Серийният вариант на автомобила трябва да се появи на пазара през следващата година
Компанията BMW представи концепт на възроденото купе Серия 8. Официалната премиера на прототипа се състоя днес (26 май) на Конкурса за елегантност във Вила д'Есте, Италия.
"Серия 8 ще бъде следващата ни стъпка в разширяването на сегмента на луксозните автомобили и ще вдигнем летвата на следващо ниво", каза председателят на съвета на директорите на BMW AG Харалд Крюгер.
Някои елементи от дизайна на Серия 8 напомнят на концепта Pininfarina Gran Lusso, представен преди две години. Автомобилът получава дълъг капак и разширени арки на калниците. Освен това купето е оборудвано с голяма радиаторна решетка, агресивни брони, позлатени спирачни апарати, интегриран спойлер и спортна изпускателна система с два накрайника. В същото време новият модел е окомплектован с лазерни светлини, LED L-образни лампи и 21-инчови колела.
«BMW Серия 8 се основава на традициите, заложени в луксозните спортни автомобили с две врати на BMW от миналите години и ще заеме мястото на кола мечта в нашата моделна гама", заяви Харалд Крюгер.
Серийният вариант на автомобила трябва да се появи в шоувумовете през следващата година. Той ще се конкурира на световния пазар с Mercedes-Benz S-класа купе и Bentley Continental GT. След дебюта на купето Серия 8 под един и същ индекс ще бъдат представени кабриолет и модификация с четири врати GranCoupe.
Техническите характеристики на модела се пазят в тайна. Според неофициални данни базовата версия на модела ще получи шестцилиндров дизелов двигател. Освен това в двигателната гама ще влезе 4,4-литров V8 агрегат. Клиентите ще имат на разположение и хибридна модификация на купето. По-късно ще бъде представена и спортна M- версия на колата.
Оригиналното купе BMW Серия 8 (индекс E31) бе в серийно производство в периода 1989-1999 г. Преди няколко години в медиите се появи информация, че немците предвиждат да възродят "осмицата". Първият тест на прототипа на автомобила е видян бе заснет през 2017 на Северната дъга на Нюрбургринг.
Антон Христов
Това определено не ми харесва! Съвсем друга визия очаквах от БМВ за наследника на култовата 8-ца. Да не са си наели дизайнер от ранната епоха на китайското автомобилостроене - та то повече на китайски дракон прилича, отколкото на съвременна европейска кола!