BMW Group допълва гамата на BMW X моделите, пренасяйки за първи път техните специфични характеристики и качества в премиум сегмента на компактния клас, с BMW X1.
Новият модел ще се появи на пазара от есента на 2009 г., за да отговори на нуждите на модерна целева група, търсеща съвременен автомобил, който да се справя както с ежедневните предизвикателства в градски условия, така и с индивидуалните изисквания, свързани с активния начин на живот и различните стилове на шофиране. Новият BMW X1 съчетава удоволствието от шофирането, така типично за BMW X моделите, с модерен характер, смел дизайн и превъзходна функционалност.Екстериорът на новия BMW X1 демонстрира самоувереност и елегантност, които се допълват от спортния характер, универсални възможности и отлично поведение на пътя. Макар и с размери по-малки от тези на останалите Х модели, принадлежността на BMW X1 към тяхното семейство е очевидна. Увеличеният пътен просвет и защитата на долната част на автомобила подчертават неговите възможности в офроуд условия, а дългото разстояние между осите и леко повдигнатата линия на задните стъкла акцентират върху спортния му характер. Той се допълва и от отличните аеродинамични характеристики - коефициентът на аеродинамично съпротивление за модификациите BMW X1 sDrive20d, BMW X1 хDrive18d и BMW X1 sDrive18d е 0.32.
Интериорът е подчертано функционален и модерен. Типично за автомобилите с марка BMW кокпитът е ориентиран към водача. Висококачествените материали и естествените, специално подбрани цветове подчертават младежкото и динамично излъчване на автомобила.
Повдигната позиция на седене, усещането за простор, както и многобройните опции за съхранение на вещи, правят новия BMW X1 подходящ както за шофиране в градски условия, така и на дълъг път, при това с динамика и спонтанност от най-висок клас. Пространството за пътници в задната част на автомобила е достатъчно комфортно за пътуване на трима възрастни. Ъгълът на облегалките на седалките от втория ред се регулира. Те могат да се сгъват на три части с размери 40/20/20. Обемът на багажника варира от 420 до 1350 литра. Като част от допълнителното оборудване се предлага електрически панорамен покрив.
Благодарение на модерните технологии за задвижване на BMW X1, моделът се отличава с превъзходно поведение на пътя и висока ефективност. В зависимост от избраната модификация водачът може да разчита на мощни и ефективни двигатели, бензин или дизел, с ниски разход на гориво и нива на вредни емисии, на интелигентната система за задвижване на всички колела BMW xDrive, както и на многобройните функции на BMW EfficientDynamics като регенерация на спирачната енергия (Brake Energy Regeneration), функцията Auto Start Stop, индикатор за смяна на предавките и др.
Още при въвеждането си на пазара новият BMW X1 ще се предлага с един шестцилиндров бензинов двигател и три четирицилиндрови дизела. BMW X1 xDrive28i е оборудван с редови шестцилиндров бензинов двигател с блок, изработен от алуминиево-магнезиева сплав. Благодарение на VALVETRONIC системата и двойния VANOS той постига максимална мощност от 190 кВт/258 к. с. при 6600 об/мин. Агрегатът на BMW X1 xDrive23d е четирицилиндров с алуминиев блок, BMW TwinPower Turbo и система за директно впръскване на горивото common rail. Той постига максимална мощност 150 кВт/204 к. с. при 4400 об/мин. Дизеловият двигател, с който BMW X1 xDrive20d е оборудван, генерира 130 кВт/177 к. с. при 4400 об/мин. Той е с четири цилиндъра, алуминиев блок, система за директно впръскване на горивото и турбокомпресор с променлива геометрия. Предлага се и в модификация със задно задвижване - BMW X1 sDrive20d. По-късно ще бъдат въведени и модификациите BMW X1 xDrive18d със задвижване на всички колела и максимална мощност 105 кВт/143 к. с. при 4000 об/мин. и BMW X1 sDrive18d. Последният постига най-висок стандарт за ефективност - средният разход на гориво в ЕС тестови цикъл и емисиите CO2 са съответно 5.2 л/100 км и 136 г/ км. Всички модификации на новия BMW X1 отговарят на стандарта за нива на вредни емисии Евро5.
Най-модерната технология в областта на окачването, с която новият BMW X1 е оборудван, включва предно окачване с виртуална шенкелна ос и задно многораменно окачване с елементи от олекотена стомана, прецизен усилвател на кормилното задвижване, високоефективни спирачки, динамичен контрол на стабилността (Dynamic Stability Control) включително Dynamic Traction Control и като част от допълнителното оборудване Performance Control, който оказва влияние върху работата на спирачките и позволява динамичен стил на шофиране.
