Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

От коя държава е производителят на автомобилни гуми Nokian Tyres?



Какво представлява разработената от Nokian Tyres концепция Arctic Sense Grip?



През 1934 г. Nokian Tyres изобретява първата зимна гума в света. Само две години по-късно компанията започва продажба на един модел зимна гума, който е станал легендарен и продължава да се счита за шампион в зимни условия. Как се нарича този модел?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



Коя е първата в света първокласна зимна гума за леки автомобили, която предлага сцепление върху мокра настилка в най-високия клас А съгласно етикета за гуми на ЕС?



Какво представлява Технологията Silent Sidewall на Nokian Tyres?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes E 220 D All-Terrain срещу Volvo V90 Cross Country D4

11.06.2018 14:01

Кой от двата елитни комби модела предлага повече срещу високата си цена

Луксозно комби с увеличен пътен просвет и двойно предаване – то умее почти всичко и може да мине практически навсякъде. Такъв юнак е Mercedes E All-Terrain. Но и Volvo V90 Cross Country няма намерение да отстъпи без бой.

Всъщност не е ли все едно как комби моделите ще бъдат спасени от изчезване? Главното е тази умно замислена каросерия да продължи да се произвежда – дори ако оцеляването й ще трябва да бъде осигурено от известен ъпгрейд, изразен словесно с добавка All-Terrain или Cross Country. Технически погледнато – с допълнително двойно предаване и леко увеличен пътен просвет. Все едно – нали по отношение на главното Mercedes E-класа T-модел и Volvo V90 си остават онова, което са: чудесни луксозни комбита за приятелите на съответната марка. 

С това може би казахме всичко, което е важно по темата. Но вие с право очаквате един цялостен сравнителен тест, понеже сме ви го обещали в съдържанието. Ето защо сега сме принудени да решаваме загадки, въпреки че по начало няма нищо загадъчно. Рядко се случва нещата да стоят толкова ясно и прегледно, както при тези два универсални автомобила. Ако имате пари, купувате си единия от тях. Най-добре този, който ви харесва повече – това е моят напълно субективен съвет. И преди шефът да ми е направил забележка, ще ви представя и възможно най-обективните факти в ролята ми на автомобилен изпитател. Например вътрешното пространство – обширно при Volvo, но още по-обширно при Mercedes. В Е-класата отпред седите малко по-уютно, но отзад стръмно изправената облегалка внася известно объркване. И двете фирми обаче предлагат луксозна атмосфера: дървесина с открити или затворени пори, блестящ или матиран метал – всичко е на разстояние само едно кликване в конфигуратора. 

E-класата с по-голям полезен товар

Стигаме до товарното пространство. То също говори в полза на Mercedes, при това красноречиво – по-красноречиво от отразеното в точките. Почти 300 литра повече обем предлага All-Terrain при сгънати облегалки на задните седалки. При това тежките неща се вдигат и пренасят по-лесно над по-ниския заден праг. А и въпросните тежки неща може да са доста по-тежки – E-класата вози до 656 килограма, а V90 започва да пъшка при 481 кг. 

С това можем да приключим раздела за каросерия – без да сме споменали нито дума за управлението на функциите. Сега обаче ще го направим. Ако автомобилът на вашите мечти е моделът на Volvo, ще трябва да докосвате екрана му отново и отново, докато стигнете до желаното подразделение на менюто. И ще ви е все едно, че всичко това в Mercedes работи по-лесно и по-бързо. Или че благодарение на връзката с външна антена Е-класата предлага по-добра среда за телефониране, както и безжично зареждане на смартфона. Това със сигурност няма да повлияе на решението за покупка, но носи точки в един сравнителен тест. Също както и допълнителното оборудване за безопасност в All-Terrain. Той предпазва пътуващите отзад със странични въздушни възглавници, самостоятелно избягва препятствия или спира, ако водачът не ги види при маневра на заден ход. А да, освен това представителят на Mercedes спира по-настойчиво – с което окончателно печели в раздела за сигурност. Казано с други думи, Mercedes бракониерства в изконните ловни полета на Volvo. 

