-to e mn slabo Mercedesa e Lud :)

comments powered by Disqus