Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Dacia Duster Red Line TCe 150: Червена линия

14.08.2019 15:44

Поредната фаза от еманципацията на Dacia по пътя от бюджетния към масовия сегмент

Когато преди петнайсетина години концернът Renault започва серийно производство на „модерен, надежден и достъпен” автомобил в румънския си завод, вероятно дори най-големите оптимисти от френската фирма не са подозирали колко успешна ще се окаже идеята им. Година след година моделите на Dacia с несложна техника, но с всичко необходимо за нуждите на широки слоеве клиенти завоюват все нови и нови успехи, като гамата на марката се разраства и днес включва седан, комби, хечбек, миниван, лекотоварен ван и разбира се, неизбежния за днешните времена SUV модел – появилия се на пазара през 2010 г. Duster.

Със здравата си конструкция, повишена проходимост (особено във версиите с двойно предаване), ниско тегло и двигатели от гамата на Renault-Nissan първото поколение на Dacia Duster наложи присъствието си на десетки пазари. Свикнали сме с определена доза съседска завист да го свързваме главно със завода в Миовени, Румъния, но той се произвежда под различни имена и в Бразилия, Колумбия, Русия, Индия и Индонезия. И така – два милиона екземпляра за осем години.
От миналата година на пазара е второто поколение на модела с по-атрактивна външност, повече системи за безопасност и приемливо за средния европейски потребител ниво на комфорт. По начало външният дизайн на модела е една от силните му страни – формите на каросерията дори внушават представа за повече динамика, отколкото могат да осигурят предлаганите бензинови и дизелови мотори. В това отношение обаче сега настъпва съществена промяна...

Престижна мощ

Едновременно с дебюта на лимитираната серия Red Line, отличаваща се със свежи дизайнерски елементи, Dacia подсилва гамата на модела си с два 1,3-литрови бензинови мотора, които френско-японският концерн е разработил съвместно с партньорите от Daimler. Агрегатите са с мощност 130 и 150 к.с. и с тях Duster Red Line се превръща в най-мощната серийна Dacia, произвеждана досега. Двигателите са изключително модерни, с директно впръскване и централен инжектор, със специално покритие на цилиндрите Mirror Bore Coating – технология, използвана за мотора на Nissan GT-R. Високооборотният турбокомпресор разполага с водно охлаждане, което продължава да работи и след спиране на двигателя. Съвременните агрегати са оборудван с филтър за твърди частици (GPF) и отговарят на стандарта за вредни емисии Euro 6d-Temp.

Мотори от същото семейство задвижват доста модели на Renault, Nissan и Mercedes и сродяват представителя на Dacia в SUV класа с престижни и популярни автомобили. Имахме възможността да шофираме Duster Red Line със 150 к.с. малко преди официалното му представяне на Женевския автосалон. С помощта на дребни детайли (като черните корпуси на странични огледала с червена линия, червените акценти по вентилационните отвори, дръжките на вратите, скоростния лост и тапицерията на седалките) дизайнерите са внесли в облика на автомобила спортен елемент, съответстващ на по-високата мощност. Оборудването също говори за нараснали амбиции: аудио-навигационна система Media Nav Evolution със 7-инчов сензорен екран и (по желание) карта на Централна и Източна Европа, MultiView Camera (система от четири камери с два режима на работа, опция), предупреждение за обект в "сляпата" точка встрани от автомобила, заден паркинг сензор и (срещу доплащане) система за безключов достъп, подгряване на предните седалки и автоматичен климатик. Така споменът за бедно оборудваните първи модели на Dacia все повече се отдалечава в миналото.

Засега новият двигател се комбинира само с предно предаване (двойното се очаква по-късно тази година), но при нормални атмосферни и теренни условия това не се усеща като недостатък, дори подобрява линейната динамика благодарение на по-ниското тегло. Автомобилът преодолява неравностите изненадващо комфортно, обезшумяването е по-добро от преди, а и новият мотор не е твърде гласовит. Механичната трансмисия не успява да скрие напълно турбозакъснението, но пък максималната тяга от 250 Нм е налице още при 1700 об./мин. Ако, изкушени от високата мощност, се опитате да шофирате с голяма скорост в завои по неравна настилка, може да бъдете изненадани от резки измествания към външната страна на кривата и накланяне на каросерията. Много по-приятно е да се отдадете на спокойно и плавно плъзгане над пътя, както подобава на един семеен SUV модел.

Цените на Duster Red Line с новия бензинов мотор (150 к.с.) започват от 32 490 лв.; дизеловата версия (115 к.с.) е с около хиляда лева по-скъпа. Тестовият автомобил със споменатите по-горе екстри струва 35 740 лв. Доплащането за двойно предаване е 4000 лв.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Названието Red Line може да се възприема като намек за граничната червена линия, разделяща бюджетно ориентираните от нормалните масови автомобили. С новия, споделян с модели на Mercedes мотор тази линия изглежда все по-лесно преодолима.

Текст: Владимир Абазов
Снимки: Владимир Абазов, Любомир Асенов

Коментари
comments powered by Disqus