Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lexus ES 300h: Тихата стъпка

22.05.2019 13:38

Впечатления от новото издание на един модел, който Lexus за пръв път предлага на европейския пазар

Lexus ES се подвизава на американския пазар още от далечната 1989 година, при това с впечатляващ успех. Наскоро беше представено седмото поколение на модела, с което ES за първи път стъпва официално на всички европейски представи на Lexus. И тъй като за публиката на Стария континент това е един изцяло нов продукт, е добре да започнем с малко разяснения какво всъщност представлява той и към кой сегмент би било най-логично да го причислим.

Луксозен дериват на Toyota Camry


Всъщност концепцията на Lexus ES е колкото проста, толкова и ефикасна, съответно успешна – на практика още от първата си генерация моделът представлява луксозен и по-рафиниран вариант на бестселъра Toyota Camry. Тоест, този автомобил е представител на така популярните зад Океана пълноразмерни за нашите представи и средноголеми за местните привички седани, които тук сме свикнали да определяме като висш сегмент на средния клас. Има обаче и една особеност – докато отличаващият се с почти идентични размери модел GS, който вече не се продава в Европа, беше базиран на платформа със задно предаване, при ES задвижването аналогично на Toyota Camry е само на предния мост. Въпросът срещу кои конкретни модели ще се бори луксозният седан с хибридно задвижване е доста спорен, но като размери, цена и технологии той би било логично да се сравнява най-вече с Audi A6 или Volvo S90, както и с модели от ранга на Mercedes E-класа, BMW Серия 5, Jaguar XF и т.н.

Спокойствието като основна цел


Самият факт, че във време, когато голямата част от хората по света като хипнотизирани към нови и нови интерпретации на се хвърлят тема SUV и кросоувър, пред нас стои един елегантен и напълно традиционен като концепция на каросерията седан с луксозен характер, сам по себе си е някак доста симпатичен. Осанката на автомобила го отличава от масата, тъй като по интересен начин съчетава класически пропорции, плавни линии и някои типични за дизайнерския език на Lexus далекоизточни стилистични похвати и елементи. В резултат ES изглежда оригинален, без да бъде екстравагантен. Външното спокойствие, което излъчва този автомобил, се допълва по блестящ начин от интериорната атмосфера. Още звукът, с който се затваря вратата след като влезете в салона, говори за солидност и изключително високо качество. При по-луксозните изпълнения на модела вътрешността се отличава с разкошни тапицерии от анилинова кожа и изискани декорации от дърво. Оборудването е много богато още при базовата версия, а при скъпите изпълнения става откровено разточително.

Скоро след като потеглите, няма как да не си представите, че с този автомобил можете да изминавате огромни разстояния почти без да усетите пътя. Тишината в интериора благодарение на забележително доброто обезшумяване, рафинираният комфорт, с който ходовата част се справя с неравности от всякакъв тип, удобната и лежерна позиция на седене върху широките и ергономично проектирани кресла, фантастичният звук на аудиосистемата Mark Levinson – тук комфортът е не просто цел, а вид изживяване. Дори по откровено зле поддържани пътища ES се придвижва изключително гладко и безшумно, почти неусетно,  – в това отношение моделът е на нивото на най-големите имена в класа.

Впечатляващ разход в градски условия

Типично за Lexus, задвижването е поверено на самозарядна хибридна технология. Със системна мощност от 218 конски сили автомобилът е достатъчно енергичен, без да има изявени спортни амбиции, но реално погледнато целият характер на ES няма много общо с преследването на максимална динамика. Фактът, че ниският разход на магистрала не е коронна дисциплина на този тип задвижване, е добре известен, но за сметка на това в градски условия петметровият луксозен крайцер има разход като на модел от малкия клас – стойности около и даже под шест литра на сто километра се постигат без абсолютно никакви специални усилия от страна на водача.

В ценово отношение моделът е позициониран доста високо, но това в голяма степен отговаря на свръхбогатото оборудване и атрактивните гаранционни условия – базовото ниво Executive започва от 97 950 лева, а върховата версия Luxury Premium e с цена 128 900 лева.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мелания Йосифова, Lexus

Коментари
comments powered by Disqus