Допълнителен пътен просвет

Обратното не се постига толкова лесно. Традиционна силна страна на Mercedes например е комфортът. И тук All-Terrain няма никакво намерение да отстъпва. Като леко повдигнат Т-модел – по-големите колела носят 1,4, а окачването 1,5 допълнителни сантиметра пътен просвет – All-Terrain се движи съвсем малко по-различно от комби версията на Е-класата и не натоварва купувача си с типичните за SUV модел слабости по отношение на комфорта. Ако разликите с модела на Volvo в комфортното возене са все още малки на магистрала, на второстепенен път Mercedes изиграва своите козове по доста осезаем начин. Неговото въздушно окачване „изглажда” пътни настилки, които в Cross Country са ви се стрували прекалено нагънати.

През цялото време All Terrain остава невъзмутимо спокоен. Той нито подтиква своя водач към необичайни действия, нито пък го възпира. Автомобилът владее до съвършенство бързото мъркащо носене над пътя и си оставя достатъчен резерв за динамика, ако поискате това от него. Кормилната уредба съобщава съвестно за контакта с пътя, докато водачът не прекали с амбициите си, а тогава го призовава към повече самообладание. Остава успокояващото усещане, че сте обгърнат като в пашкул от някакъв цялостен, освобождаващ от грижи пакет и можете да преодолявате дълги разстояния без никакъв стрес. 

На тъмно в завоя

Нещо подобно постига и Volvo – поне докато шофирате плавно и комфортно. При по-форсирани действия кормилната уредба се противопоставя със своята необщителност. Тя не дава никакви полезни сведения за това как предният мост гледа на възможните опити за отплуване настрани. Така при бързо шофиране оставате с усещането, че вземате завоите на тъмно. И понеже едва ли това ще ви хареса, по-добре е да се движите не твърде енергично. Изразено в точки, това означава по-ниски оценки за динамика на пътя, управляемост и кормилна уредба. 

От друга страна, моделът на Volvo се е специализирал именно в иначе присъщото на Mercedes  плавно комфортно возене и мъркащите интонации. Моторът D4 сякаш е забравил напълно дизеловия диалект и при равномерно движение издава само броя на цилиндрите си, но не и работния си принцип. Жалко само, че изразходва повече гориво от по-шумния 220 d на Mercedes. И че тегли не толкова мощно. 

Жалко затова, защото ни се щеше да удостоим симпатичното Volvo с поне една утешителна победа в някой раздел от оценките за качества. Шведът обаче излиза начело едва при разходите. И то не с по-ниска цена; в действителност моделът на Mercedes стои срещу по-малка сума в ценовата листа. Вместо с цена Cross Country във версията Pro печели точки с богатото си оборудване, както и с по-ниските разходи за поддръжка. Това би трябвало да поуспокои приятелите на шведско-китайската елитна марка. Бездруго те нямат кой знае колко поводи за униние поради второто място. Дори само фактът, че Cross Country същесвува, би трябвало да буди радостно настроение – той е едно чудесно луксозно комби и с това обитава слънчевата страна на автомобилното общество. 

 

Текст: Маркус Петерс
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Mercedes E 220 d All-Terrain 4MATIC

1. Mercedes E 220 d All-Terrain 4MATIC - 470 точки

При оценките за качества All-Terrain печели във всеки раздел. Той е просторен, максимално безопасен, комфортен и по-лесен за шофиране – но е скъп.

2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD Pro

2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD Pro - 439 точки

Много лесно е да харесате шикозното Volvo – въпреки че тук то не проявява качества на победител. В сравнителния тест Cross Country постига заслужаващ внимание успех единствено в раздела за разходи. 


Технически данни

1. Mercedes E 220 d All-Terrain 4MATIC 2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD Pro
Работен обем 1950 куб.см 1969 куб.см
Мощност 194 к.с. (143 кВт) при 3800 об./мин 190 к.с. (140 кВт) при 4250 об./мин
Максимален
въртящ момент
400 Нм при 1600 об./мин 400 Нм при 1750 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,8 сек 9,4 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
34,7 м 34,4 м
Максимална скорост 231 км/ч 210 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,6 л/100 км 8,0 л/100 км
Базова цена 58 280 евро (в Германия) 62 200 евро (в Германия)
Коментари
comments powered by Disqus