Прототипът е скрит под черно-бял камуфлаж, но един важен детайл е от особено значение
BMW възнамерява да пусне на пазара през 2018 новото BMW Z4, на база на съвместно разработената с Toyota платформа. Сега новото BMW Z4 беше уловено като обновен прототип с нова задна част.
BMW Z4 идва само с мек-сгъваем покрив
Прототипът е скрит все още под класическия черно-бял камуфлаж, но един важен детайл е от особено значение: новото BMW Z4 стъпва на пазара с мек сгъваем покрив. Както се вижда на нашите ексклузивни снимки, той се простира точно над главите на пътниците и се прибира в задната част.
Електрически управляемият сгъваем покрив вероятно ще се прибира зад седалките. Дискретния камуфлаж позволява да се разпознаят повече детайли от задната част. Много ясно се виждат задните стопове: малкото багажно отделение изглежда равно с почти хоризонталния капак, който се прибира в малък спойлер отзад. Страничната линия на прозорците е леко вълнообразна, а калниците леко издадени. Новата маскировка издава вдлъбнатините на фланговете, както и хрилете под предните калници.
BMW Z5 M все още не е потвърдено
Предната част на новото BMW Z4 е все още силно замаскирана, въпреки това обаче изглежда, че силно е повлияна от експресивния дизайн на предшественика си, като за новото Z4 е избран по-класическия вид. Разпознават се и първите детайли под долните въздухозаборници. Капакът на двигателя достига до вертикалното предно стъкло, което изглежда само леко очертано. Иначе, Z4 би трябвало да бъде с актуалния дизайн на фаровете и големия изправен бъбрек.
Технически новото BMW Z4 е оборудвано от палитрата двигатели на BMW, осите са на настоящето BMW M3 и благодарение на олекотените композитни материали тежи 1400 кг. По информация на BMW Z4 M40i ще се задвижва от класически редови шестцилиндров, който е познатият ни 3,0 турбо бензинов двигател (B58) с минимум 326 к.с. Предвижда се дори и турбо двулитров (B48) в BMW Z4 sDrive30i. Чиста М-версия все още не е потвърдена.
Благодарение на съвместното сътрудничество с Toyota са новите двигатели и платформата, от Япония са и хибридите и ноухауто с горивни клетки. За разлика от Z4, Toyota, която по всяка вероятност ще носи името на легендарната Supra, ще бъде с истинско купе и твърд неподвижен покрив. Toyota Supra със задвижване на всички колела е оборудвана с хибридна система с двулитров четирицилиндров двигател и 350 к.с. Дали BMW ще се радва на хибридна задвижваща система или пък дали Z4 ще има задвижване на всички колела, все още не е решено.
По информация на "Клайне цайтунг" новото BMW Z4 ще се произвежда в заводите на Magna-Steyr в Грац. Версията на Toyota също ще слиза от тамошните производствени линии.