Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Focus срещу VW Golf: Сега вече трябва да успее

06.03.2019 09:12

В първия сравнителен тест на новия модел Focus 1.5 EcoBoost се състезава с Golf 1.5 TSI

Неведнъж през годините Ford Focus и VW Golf са били съперници, но автомобилът от Кьолн рядко е печелил първото място. Дали сега четвъртото поколение ще постигне обрат?

Най-доброто, което сме правили досега – с това твърдение хората от Ford съпровождат пазарната премиера на новия Focus. Доста самоуверена заявка, която поне притежателите на Kuga или Mondeo Vignale вероятно биха възприели с известно съмнение. А всички останали сигурно си задават въпроса колко добър е в действителност Focus от четвъртото поколение.

Като първи автомобил за тест от Ford изпратиха един 1.5 EcoBoost със 150 к.с. в спортната версия ST-Line, на който ще му се наложи да премери сили с еталона в компактния клас VW Golf. Във варианта 1.5 TSI BlueMotion с високо ниво на оборудване Highline също е монтиран 1,5-литров бензинов турбомотор, но мощността му е само 130 к.с. Прилича на разминаване – но не е. Защото в ценово отношение и двата тестови автомобила играят в една и съща лига. Focus струва в Германия 26 500, а Golf 26 700 евро и дори ако двамата кандидати бъдат приведени към еднакво ниво на оборудване, Golf е с около 300 евро по-скъп.

Съгласни ли сте? Добре. Тъй че нека да се върнем при автомобилите. Чисто визуално Focus, който в свалената по-ниско над пътя версия ST-Line е украсен с черна радиаторна решетка тип пчелна пита, „устна“ на спойлера, дифузор и ауспух с две крайни тръби, изглежда доста респектиращо, докато по-късият с дванайсет и по-тесен с 3,5 сантиметра Golf гледа някак по-срамежливо. Впрочем тук няма как да се добави нещо повече. Защото основната идея на екологичните BlueMotion модели изключва предлагането на визуален пакет R-Line, както и на спортна ходова част, кормилен механизъм с прогресивно действие и адаптивно окачване. Но за това ще поговорим след малко.

Първо ще проверим размерите в двата интериора. Тук всичко е наред – по отношение на мястото и пространството за багаж Focus вече е наравно с просторния Golf. Например багажникът на Ford (с аварийно резервно колело) побира от 341 до 1320 л (VW: от 380 до 1270 л); четирима пътници могат да се настанят удобно и в двата автомобила, при което на задния ред Focus предлага значително повече място пред краката, но малко по-малко над главите. За отбелязване е, че неговите седалки са монтирани височко и са доста меки, независимо че от Ford ги наричат „спортни“.

Може още по-добре

Досега слаби места на модела бяха по-скоро посредственото качество на материалите, а и на някои решения при детайлите. Тук имаше нужда от наваксване, затова оформителите определено са положили доста усилия. Както и при Golf, сега на централната конзола откриваме достатъчно места за дреболии с гумирани подложки, джобовете на вратите са облечени с филц, вентилационните решетки са значително по-качествени на пипане, а големи части от арматурното табло са изпълнени от меки пластмаси.

Жалко само, че блокът за регулиране на климатика е вграден в панел от твърд полимер. А че нещата може да са още по добри, показва по-солидният в много отношения Golf със своята централна конзола. Наистина, тук и от VW се скъпят на меките материали, но стремежът ким икономии и прикрит по-умело – например с единен за всички детайли цвят и подобна текстура на повърхността. Освен това пътуващите отзад се радват на тапицирани опори за лакти и дюзи, докато Focus предлага тук само обикновена твърда пластмаса.

Всъщност най-блестящият момент при Golf са чисто вградената и сложно програмирана инфо-развлекателна и навигационна система, с чието управление в наши дни вероятно би се справил всеки. Но внимавайте: за своята Discover Pro дилърите на VW ще ви поискат болезнените 4350 лева. При Focus ST-Line почти толкова компетентната Sync 3 с навигация, добре позициониран тъчскрийн, интелигентно гласово управление и мрежова връзка e част от серийното оборудване.

