Бестселърът на баварската марка с новата си визия най-бързо привлича погледите в трафика
Сегашното BMW Серия 3 (F30) претърпя лек ретуш и пое към следващия етап от живота си, а през 2019 го очаква неговият наследник (G20), чийто прототип вече прави първите си тестови обиколки.
Със следващото BMW Серия 3 баварските специалисти дръзват да представят не само водеща технология, но и правят революционна крачка в дизайна. Така бестселърът на BMW с новата си визия най-бързо привлича погледите в трафика, на което BMW феновете бързо свикват. Освен това шофьорът на BMW Серия 3 се смята за по-прогресивен и отворен към новостите, за разлика от по-консервативните шофьори на моделите от висок клас. Хромираният бъбрек изглежда още по-импозантен, светлините са по-тесни и по-изразителни благодарение на OLED технологията. Размерите на новото BMW Серия 3 са леко пораснали, на дължина с около 6 сантиметра и с 2 сантиметра по-дълго междуосие, което води до по-широка следа. Това е много добре за пътниците. Задните кресла са разположени върху триделна задна седалка. Комбито предлага нови възможности за товар - около 1500 л товарен обем. Touring е заимствал от F31 отделно отварящото се задно стъкло.
BMW Серия 3 с олекотена конструкция и хибрид
Качеството на интериора на новото BMW Серия 3 е видимо по-добро, именно тук новият шеф на BMW Харалд Крюгер е реагирал адекватно на критиките на клиентите. Променени са дисплеите, операционната и инфотейнмънт системата. Броят на бутоните е редуциран, за пръв път интериорът беше разкрита със студията i-Vision, показана на CES.
Базовата версия на модела от средния клас е с аналогови инструменти, а на централната конзола има сензорен дисплей. Опционално се предлага и голям дисплей, обърнат към водача. Срещу допълнително заплащане се предлага и цифров комбиниран инструментариум. Както и преди, има Head-up дисплей. Разбира се, няма да липсват гласовото и жестово управление. Въпреки това клиентите на BMW няма да са лишени от i-Drive с въртящия се бутон. Както при по-големите модели, BMW Серия 3 ще може да се паркира само с натискане на един бутон и в задръстване ще се движи автономно с 60 км/ч. Между другото, всички актуализации за Серия 3 се извършват чрез On-Air синхронизация. Подготвя се също и Eye-Tracking.
Новото BMW Серия 3 с 40 кг по-леко
Новото BMW Серия 3 споделя с предстоящата Серия 5 35-базова архитектура, която сега се нарича CLAR. Благодарение на CFK компонентите и големия процент алуминий платформата позволява теглото на новата Серия 3 да бъде редуцирано с около 40 кг, моделът ще тежи само малко над 1,4 тона. От Серия 5 е заимствала двойния мост на предната ос и задния мост с пет щифта. Adaptive Drive също се предлага като опция.
По отношение на задвижването, баварците залагат на агрегати от новите 0,5 литрови двигатели. Двигателната гама ще варира от три цилиндъра за основните модели, четирицилиндров и до шестцилиндров в топ версиите - всичко това с турбокомпресор. По-специално: всички бензинови двигатели са с филтър за твърди частици. Разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалели с 5%, докато мощността и максималният въртящ момент са се увеличили. Конкретно: BMW 320i получава 231 к.с., 325i - 250 к.с. и 330i 252 к.с. Това прави възможно, наред с други неща, оптимизирано задвижване на ремъка, по-ефективно охлаждане и повече налягане при впръскване (350 вместо 200 бара). В допълнение към plug-in хибрида 330e (с 265 к.с.), ще има и BMW 325e с 230 к.с. Пробегът на електричество се увеличава от 40 до 50 километра, индуктивно зареждане също ще е възможно. Говорейки за електрическото: чиста електрическа версия също ще има: пробегът ще бъде 500 километра, но моделът ще стартира едва през 2020.
От страна на дизела, нещата са още по-конкретни: Всички четири цилиндрови двигатели получават двустепенен турбо компресор, може да се поръча SCR катализатор и потреблението намалява с 5%. Мощността се увеличава: в 316d от 115 на 136 к.с., в 318d от 150 на 163 к.с. и в 320d от 190 на 204 к.с. В 325d конските сили ще станат 238 вместо 224.
BMW пуска 340i M Performance
Сега както и преди, осемстепенната автоматична трансмисия предава мощността на двигателя към колелата. Важно: BMW иска направи конкурент на Mercedes AMG С43 Paroli, който ще запълни празнината между BMW 340i (340 к.с.) и М3 с BMW 340i M Performance. Освен това адаптивното шаси изглежда много по-голямо. От дизеловата страна ще има 340d M-Performance изключително и само със задвижване на всички колела и 320 к.с. Говорейки за М3: разбира се и той се завръща - с 460 к.с., но с електродвигател между скоростната кутия и двигателя за доза допълнителна мощност. Ще бъдат монтирани също така и много повече карбонови и магнезиеви части. Съответно, бордовата мрежа ще бъде 48-волтова.
И какво ще стане с BMW Серия 3 GT? Той може би ще удостои Серия 4. Подобно на BMW M3 ще има и M4 Coupe, както и дериватите Серия 4 кабриолет (със стоманен сгъваем покрив) и Серия 4 Gran Coupe от 2020.