Петвратата версия на компактния "японец" ще дебютира на автомобилното изложение в Болоня на пети декември.
След като седанът бе представен в Лос Анджелис, дойде време да зърнем и по-предпочитаната в Европа версия хечбек. Моделът следва силуета на своя предшественик, но каросерията има по-ярко изразени ръбове и ъгли. Предната и част не крие роднинската си връзка с Mazda 6, същото се отнася и за салона на автомобила.
В това моделно поколение японците залагат на ефективността и икономичността. Първият в света катализатор за лек автомобил, ползващ нанотехнологии, редуцира нуждата от благородни метали като платина и паладий.
Mazda 3 ще бъде оборудван с 4-цилиндрови бензини и 2,2-литров дизел (150 или 185 к. с.), покриващ еко-нормата Euro 5. Под капака ще бъде монтиран и познатият 1,6-литров самовъзпламенител, генериращ 110 "коня". През 2010 г. ще започнат доставките на новата 6-степенна автоматична трансмисия. Същата година ще стартират и новите бензинови агрегати с директно впръскване на горивото, наречени DISI.