Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ford Kuga, Hyundai Tucson, Peugeot 3008: Пълен напред

09.10.2017 18:28

Един срещу друг се изправят трима представители от особено популярна категория

С почти пълно оборудване, възможно най-мощния дизелов мотор и 400 нютонметра трите компактни SUV модела се втурват в атака. Ford Kuga и Hyundai Tucson предават големия въртящ момент към четирите колела, само Peugeot 3008 се задоволява с предно предаване. С ниския си покрив той се отличава сред събратята си с високи каросерии.

След като оригиналните някога SUV модели станаха част от масовия поток, отдавана е време за едно повторно индивидуализиране. Но консервативният пазар не оценява концептуалните иновации – например първият 3008 на Peugeot, едновременно ван и SUV, беше посрещнат с неразбиране. Поради това французите скроиха наследника му според изпитаната SUV рецепта, но все пак му придадоха външност с малко по-нисък покрив, а отвътре – космическа нотка в арматурното табло, защото не искаха да потънат докрай в конвенционалното. Все пак новият модел трябваше с нещо да се откроява сред конкуренти като Hyundai Tucson и Ford Kuga.

Впрочем от Ford също са открили нужда от модернизация при своята Kuga, затова са оформили наново предната част и са въвели нова луксозна линия, наречена Vignale. При нея компактния SUV модел е с почти пълно оборудване, поради което Tucson и 3008 също са дошли на теста в най-високите си версии – съответно Premium и GT. При Hyundai богатото оборудване се предлага най-изгодно и дори крайната цена остава най-благоприятна за клиента.

Почти толкова много екстри има на борда си и моделът на Peugeot, който печели точки със своята армада от серийни асистенти, но в замяна на това струва доста по-скъпо от базовата Kuga със същата мощност. От друга страна, версията BlueHDi 180 превключва предавките си автоматично, но пък насочва задвижващата сила единствено към предните колела. Tucson и Kuga поверяват 400-те нютонметра на двулитровите дизели на четирите си колела, обаче предавките им задължително се превключват ръчно. (В България ценовите листи включват автоматична версия на Kuga, по-скъпа с 3300 лв. и на Tucson, 3000 лв.)

На 3008 се разрешава да тегли по-малко

Понеже двата модела задвижват четирите си колела – което в компактния SUV клас днес все повече се превръща в изключение, – те са подходящи и за влекачи. На Kuga се разрешава да тегли 2100 кг (със спирачки), а на Tucson – 2200 кг. При 3008 ремаркето може да тежи най-много 1700 кг, което се отразява по-скоро негативно върху изгледите за продажба на старо.

Днес обаче темата за ремаркетата далеч не е така важна, както в първите дни на SUV движението, когато това беше един от съществените аргументи „за”. В наши дни наред с фактора „харесване” е от значение по-скоро обемът на багажника. Тук моделът на Ford прави впечатление с най-широк диапазон – като при пълна мебелировка предлага най-малко (456 л), а със сгънати задни облегалки – най-обширно (1653 л) пространство сред автомобилите в теста. И по темата за полезния товар е в сила заключението, че Kuga и Tucson могат да возят повече (и в двата случая почти 500 кг), докато на 3008 му позволяват да се нагърби с най-много 452 кг – но пък, от друга страна, той тежи с над 100 кг по-малко от конкурентите си.

Без особена гъвкавост в интериора

Така вече стигаме до полезните в практиката качества. По въпроса за гъвкавостта на вътрешното пространство SUV моделите изостават далеч зад вановете с подобни размери, които продължават да са по-добрият избор за семействата с повече деца. При нито един от участниците в теста задните седалки не могат да се изваждат или да се плъзгат. Сгъването на облегалките и промяната на наклона им са най-многото, на което са способни Ford и Hyundai.

И трите автомобила имат подвижен под на багажника, а моделът на Peugeot разполага в допълнение и с освобождавани откъм задния капак облегалки. Когато те се сгънат, се получава равна площ – също както е при Tucson и при Kuga. Представителят на Ford може да ви обърка с един невзрачен на вид капак, предназначен да скрива механиката на седалката.

Според актуалната мода задният капак може да се отваря и затваря с електрически механизъм, при Hyundai това е дори серийно. Кореецът предлага на пасажерите си не само най-много място, но и най-добре оформената задна седалка с достатъчно пространство пред краката и адекватна опора за бедрата. С това той си осигурява солидна преднина в раздела за каросерия.

Хората от Peugeot пък следват свой собствен път. По-ниският покрив например води до най-малко пространство над главите, а монтираната сравнително дълбоко шофьорска седалка няма нищо общо с извисяващия се трон във Ford. Интериорът с цифрови контролни уреди и миниволан се отклонява от грижовния уют на SUV модела в посока към самолетен кокпит. Дори лостът на автоматичната трансмисия би могъл да бъде интерпретиран като изнесена напред ръчка за реактивна тяга.