BMW X1 се отличава със специална структура на каросерията, създадена, за да гарантира максимална сигурност на пътниците в автомобила. В стандартното оборудване са включени предни и странични въздушни възглавници, както и странични въздушни възглавници за глава, динамични спирачни светлини и дневни светлини, ксенонови фарове, адаптивни предни светлини и др. Асистентът за дълги светлини се предлага като част от допълнителното оборудване.
Системите за навигация и развлечение включват предлаганите като опция навигационна система Professional; последно поколение бордови компютър BMW iDrive с контролер и бутони за директен достъп на централната конзола, контролен дисплей, интегриран в инструменталното табло и бутони за най-често използваните функции под контролното табло за климатичната инсталация като стандарт. Висококачествени HiFi системи с USB интерфейс могат да бъдат допълнително поръчани като алтернатива на включената в стандартното оборудване аудио система с линеен вход.
BMW X1 xDrive28i
Редови шестцилиндров бензинов двигател с блок, изработен от амлуминиево-магнезиева сплав, VALVETRONIC и двоен VANOS
Обем: 2 996 см3,
Максимална мощност: 190 кВт/258 к. с. при 6 600 об/мин
Максимален въртящ момент: 310 Нм в диапазона 2 600 – 3 000 об./мин
Ускорение 0–100 км/ч.: 6.8 сек.
Максимална скорост: 205 км/ч. (230 км/ч. като допълнителна опция)
Среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 9.4 л/100 км.
CO2 емисии ЕС стандарт: 153 г/км
Стандарт на вредни емисии: EU5
BMW X1 sDrive20d
Четирицилиндров дизелов двигател с алуминиев блок и турбокомпресор с променлива геометрия и система за директно впръскване на горивото common-rail
Обем: 1 995 см3
Максимална мощност: 130 кВт/177 к. с. при 4 000 об./мин
Максимален въртящ момент: 350 Нм в диапазон 1750 – 3 000 об./мин
Ускорение 0–100 км/ч.: 8.1 сек
Максимална скорост: 205 км/ч (218 км/ч като допълнителна опция)
Среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 5.3 л/ 100км.
CO2 емисии ЕС тестови цикъл: 219 г/км
Стандарт на вредни емисии: EU5
BMW X1 xDrive23d
Четирицилиндров дизелов двигател с алуминиев блок, BMW TwinPower Turbo и система за директно впръскване на горивото common rail
Обем: 1 995 см3
Максимална мощност: 150 кВт/204 к. с. при 4400 об./мин
Максимален въртящ момент: 400 Нм в диапазона 2000 – 2250 об./мин
Ускорение 0–100 км/ч.: 7.3 сек.
Максимална скорост: 205 км/ч (223 км/ч като допълнителна опция)
Среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 6.3 л/100 км
CO2 емисии в ЕС тестови цикъл: 167 г/км
Стандарт на вредни емисии: EU5
BMW X1 xDrive20d
Четирицилиндров дизелов двигател с алуминиев блок и турбокомпресор с променлива геометрия
Обем: 1 995 см3
Максимална мощност: 130 кВт/177 к. с. при 4400 об./мин
Максимален въртящ момент: 350 Нм в диапазон 1750 – 3000 об./мин
Ускорение 0–100 км/ч: 8.4 сек.
Максимална скорост: 205 км/ч. (213 км/ч като допълнителна опция)
Среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 5.8 л/100 км
CO2 емисии в ЕС тестови цикъл: 139 г/км
Стандарт на вредни емисии: EU5
BMW X1 xDrive18d
Четирицилиндров дизелов двигател с алуминиев блок, турбокомпресор с променлива геометрия и система за директно впръскване на гориво common-rail
Обем: 1 995 см3
Максимална мощност: 105 кВт/143 к. с. при 4000 об./мин
Максимален въртящ момент: 320 Нм в диапазон 1750 – 3000 об./мин
Ускорение 0–100 км/ч: 10.1 сек.
Максимална скорост: 195 км/ч
Среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 5.7 л/100 км
CO2 емисии в ЕС тестови цикъл: 150 г/км
Стандарт на вредни емисии: EU5
BMW X1 sDrive18d
Четирицилиндров дизелов двигател с алуминиев блок, турбокомпресор с променлива геометрия и система за директно впръскване на гориво common-rail
Обем: 1 995 см3
Максимална мощност: 105 кВт/143 к. с. при 4000 об./мин
Максимален въртящ момент: 320 Нм в диапазон 1750 – 3000 об./мин
Ускорение 0–100 км/ч: 9.6 сек.
Максимална скорост: 200 км/ч
Среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл: 5.2 л/100 км
CO2 емисии в ЕС тестови цикъл: 136 г/км
Стандарт на вредни емисии: EU5