Hyundai представи официално седан версията на новия i40 в Барселона. Продажбите започват в края на годината.
Междуосието на подготвения в Рюселсхайм модел е 2,77 метра, което прави възможно "рекордните за D-сегмента показатели" по отношение на вътрешното пространство - 1025 мм височина за пътниците на предния ред седалки, 1455 мм широчина и 1170 мм за отстоянието при коленете. Дължината на седана пък достига 4740 мм, което е със 100 мм по-малко спрямо конкурентния Ford Mondeo, например.
Първоначално новият модел ще се предлага с четири двигателя в мощностния диапазон от 115 до 177 к.с. Корейците залагат твърдо на дизела, тъй като „в този сегмент 75% процента от продажбите в Европа“ се падат именно на самовъзпламенителите. Той ще бъде 1,7-литров, като в зависимост от версията ще генерира 115 к.с. и 260 Нм или 136 к.с. и 325 Нм.
Бензиновите мотори също са два. Базовият 1,6-литров Gamma GDI разполага със 135 к.с. и 164 Нм, а двулитровият Nu GDI, който е и върхов на този етап за модела, може да се похвали със 177 к.с. и 208 Нм. При него спринтът от място до 100 км/ч отнема по-малко от 10 секунди, а комбинираният разход е сведен до 6,8 литра.
Стандартната трансмисия е шестстепенна механична, но за по-мощния дизел се предлага и автоматична, също с шест предавки.
Hyundai е разработил нов пакет за изолиране на паразитните шумове специално за дизеловите варианти на i40, като с негова помощ интензитета на нежеланите звуци в купето е намален с 20%. Сред останалите интересни решения при i40 впечатление правят стандартните дневни сетлини (опционално се предлагат с ксенон), електрическата ръчна спирачка, навигацията с камера за обратно виждане, LCD контролните уреди и автоматичната система против запотяването на стъклата.
Продажбите на седана ще стартират през последната четвърт на тази година. Комбито, което бе представено в Женева, вече е на пазара.