Всички модели ще бъдат с нулеви емисии до средата на 2026 г., инвестиции от 1 млрд. долара
Ford обеща, че всеки модел от европейската му гама ще бъде на разположение като plug-in хибрид (PHEV) или електрически автомобил (EV) до средата на 2026 г., преди гамата да стане напълно електрическа до 2030 г.
Компанията заяви, че ще се включи "в своите електрически автомобили ", след като нейната гама от лекотоварни превозни средства, която според нея е ключова за осигуряване на растеж и рентабилност, ще бъде изцяло с нулеви емисии до 2024 г.
Ford очаква две трети от продажбите на лекотоварни превозни средства в Европа да бъдат отчетени от вариантите PHEV и EV до 2030 г.
Правителството на Обединеното кралство обеща да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., въпреки че някои хибриди ще бъдат разрешени до 2035 г.
С изтичането на този краен срок, Ford отделя 1 млрд. долара (719,4 милиона британски лири) за обновяване на европейската си централа в Кьолн, Германия. Тази инвестиция ще доведе до създаването на съществуващия завод за монтаж - който в момента прави Fiesta - трансформиран в Център за електрификация на Ford Cologne, който ще произвежда „първия, изцяло електрически пътен автомобил за европейските клиенти“ през 2023 г.
Ford твърди, че потенциалът за добавяне на втори модел към моделната гама в съоръжението се разглежда активно.
„Днешното ни съобщение за трансформиране на съоръжението в Кьолн, домът на нашата дейност в Германия от 90 години, е едно от най-значимите, които Ford е направил в продължение на едно поколение,“ каза президентът на Ford Европа Стюарт Роули. „Той подчертава ангажимента ни към Европа и модерното бъдеще с електрически автомобили в основата на нашата стратегия за растеж.
„Ще предложим изключителна гама електрифицирани превозни средства, подкрепени от ориентирани към клиента цифрови услуги и преживявания, позволявайки на нашите клиенти да дойдат с нас по пътя към напълно електрическо бъдеще, започвайки точно сега с пускането на изцяло електрическия Mustang Mach -Е. В комбинация с нашия водещ бизнес за лекотоварни превозни средства, това ще формира основата на устойчиво печеливш бизнес на Ford в Европа. "
Ford в известен смисъл е губещ на пазара от конкурентни производители в няколко ключови EV сектора, но плановете му за следващото десетилетие са широки. Компанията инвестира 22 млрд. долара (15,8 милиарда британски лири) в електрификация в световен мащаб - цифра, за която твърди, е двойна в сравнение с предишните планове.
Компанията също така се споразумя да работи заедно с Volkswagen Group на различни пазари и следователно е настроена да използва MEB платформата на немсския концерн, за да подкрепи поне един електрически автомобил до 2023 г.
Съвместното предприятие Ford Otosan в Турция е създадено, за да осигури „рентабилно разработване и снабдяване с автомобили“ и стартира редица свързани услуги - като FordPass Pro и Ford Fleet Management - в допълнение към операциите си с лекотоварни превозни средства.