Зад волана на третото поред издание на един от най-добре продаваните модели на баварците
Координатната система започва с Х1, над него се разполага Х2, а в горната част са позиционирани Х5, Х6 и очаквания след няколко месеца Х7. Задачата на Х3 е да запълни празнината между тях – с мощ, пространство и обем. След над 1,5 милиона продадени автомобила от първите две генерации на Х3, едва ли някой се съмнява в успешността на концепцията на модела - а новият модел ни дава сериозни основания да смятаме, че популярността му предстои да се увеличи още повече.
Комфортен и същевременно динамичен
Историята бележи ново начало за Х3. Пет сантиметра повече в дължина, пет сантиметра по-голямо междуосно разстояние, един сантиметър повече в широчина и 1,5 сантиметра по-малка височина. Впечатляващо, но все още недостатъчно индикативно за динамичните качества на автомобила. Защото дори и без да поръча върховото изпълнение M40i с неговия фамозен редови шестак и подчертано спортна ходова част, с Х3 човек получава управляемост, която далеч излиза извън рамките на обичайните за един SUV стандарти. Управлението дава изключително добра обратна връзка, автомобилът следва зададената му посока сигурно и с желание, а с помощта на няколко полезни предложения от списъка с допълнително оборудване ходовата част се сдобива с удивителния талант да покрива пълния спектър между копринен комфорт при пътуване и почти спортна водимост. Всъщност именно комфортът при пътуване е един от параметрите, с които новият модел успя почти да ни удиви - в това отношение той се доближава до по-големия си събрат Х5.
Тих и ефективен
Ефективността на шумоизолацията е забележителна поне колкото изисканите маниери на работещия под предния капак четирицилиндров дизелов мотор, чието взаимодействие с осемстепенния автоматик е белязано от типичното за марката усещане за органична цялост. 190-те конски сили и 400-те нютонметра на двулитровия мотор на пътя се усещат доста по-енергични, отколкото предполага на хартия комбинирането им с над 1,8 тона собствено тегло, като същевременно средният разход на гориво е около или дори под осем на сто.
Няма как да игнорираме и качествата инфо-развлекателна система, която предлага безупречно управление и контрол, постепенно сливащи се с изобилието от функции, включвао обработката на имейли, възможността за извикване на данни за времето, или стрийминг на музика. Интериорът е типичен за представителите на марката в този сегмент от пазара и предлага превъзходна ергономия, класически изчистен дизайн, солидно качество и много богати възможности за индивидуализация спрямо личния вкус на всеки отделен купувач. Увеличаването на размерите на каросерията е повлияло повече от положително на вътрешния обем.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Х3 е пораснал не само на въшни размери - в своето трето издание моделът предлага повече простор, повече технологии и повече комфорт откогато и да било. Типично за BMW, представянето на пътя по брилянтен начин съчетава сигурност, комфорт и динамика, а четирицилиндровият дизелов мотор със 190 к.с. се оказва неочаквано енергичен на фона на сериозното тегло на автомобила, като същевременно демонстрира фини маниери на работа и нисък разход на гориво.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: BMW