Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Как първият Golf за малко да стане Porsche

16.05.2020 10:51

Porsche EA 266 всъщност е първи опит за създаване на наследник на "костенурката"

В края на шейсетте години вече е крайно време за създаване на пълноценен наследник на легендарната "костенурка". Малко известен факт е, че първите прототипи, създадени с тази идея, всъщност са направени от Porsche и носят означението EA 266. Уви, през 1971 година те са унищожени.

Началото на проекта

На VW им трябва доста време, докато стигнат до извода, че концепцията за бъдещия им бестселър ще бъде именно тази на Golf - с предно предаване, напрeчно разположен двигател и водно охлаждане, но известно време преди това царува ерата на задномоторния проект EA 266. Двата прототипа на VW са с дължина 3,60 метра, широчина 1,60 метра и височина 1,40 метра, като по време на разработката се мисли усилено за цяло моделно семейство, включващо ван с осем места и роудстър.

Първоначалното задание е за автомобил, който да струва под 5000 дойче марки,да може без проблем за превозва до петима души и да има полезен товар минимум 450 килограма. Ръководител на проекта става не кой да е, а самият Фердинанд Пийх. На първо време най-важно е било да се отговори на критиките към остарелия дизайн и малкия багажник на "костенурката". Разположението на двигателя и задвижването все още са въпрос на свободен избор от страна на конструкторите.

Проектът на Porsche е с централно разположен двигател с четири цилиндъра и водно охлаждане, разположен под багажника и задните седалки. Планирани са били версии с кубатура 1,3 до 1,6 литра и мощност до 105 конски сили.Като алтернатива на петстепенната механична трансмисия се работи и върху инсталиране на автоматик. Заради ниския център на тежестта автомобилът е доста чевръст, но и с характерните за централно разположен двигател склонности към занасяне на задницата при рязка смяна на натоварването.

На малко по-късен етап Volkswagen решава да разработи EA 235 с предно разположен четирицилиндров мотор с водно охлаждане. В самото начало прототипите са с въздушно охлаждане, но задвижването вече е предно. Първоначалната идея е по този начин хем да се направи нов тип автомобил, хем да се съхрани част от имиджа на "костенурката". Има даже и опити за конструкция от типа Transaxle: с двигател отпред и скоростна кутия отзад. VW внимателно следи конкурентите като Autobianchi Primula, Morris 1100, Mini. Във Волфсбург са най-впечатлени от британския модел, който е гениален като концепция, но има какво да се желае от качеството на изработка.

Техниката на VW се изпробва и на базата на Kadett

Един особено интересен етап от разработката е този, в който Porsche ползват Opel Kadett като база за изпробването на новатата техника. През 1969 година Volkswagen купува NSU и наред с Audi се сдобива с втора марка, имаща опит с предното предаване. През 1970 година Volkswagen прави EA 337, който малко по-късно се превръща в Golf. Проектът ЕА 266 обаме е спрян едва през 1971 година.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Да се следва утъпкания път е лесно - затова започнатият от Porsche проект за наследник на "костенурката" от днешна гледна точка изглежда любопитен, но не толкова перспективен, колкото Golf I. Няма как обаче да виним VW за това, че първоначално мисли именно за такъв тип конструкция - в средата и края на 60-те предното предаване и предно разположените двигатели все още са далеч от това да се превърнат в нещо обичайно за компактния клас. Kadett, Corolla и Escort си остават със задно предаване до седемдесетте години, а първоначално Golf се възприема доста резервирано: с времето обаче идеята за напречно разположен отпред двигател и предно предаване се доказва в сегмента заради предимствата по отношение на пасивната безопасност и оползотворяването на вътрешния обем.

Коментари
comments powered by Disqus