Добър както винаги

Динамиката на пътя винаги е била една от силните страни на Focus. Независимо дали е било настроено малко по-меко или по-остро, всяко поколение можеше да се гордее с такива параметри на ходовата част, които носеха много радост по завоите и въпреки това спестяваха на пътниците прекалени сътресения – дори при пълно отсъствие на директна кормилна уредба и адаптивни амортисьори. Затова не е изненада, че нашият тестов автомобил следва тази традиция по възможно най-добрия начин.

Откъде идва таза лека уговорка? От това, че ST-Line версията на Focus разполага с по-твърди амортисьори и по-къси с десет милиметра пружини, с които дори малките неравности се абсорбират доста твърдичко и отчасти грубичко. Ако това не ви е по вкуса, можем да ви препоръчаме стандартната ходова част или още по-добре предлаганите за първи път амортисьори с електронно регулиране (1000 евро).

Въпреки казаното настройките не създават проблеми за модела на Ford в това сравнение. Понеже, тъй като Golf 1.5 TSI не може да бъде поръчан с адаптивни амортисьори, тук окачването му е не по-малко стегнато и с него автомобилът подскача дори значително по-шумно при напречни фуги и капаци на шахти.

Същевременно кормилната уредба на Ford почти няма за какво да бъде критикувана. Както винаги, тя изпълнява нарежданията от волана с усет, енергично и прецизно, като придава на Focus освежаващо чевръсто поведение. Удивително е с какво мощно сцепление този автомобил се изнася от остри и стръмни завои дори при подаване на пълна газ. Единственият недостатък на тези динамични настройки е известна нервност, която може да ви подразни, когато пътувате по магистрала.

Golf нито може, нито иска да ви изкушава с такива чевръсти маниери. Затова пък в почти всякакви ситуации той стои уверено на пътя, следвайки стабилно желаната посока. Ако бъде предизвикан обаче, той може да бъде дирижиран по завоите с подобна прецизност и също толкова енергично.

Ford с върхово задвижване

Не толкова убедителни обаче са впечатленията ни от неговия бензинов BlueMotion мотор със 130 к.с. Двеста нютонметра при 1400 об./мин, турбокомпресор с променлива геометрия на турбината, активно управление (с изключване) на цилиндрите – всъщност този мотор е една високотехнологична машина. В реални условия обаче четирицилиндровият агрегат се усеща като по-скоро унил, тегли равномерно, но доста безрадостно и от него се чува бучене в целия оборотен диапазон. Отгоре на това за разлика от мотора на Ford той не е снабден с филтър за частици и все още не е хомологиран според WLTP. Фактът, че средният му разход в теста е с 0,2 до 0,4 л бензин по-нисък, не е особено утешаващ.
С много повече амбиция подхожда към задачите си по-мощният с 20 к.с. 1,5-литров бензинов EcoBoost на Focus. Трицилиндровият агрегат, който може да изключва един от цилиндрите си, помага на компактния Ford да постигне по-добри динамични характеристики до зоната около 160 км/ч и при това има приятен плътен глас. Съответно и от ауспуховата уредба се разнасят дръзките интонации на трицилиндровия мотор. Изолирането на третата горивна камера в режим на частично натоварване изобщо не се долавя, но това само подобрява впечатленията от двигателя.

Който спира добре, печели

Ford се представя по-добре и в раздела за безопасност. Освен богатия асортимент от системи за подпомагане на водача той предлага безупречни стойности за спирачен път, докато Golf проявява тук непривична слабост. Това, разбира се, води до отнемане на точки.

А какъв е резултатът от двубоя? Ами Ford печели – дори с доста значителна преднина. Поздрави за конструкторите от Кьолн и работниците от завода Саарлуи. Не чак толкова балансиран в детайлите като модела на VW, но много по-добър в сравнение с предшественика си, Focus измества вече не съвсем новия Golf на второто място. Наистина, пазарният му старт не можеше да е по-добър.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. FORD

Да, получи се! Със силни спирачки, чудесно задвижване и равностойно място новият Focus печели още първия сравнителен тест въпреки слабостите в някои детайли.

2. VW
След дълги години без истински противник в тестовете, с уморения си мотор и слабоватите спирачки моделът на VW се класира втори, отстъпвайки на Focus. Но въпреки това продължава да създава впечатление за балансираност и качество.

Текст: Михаел фон Майдел
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus