Федерацията налага по-строги ограничения за разхода на масло
Ерата на хибридните двигатели с принудително пълнене започна със строги ограничения върху разхода и дебита на горивото. В правилника обаче имаше вратичка, която позволи на производителите да подобрят представянето на своите задвижващи системи посредством изгаряне на масло.
ФИА реагира и ограничи количеството масло, което двигателите могат да консумират по време на квалификация или състезание. Забрани и използването на периферни резервоари, както и трансфера на масло от системата за смазване към горивната камера. Въпреки това производителите все още намират начин да заобиколят правилата.
Това е причината Федерацията за затегне допълнително регулациите в тази посока от 2020 г. нататък. В момента консумацията на масло е ограничена до 600 мл при 100 км пробег. От следващия сезон тя ще бъде намалена двойно, което означава 300 мл при 100 км пробег.
„Въпросът с маслото е много прост”, коментира Никола Томбазис, който оглавява департамента за едноместните формули на ФИА. „Правилникът гласи, че единствено бензинът може да се използва като гориво, а маслото трябва да осигурява смазването.”
„Наясно сме, че има консумация на масло, но в определени случаи то се използва за подобряване на динамиката, което не е коректно.”
„Ние се намесихме и ограничихме консумацията на 0,6 литра, но очакваме тези стойности да паднат през следващата година. При това положение няма да се налага използването на допълнителен резервоар за квалификацията. Това е новината за 2019 година.”