Mercedes-Benz ще направи серия от промени на C-класата. Основната им цел е намаляване на разхода и вредните емисии.
C-класата вече ще се предлага с нов 1,8-литров двигател с директно впръскване на горивото за C 180 CGI BlueEFFICIENCY и C 200 CGI BlueEFFICIENCY моделите. Той ще бъде комбиниран с шестстепенна механична скоростна кутия и старт-стоп система, благодарение на което средният разход и CO2 емисиите ще паднат с 10% спрямо досегашните 1,8-литрови модификации.
При C 180 CGI BlueEFFICIENCY максималната мощност достига 156 к.с., а въртящият момент – 250 Нм (230 при предходната модификация). В резултат седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди и то срещу 6,7 литра за 100 км пробег и 157 г/км CO2.
C 200 CGI BlueEFFICIENCY може да се похвали със 184 к.с. и 270 Нм (250 при предходната модификация) и с 8 десети по-добър резултат за спринта от 0 до 100 км/ч спрямо базовата версия. Разходът е 6,8 литра, а емисиите CO2 158 г/км.
Промени има и в дизеловата гама. C 220 CDI BlueEFFICIENCY вече разчита на 2,1-литровия дизел със 170 к.с. и 400 Нм, който с помощта на шестстепенната механична кутия и серийната старт-стоп система прави модела най-икономичния в цялата история на C-класата. Средният разход е 4,4 литра, емисиите CO2 – 117 г/км, а ускорението от 0 до 100 км/ч се изпълнява за 8,4 секунди.
Четвъртата по ред, но не и по значение модификация е C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY. При нея 2,1-литровият дизел генерира 204 к.с. и 500 Нм, двойното предаване е постоянно включено, ускорението от 0 до 100 км/ч е възможно при налични 7 секунди и въпреки това средният разход е само 6,4 литра за 100 км пробег, а емисиите CO2 -167 г/км. Максималната скорост достига 240 км/ч. Това е и първият четирицилиндров мотор на Mercedes-Benz, комбиниран с 4MATIC системата за двойно предаване.
Mercedes-Benz вече приема поръчки за C 180 CGI BlueEFFICIENCY и C 200 CGI BlueEFFICIENCY. Другите две модификации ще се появят през есента.