Така 3008 демонстрира своята модерна страна и с богатия си мултимедиен асортимент маркира тенденции в посока към „Автомобил 4.0”, като същевременно разгръща над своите пътници плаща на асистентите за сигурност. Само с това моделът на Peugeot набира 14 точки преднина пред Tucson.

Неравностите проникват в кабината

Все пак остава объркването, причинено от подравнения отгоре и отдолу миниатюрен волан и Playstation чара на контролните уреди. В по-високо положение кормилният кръг закрива дигитално представените кръгли циферблати (да, драги симпатизанти, показанията могат да са и във вид на диаграми с колонки). Ако свалите волана по-ниско, той става – точно така – твърде нисък. Объркващо нисък за SUV модел.

Едва-що усетили хиперактивните реакции на кормилата уредба, обещаващи нетипично чевръсто за този клас поведение, отново се връщаме към реалността под формата на предпазливо поклащаща се каросерия и отчетливо намесваща се ESP. Но това все пак изисква по-малко привикване от комбинацията между неясната обратна информация от волана и влиянието на задвижването при ускоряване на излизане от завой.

Въпреки че конструкторите са настроили ходовата част на моделите толкова стегнато, че късите вълни по настилката проникват в кабината съвсем леко омекотени, тук нито можем, нито трябва да очакваме истински чевръсто поведение. За по-динамичен маниер на шофиране и трите автомобила са прекалено високи и главното, прекалено тежки; в това отношение по-леките и по-ниски комбита имат по-добри възможности. При това и возят по-добре, казано между другото.
Най-спортното в SUV моделите е названието на класа им – при което Kuga поне показва, че е възможно да се постигне приемлив компромис между задоволителен комфорт на окачването и отчетливо влизане в завой. Автомобилът прикрива най-добре недостатъците на високата си конструкция – посредством охотно контактуващия с водача преден мост, който винаги е готов да му разкаже много посредством кормилната уредба. А също и с палавия си заден мост – в типичен за Ford маниер Kuga отговаря на рязкото завъртане на волана и промяната в натоварването с отклоняване на задницата.
Tucson не позволява да бъде въвлечен в подобни авантюри. При всички обстоятелства той запазва стоическо спокойствие, ускорява, променя посоката и спира, без да проявява високи амбиции. Но само така ви се струва. Защото в действителност при упражненията за динамика на пътя именно той заобикаля пилоните най-бързо.

Само че кореецът прави всичко съвсем ненатрапчиво и тъкмо в това е неговата сила – той е вътрешно спокоен, не обещава присадени спортни маниери и изглежда като онова, което един SUV модел трябва да бъде на първо място – един полезен автомобил. При неговата система за двойно предаване дори може да се включи блокировка за по-висока проходимост с фиксирано разпределение на тягата. Единствено малко твърдата ходова част не се вписва в така очертания характер. Както и при повечето SUV модели, бихме пожелали и тук нещата да бъдат усъвършенствани в полза на по-добрия комфорт.

Критика може да бъде отправена и към мотора. Действително с 2.0 CRDi Tucson постига най-добри динамични показатели в теста, но е най-лакомият от тримата, съответно отделя най-много вредни емисии и отклонява най-силно стрелката на уреда, измерващ шума на място. С това той губи толкова точки, че се класира трети в оценката за качествата – и въпреки най-ниската си цена, най-доброто оборудване и най-дългата гаранция (пет години) до края на теста успява единствено да скъси дистанцията на изоставането си.

По-ниски разноски за гориво

С двойното си предаване Kuga може да тегли по-тежки ремаркета, което я прави по-привлекателна като употребяван автомобил – и й носи малък бонус в оценката за шансове при продажба на старо. Но понеже нейното първоначално купуване и зареждането й с гориво излизат по-скъпо, отколкото при 3008, моделът губи точки в раздела за разходи.
Както често се случва в сравнителните тестове, тъкмо последната част се оказва решаваща за победата. Peugeot излиза на финалната права със само две точки преднина в оценката за качества. И понеже е (малко) по-евтин от всъдехода на Ford, отчита (малко) по-нисък разход и съответно (малко) по-евтина поддръжка, в крайна сметка той печели (с малко) и състезанието в този тест.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. PEUGEOT
Макар че 3008 предлага по-малко място и липса на усет в кормилната уредба, той печели с най-много системи за подпомагане и мултимедийни възможности.

2. FORD
Чевръстата Kuga почти не проявява конструктивно обусловените недостатъци на SUV моделите. Затова пък нейният купувач трябва да инвестира повече пари срещу по-ниско качество на материалите.

3. HYUNDAI

Продължителна гаранция, простор, лесно управление на функциите, най-добро оборудване. И все пак – трето място, понеже Tucson изразходва повече гориво и отделя повече емисии от останалите.

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ахим Хартман

Коментари
comments powered by Disqus