Имитирана е експлоатация на вана в продължение на 10 години
Шестото поколение на Ford Transit, чието производство започна на 30 април в Канзас сити, ще се появи на пазара в САЩ и Канада през това лято. Каросерията на модела вече се боядисва по инованивна технология, която, както твърди Ford, до този момент не е използвана в автомобилния отрасъл. Лаковото покритие е дълготрайно, нанася се бързо, процесът изисква по-малко енергия, вода и боя, а нивото на вредните емисии в атмосферата са значително намалени.
Преди конвейерното боядисване, Ford обикновено работеше на три етапа. Първо се извършва грундиране, после идва основното покритие, и накрая - лакирането. Ако става дума за металик, процесът и сега е тристепенен. За да бъде боядисан Ford Transit в обичайния бял цвят ( 80% от произведените в Канзас автомобили Transit са бели), сега са достатъчни само две стъпки. От компанията споделят, че опростяването на процеса се дължи постиженията химиятата в областта на боите. Технологията се нарича two-wet monocoat. Това означава, че и двете покрития са мокри, и само с един слой. Новото грундиране изсъхва на открито само за няколко минути, след това веднага може да бъде нанесена боята, която вече има всички необходими свойства на лака. След което каросерията отива за изсушаване.
Каросерията, боядисана по тази технология, е преминала през редица тестове: имитирана е типична експлоатация на автомобила в продължение на 10 години. Боядисването е проверявано на устойчивост при интензивни външни въздействия - хвърчащи камъчета, силно замърсяване, слънчево горещо виреме или селин страничен вятър. Оказва се, че иновативното покритие съхранява 90% от първоначалния си блясък в продължение на минимум четири години.
Новата технология води до повишаване на ефективността на производството. Сега целият процес на обработване на каросерията е автоматичен. С въвеждането на новата технология Ford спестява 44% от използваната електрическа енергия при боядисването, а разходите за вода - със 75%. Емисиите на въглероден двуокис са намалени с 44% ( 9500 тона по-малко годищно), твърдите частици - с 99% (минус 35 тона). Като цяло, благодарение на технологията компанията производител ще спести повече от 40 млн. литра вода и 48 000 мегаватчаса електроeнергия.
s
Като знам каква е антикорозионната защита при ФОРД ....