Освен това компанията планира да разработи нов електрически модел
Баварската компания BMW Group разработва актуализиран вариант на електрическия автомобил i3, съобщава Autocar. Той ще получи нова литиево-йонна батерия, модифицирана трансмисия, както и нова електронна система. Благодарение на това автономният пробег на електромобила ще бъде увеличен до 200 км. Актуалната версия на хечбека може измине с едно зареждане 160 км.
Освен това BMW планира да разработи нов електрически модел, който ще се позиционира между хечбека i3 и спортния автомобил i8. Според неофициални данни гамата на електромобилите на компанията може да се обогати със седан i5. Автомобилът ще бъде значително по-просторен от BMW Серия 3 и ще получи два мотора с мощност 225 и 135 к.с. съответно. Масата на модела ще бъде 1564 кг. Производство на BMW i5 може да започне през 2019.
BMW планира да разработи и изцяло електрически кросоувър. В момента ръководството на концерна активно обсъжда този въпрос, както и да вземе окончателното решение, което все още е висящо. Ако проектът получи "зелена светлина", на световните пазари новият автомобил ще бъде основен конкурент на Tesla Model X.
Производството на кросоувъра ще се осъществява в завода на марката в Спартанбърг (САЩ). В момента там компанията произвежда моделите X3, X4, X5 и X6. Най-вероятно автомобилът ще бъде пуснат не по-рано от 2018 г.
По-рано беше съобщено, че BMW планира масирана електрификация на всички свои модели. Автомобилите ще имат хибридно задвижване или изцяло електрически. Целта пред компанията е средните нива на вредните емисии на CO2 да достигнат 95 г/км до 2020 г.
Специално за това BMW Group в сътрудничество с Daimler започна разработването на безжични зарядни устройства за електрически и хибридни автомобили. Скоростта на зареждането на автомобилните акумулатори с новата технология няма да отстъпва на кабелните аналози, но ще ги надмине по отношение удобството при ползването им.
Както вече бе съобщено, немската компания вече е създала работещ прототип на новата система. Устройството има ефективност на 90% и може напълно да зареди батерията на BMW i8 по безжичен път за по-малко от два часа. Конструкторите планират да увеличат капацитета на зарядната станция до 7 кВт, което значително ще ускори процеса на зареждането на плъгин хибридите и електрическите автомобили.