Публичният дебют на прототипа се състоя на автомобилното изложение в Гуанджоу, Китай
Немската компания BMW представи концепцт на нов компактен седан. Публичният дебют на прототипа се състоя на автомобилното изложение в Гуанджоу, Китай. Според World Fans Car концептът демонстрира бъдещия дизайн на седана Серия 1.
Автомобилът е получил LED оптика, спортна предна броня, 20-инчови алуминиеви джанти и уникална форма на въздухозаборниците. Освен това автомобилът е оборудван със седалки , тапицирани с кожа Nappa, оранжева подсветка, стъклен покрив и информационно-развлекателна система с 8,8-инчов дисплей. От пресслужбата на компанията казват, че моделът ще предлага "необичайно позициониране на седалките в салона".
Всички технически характеристики на прототипа се пазят в тайна. Серийният вариант на седана ще бъде построен върху платформата UKL. В двигателната гама ще влязат три- и четирицилиндрови двигатели. Базовата версия на автомобила ще се предлага с предно предаване, а в по-скъпите нива на оборудване ще има система със задвижване на всички колела.
Известно е, че през януари BMW представи обновената фамилия Серия 1. Най-съществените промени са в предната и задната част на автомобила. "Единицата" получи напълно променени оптика, предна броня и радиаторна решетка. Сега Серия 1 може да се поръча срещу допълнително заплащане светодиодна оптика. В базовата версия, както и преди, хечбекът е оборудван с халогенни светлини.
Останалата част от промените са технически. "Единицата" получи нов трицилиндров двигател с работен обем 1,5 литра. С този двигател е оборудвана базовата версия 116i. Агрегатът генерира 109 конски сили и 180 Нм въртящ момент. От нула до 100 км/ч тази модификация ускорява за 10,9 секунди, а средният разход в смесен цикъл е не повече от 5,4 литра на "сто". Преди това BMW 116i бе оборудван с 1,6-литров агрегат с мощност 136 к.с.