Hyundai планира да се включи в R5 категорията с новия i20. Проектът по всяка вероятност ше бъде насочен към частните клиенти.
Hyundai прави обещаващ дебютен сезон в Световния рали шампионат, като преди финалния кръг във Великобритания има една победа и още три подиума. Амбициите на корейския производител за следващия сезон обаче са още по-сериозни. Новият i20 WRC ще дебютира през пролетта, а по-късно се очаква и R5 версия.
"Проектът ни във WRC е основният стълб на нашата спортна програма и в тази посока не се очакват промени", коментира тим-шефът Мишел Нандан. "Напоследък обаче се появяват все повече обстоятелства, които ни карат да използваме наученото, за да подготовим R5 автомобил. Обсъждаме варианта за такъв проект и времето ще покаже какво може да се случи в тази посока."
Логично е R5 програмата на Hyundai да бъде насочена към частни клиенти и по този начин да генерира външни приходи за спортното подразделение. M-Sport например развива успоредно Fiesta WRC и Fiesta R5, което позволява на британския препаратор да продължава участието си във WRC въпреки оттеглянето на заводския тим на Ford.
На този етап представители в R5 имат Ford чрез M-Sport, Peugeot и Citroen. Догодина се очаква появата на Skoda Fabia R5, която трябва да наследи най-успешния представител в S2000 категорията - Fabia S2000. Mitsubishi също има R5 автомобил, но подготвен от частен препаратор.