Европейското изпълнение на японския кросоувър е снабдено за пръв път с дизелов двигател. В Женева бе представена модифицираната му версия за моделната 2009-а година.
След фейслифта CX-7 вече има по-голяма предна маска и по-видна емблема, а шахтите на фаровете му за мъгла са рестилизирани. Капакът на багажника е получил хромирана лайстна, върху покрива е монтиран пораснал спойлер, а серийните колела са с размер 18-цола.Преработеният модел на Mazda CX-7 има нов мултифункционален волан и актуализирана подредба на регулаторите в централната конзола.
Всъдеходът ще бъде задвижван от 2,2-литров Common Rail турбодизел (173 к. с., 400 Нм) или 2,3-литров бензин, също с принудително пълнене. Куплиран с 6-степенна механична трансмисия самовъзпламенителят спринтира до 100 км/ч за 11,3 секунди и постига върхова скорост от 200 км/ч. Средният му разход на гориво отговаря на приемливите 7,5 литра.