Първият сериен модел с роторен двигател е повратна точка в историята на марката
Точно преди половин век Mazda представи Mazda Cosmo Sport, двуместно купе, известно извън Япония като 110, оборудвано с първия роторен двигател на марката от Хирошима.
Първият сериен модел с роторен двигател Cosmo Sport е повратна точка в историята на марката, известна до този момент с производството на камиони и малки автомобили, като от този момент вече предлага по-иновативен и вълнуващ имидж на своите модели.
За да се стигне до монтирането на роторния двигател под капака на Cosmo Sport, са били необходими няколко стотици хиляди километри тестове с различни прототипи и най-накрая Mazda взема решението през 1967 г. През следващите години японският конструктор произвежда 1176 екземпляра от своето спортно купе, а роторният двигател бележи впечатляващ успех с повече от 2 милиона продадени автомобила, оборудвани с тази технология.
Знаменателен успех постигат Mazda RX-7 през 80-те в състезанията (в американския шампионат IMSA), както и Mazda 787b, оборудвана с роторен агрегат с мощност 710 к.с., триумфира на 24 часа на Льо Ман през 1991 г.
Днес откриваме духа на Cosmo Sport в моделната гама на Mazda, особено в малкия MX-5, който е най-продаваният кабриолет в света.