Изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер каза, че целите ще бъдат трудни за постигане
Автомобилните производители нарекоха намеренията на Европейския съюз за 2030 г. за намаляване на емисиите на CO2 с 30% амбициозни и агресивни.
Целта за намаляване на емисиите е "прекалено предизвикателна" и излиза извън рамките на по-широката рамка на ЕС в областта на климата и енергетиката, съобщи ACEA, лобистката група на европейската автомобилна индустрия.
Отделно, немското VDA лоби заяви, че целта е трудна за постигане. Според тях целта ще постави европейските производители в неравностойно положение на световните пазари.
"От днешната гледна точка е повече от съмнително дали поставените цели за CO2 са постижими, което ще зависи до голяма степен от това колко бързо клиентите ще приемат алтернативни двигатели през следващите години и колко бързо ще се развива публичната инфраструктура", се казва в изявление на VDA.
Предложението на ЕС призовава към намаляване на емисиите на въглероден диоксид с 30% на средните емисии на CO2 до 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г. Междувременно е поставена времева цел за намаляване с 15% до 2025 г., за да се гарантира, че производителите на автомобили ще започнат да инвестират по-рано.
Актуалните ограничения на ЕС за CO2 от автомобили са определени за 2015 и 95 г/км за 2015 г. и 95 г/км за 2021 г. Това са средни стойности за автомобилния парк на ЕС като цяло, като отделните производители имат конкретни цели, подкрепени от финансови стимули.
Изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер каза, че целите ще бъдат трудни за постигане. "Това, което сега излиза от Брюксел, е много амбициозно", каза Крюгер в сряда на годишната конференция на Automobilwoche, родствено издание на Automotive News Europe.
Сегашната граница от 95г /км за 2021 не може да бъде постигната без адекватен дял на дизеловите превозни средства, каза Крюгер, добавяйки, че това вероятно ще се отнася и за новообявената междинна цел за 2025 г.
Чешката компания Skoda, която е в състава на Volkswagen Group, може да бъде принудена да разшири допълнително предлагането на автомобили с вътришно горени, тъй като автомобилните производители, които не успеят да постигнат целите си, ще бъдат обложени с тежки глоби в милиони евро.
"Това ще означава, че отново ще трябва да изострим нашите продуктови стратегии", каза изпълнителният директор на Skoda Бернард Майер на конференцията на Automobilwoche.