Големият седан на Mazda се превръща в последния модел, който се отказва от дизела
Mazda ще прекрати производството на своя голям седан 6 и комбито в дизелова форма този месец, като моделът ще премине към атмосферни бензинови двигатели само в Европа.
Смята се, че дългогодишният 2,2-литров дизелов агрегат ще се нуждае от препроектиране, за да отговаря на все по-строгите законодателства за емисиите. Инвестицията, която трябва да се направи, няма да бъде постигната с достатъчно значителни обеми на продажбите, за да я оправдае.
Дизеловият седан Mazda 6 все още ще може да се поръчва от склад до края на годината, каза говорител на марката във Великобритания.
През последните години редица производители намалиха или изцяло смекчиха своите дизелови предложения за модели, при които преди това горивото беше популярен избор. Това важи особено за бизнес пазарите и автопарковете, където потребителите на служебни автомобили сега са силно стимулирани да избират plug-in хибриди или електромобили, а не дизелови двигатели .
Mazda все още предлага 2,2-литровия дизел в кросоувъра CX-5 и не е ясно дали скоро това ще се изправи и срещу брадвата. Сега това е единственото дизелово предложение в деветмоделната гама в Обединеното кралство на Mazda, тъй като продажбите на Mazda 3 бяха лансирани през 2019 г. с бензиновия двигател SkyActiv X с контролирано искрово запалване, който твърди, че предлага икономичността на дизел.