Лавината от купе-кабриолети в компактния клас набира все по-голяма сила. След VW Eos и Opel Astra Twin Top, сега Ford също се включва в надпреварата при този тип модели със своя нов Focus СС.
Pininfarina са в състояние да произвеждат до 20 00 бройки от автомобила годишно, около половината от които се очаква да намерят своите купувачи на германския пазар. Целта звучи напълно реалистична, защото
Конструкторите на автомобила са особено горди от багажника, който разполага с обем 248 литра при отворен и 534 литра при затворен покрив. Това означава, че дори да пътувате под открито небе, отново ще можете да превозвате две пълноразмерни пътни чанти – впечатляващо постижение за един кабриолет с подобни габарити. И независимо, че моделът не предлага Easy-Load-функцията на Astra, достъпът до багажника е достатъчно улеснен.
Двулитровият дизелов двигател е подходящо допълнение към модела
Независимо от теглото от почти 1,6 тона, разполагащата със 136 к. с., дизелова версия не е загубила типичната за марката отлична водимост на пътя. Тежкият автомобил се управлява прецизно, без да дразни с излишна твърдост от страна на окачването, въпреки че ходовата част е със значително по-стегната настройка в сравнение със стандартната закрита версия. Така че двулитровият дизелов мотор е твърде подходящ за този автомобил, и то независимо от слабостта си при потегляне, като събира допълнителни точки с плавната си работа и умерената консумация на гориво.
Двулитровият бензинов Duratec-двигател (145 к. с.) разбира се вписва в картината несравнимо по-добре от слабия 1,6-литров базов мотор. Едно от големите преимущества на модела освен това е обстоятелството, че при смъкнат покрив зад голямото челно стъкло остава предостатъчно комфорт за пасажерите.