Външността на Subaru Outback е комбинация от динамична кросоувър стилистика и солиден характер, внушаващ доверие. Какво се случва когато цялата тази композиция се пренесе на пътя.
Докосването до моделите на Subaru винаги е създавала особено усещане за хора с технократска насоченост. Имайки предвид нищожния пазарен дял на Европа в портфолиото на марката, немалка част от клиентите и са именно такива хора. Макар че модел като XV има по-широка клиентела, и е харесван и от жените, в общия случай Subaru си остава една нишова и специфична марка. Японската компания държи на наследството и с изключение на съществуващите само в Япония kei cars автомобили не прави компромиси със задвижването си от боксерни мотори, естествено с надлъжно разположение и произтичащата от това компановка на системата за двойно предаване позволява на последната добре известния и „симетричен“ характер. Това прави уникални за класа както компактната Impreza и компактните SUV модели XV и Forester, така и по-големия Outback.
Още първата среща с Outback отмива без остатък представата за комби с увеличен пътен просвет от първите поколения на модела. След като притежава модерна универсална платформа за своята моделна гама Subaru може изначално да си композира Outback както пожелае. И, в случая, "както пожелае" означава един доста солиден кросоувър, с осанка подобаваща на модел позициониран в средния клас. Същият солиден, подчертан от ярко изразените защитни облицовки, но като цяло изчистен, сдържан и балансиран в съотношението между извивките и ъглите, както и прецизен в пропорциите и детайлите е дизайнът на Subaru.
Поздрави от Subaru
Независимо от нивото на оборудване Style, 4dventure или Premium ще получите класическите на Subaru боксерен двигател, симетрично двойно предаване, гамата от системи за асистенция на водача EyeSight, които включват едно от най-богатото оборудване за безопасност на пазара, както и големия вертикален екран в центъра на арматурното табло, който дава достъп до различни функции и менюта в многобройните настройки на автомобила, включително за начина по който ускорява при движение с адаптивен темпомат. Камера идентифицира погледа ви и по определен алгоритъм следи вашето състояние предупреждавайки ви че отклонявате вниманието си. Ако въведете името си системата ще ви поздравява при всяко стартиране на автомобила.
След като част от асоциациите на европейските клиенти на Subaru вече не включват дизелов двигател е време да се лишат и асоциациите с турбопълнене. Всички подобни машини са жертва на нормите за емисии и единственото задвижване е бензинов двигател с атмосферно пълнене, директно впръскване и работен обем от 2,5 литра. Вече изминаха доста години откакто подобен работен обем се смяташе за доста добра предпоставка за динамика. Толкова свикнахме с равномерната и балансирана тяга на модерните бензинови турбомотори, че шофирането на автомобил с подобен атмосферен агрегат започна да заприличва на екзотично преживяване. Дори и в сухи числа предпоставките за това са ясни на момента: 252 Нм максимален въртящ момент при 4000 об./мин и максимална мощност от 169 к.с. в диапазона 5000-5800 об./мин.
Какво означава това в реалния живот ли? Ами може би стимул за спокойствие. Outback ви насърчава да се придържате към умерен и балансиран стил на шофиране, създаващ асоциации с японски будистки храм и дзен медитация. Подаването на газ няма да събуди самурая в Outback, няма да усетите нито тяга, нито страхотен устрем и макар че той ще се погрижи да ускори до 193 км/ч това ще стане по-скоро с някакво великодушно благоразположение, отколкото с ентусиазъм и страст. Още по-строг страж в парирането на динамични пориви е CVT трансмисията, която макар и модерна все пак си се усеща като CVT трансмисия. Outback ще се примири, ако все пак много бързате, но ще трябва да свикнете с факта че оборотните режими ще прескачат доста често над делението от 4000, а разходът на гориво извън града ще надвиши с доста делението от 10 л/100 км. За сметка на това инженерите на Subaru изглежда доста са се постарали тези технически обстоятелства да не стават достояние на сетивата на пътниците и интериорът е доста тих, дори и в такива условия на движение. В голяма степен това се дължи на високотехнологичната и солидна платформа (имаща принос, задно с двигателя без турбокомпресор с присъщата на такива машини периферия и за сравнително ниското тегло от 1646 кг), отличното сглобяване както на каросерията, така и на интериорното оборудване и, с малки изключения, на материалите във въпросния интериор.
Колкото по-бързо влезете в духовната хармония на Outback толкова по-добре ще се чувствате и ще заживеете с него живота на взаимно разбирателство. В замяна той ще ви помогне с удобство в ежедневието със сравнително комфортно настроеното окачване (в тестовия автомобил, благодарение и на гумите с висок борд и размер 225/60 R 18), а със скосените си надвеси и просвета от 213 мм просторния интериор може да осигури безпрепятствено пътуване за четири човека в изключително удобство и простор. Там системата за двойно предаване с междуосев съединител, която през цялото време е бдяла за стабилния и безопасен характер на пътуването влиза в пълномащабната си роля – с доста повече стремление от предхождащата я в потока на силата CVT трансмисия и в комбинация с балансираното разпределение на масите и снижения благодарение на боксерния мотор център на тежестта.
Текст: Георги Колев
Заключение
Когато става дума за Subaru, в Европа ще трябва да забравим не само за агресивната природа на разни неща с абревиатури WRX и STi, а дори и за думата турбо – поне на този етап. Мотото и при Outback е баланс и спокойствие, но и много грижа за безопасността.