Mercedes и Ferrari минаха под границата от 1:20 на „Каталуня”
Валтери Ботас записа най-бързата обиколка от третия ден в предсезонната подготовка. Финландецът отговаряше за сутрешната сесия и спря хронометрите на 1:19.705, което е и най-доброто постижение в тестовете досега.
Резултатът на Ботас бе реализиран с ултра меките гуми на Pirelli, докато вторият Себастиан Фетел (Ferrari) записа най-бързия си тур с меките и въпреки това завърши само на две десети и половина зад Ботас. Фетел направи и най-много обиколки днес – 139. В края на деня германецът спря на пистата и провокира появата на последния червен флаг, но вероятно това бе част от цялостната програма на Ferrari.
Ако се съди по тестовете на „Каталуня”, то Mercedes и Ferrari са с крачка пред останалите не само като чиста скорост, но и като надеждност. Ботас завърши деня със 75 обиколки, но W08 направи общо 170, защото финландецът предаде щафетата на Люис Хамилтън за следобедната сесия. Трикратният световен шампион остана едва седми в крайното класиране за деня, но неговата задача бе да направи пълна състезателна симулация днес, а не да върти бързи обиколки.
Серията на Хамилтън бе прекъсвана на два пъти заради червени флагове. Първият бе заради грешката на Карлос Сайнц (Toro Rosso) на четвърти завой, а вторият – след катастрофата на Ланс Щрол (Williams). Новакът приключи преждевременно сесията си във вторник след кратка разходка в чакъла, а днес направи още едно излитане по обяд преди да се удари на излизането от пети завой по-късно и да вкара отново целия екип на Williams в бокса.
Red Bull също прекара известно време в гаража, но заради проблем с изпускателната система на RB13. Това обаче не попречи на Даниел Рикардо да завърши трети.
Маркус Ериксон (Sauber) изненадващо направи 126 обиколки и финишира зад двамата пилоти на Renault Джолиън Палмър и Нико Хюлкенберг на шеста позиция. Haas F1 не бе толкова впечатляващ днес и Ромен Грожан остана осми зад Хамилтън.
McLaren най-накрая имаше сравнително ползотворен ден, защото Фернандо Алонсо приключи деня със 72 тура. Най-добрият от тях – 1:22.598, бе записан в средата на следобедната сесия с ултра меките гуми. Зад него завършиха Карлос Сайнц, тестовият пилот на Force India Алфонсо Селис и Даниил Квят (Toro Rosso).