За пръв път легендарният спортен автомобил ще има и хибридно задвижване
Новото Porsche 911 на 991 серия е на пазара от 2011 насам и през 2015 претърпя фейслифт. През 2018 стъпва новата единайсеторка, като версия 992, но също вече и с опция - хибридно задвижване. Наскоро в Инстаграм се появи снимка без камуфлаж - Porsche добави няколко снимки.
Новото поколение на единайсеторката модел 2019 (въвеждане в края на лятото на 2018) вече е по пътищата. Новото Porsche 911(992) за първи път беше уловено с новата каросерия по време на зимните тестове, след което той беше на тест драйв на Северната дъга на Нюрбургринг. През февруари в Инстаграм се появи снимка на немаскираното 911. Porsche контрира с няколко снимки на прототипа, в Инстаграм обаче липсва коментар.
Въпреки това редакторите бяха единни: това е автомобил на новата 992 серия. Всички са единодушни, че той веднага бива идентифициран по предната част, оглеждайки се огледална стена, а въздухозаборниците под бронята съвпадат с тези на снимките на прототипа.
Това важи и за формата на спойлера, който достига далеч по-навътре в арките на колелата, отколкото при 991 (не турбо) - точно това е разпознаваемо и при снимките на прототипа. Задната престилка се вписва добре, въпреки камуфлажа на прототипи по време на тест драйва: Ако изхождаме от снимката на немаскирания автомобил, регистрационната табела е разположена по надолу, между изпускателните тръби (на снимката те са четири).
Задната престилка придава на настоящия модел много агресивна визия, версии като GT2 или GT3 имат стабилни изпускателни тръби, разположени централно на задната престилка. Трудно е обаче да се класифицира кърмата и почти хоризонталните вентилационни канали, които изглеждат странно затворени. Цялата задна част е сякаш по-плоска и по-дълга. Това създава условия за спекулации: Дали това вече е хибриден модел? Дали боксеровият двигател наистина е средно разположен? Или целият автомобил е само добре маскирана Mission Е? Докато това не бъде изяснено, ние се придържаме към това, което вече знаем.
Стъпват два плъгин хибридни модели
Новото осмо поколение на Porsche 911(992) ще бъде базирано на новата платформа за спортни автомобили на Porsche. Тя позволява по-гъвкаво интегриране на задвижващите агрегати и компонентите на шасито. Върху тази платформа ще стъпят също в по-късен етап новото Audi R8, както и наследникът на Aventador.
За пръв път легендарният спортен автомобил ще има и хибридно задвижване. Пробегъг ще бъде някъде между 30 максимум 50 километра. Ясно доказателство за това е, че под лепенка на левия калник на предишния прототип има скрита капачка - контакт за зареждане? Тъй като при планирането на новото поколение ще има два хибридни модела. Една версия трябва да бъде разположена малко над Porsche 911 Carerra и да заимства технологията на Porsche Cayenne E-Hybrid. Съответно хибридният модул с електродвигател ще бъде позициониран между двигателя и предавката. Porsche 911 E-Hybrid ще бъде проектиран като модел със задвижване на четирите колела.
Вторият хибрид 911 трябва да се окаже по-мощен и конвенционалните турбо модели са запазена марка. Стратегията е подобна като в серията на моделите Panamera с E-Hybrid и Turbo S E-Hybrid. Както казва Ерхард Мьосле, главен ръководител на проекта Porsche 911, Porsche се бори при плъгин хибрида с проблема пространство. В едно интервю за Car and Driver Мьосле каза: "Ние сме изправено пред много проблеми, които тепърва ще трябва да бъдат решени." Най-голямото предизвикателство е как да поберем пакета акумулатори в новото 911, като едновременно с това да намалим теглото на батерията. Той ясно отхвърли в средносрочен план да стартира чисто електрическо 911. "Ако изобщо ще го има, това ще стане в много далечно бъдеще."
Няма да има четирицилиндров в новото Porsche 911
Иначе агрегатите трябва да бъдат изместени малко по-навътре в средата на автомобила, задвижването на задните колела остава закон, версиите със задвижване на четирите колела се предвиждат в моделите като S, GTS и GT3.
По отношение на задвижването, той остава верен на 3,8-литровия битурбо боксеров двигател, който със сигурност е настроен допълнително по отношение на мощност и разход на гориво
По този начин базовата версия удари маркировката от 400 к.с., а S моделите ще достигнат 450 к.с. Досегашният ръководител на развойната дейност на Porsche –Хатц, упорито отказваше внедряването на четирицилиндров боксерен двигател, както и 2,5-литровия боксеров агрегат от моделите 718. Също така ще стане ясно, че версиите GT вече няма да бъдат оборудвани с атмосферни двигатели, а ръчните скоростни кутии ще отидат в историята и напразно ще ги търсят при 992.
Уловените сега прототипи разкриват също и нов електрически спойлер с три части, разположен по протежение на цялата широчина на задната част, обрамчен от нови задни светлини с непрекъсната 3-D-LED светлинна лента. Новият капак на двигателя този път достига директно в бронята. Страничните задни прозорци са силно маскирани и изглежда, че са получили нова форма.
Новият единайсетак с дигитален кокпит
Последните снимки позволяват също така за пръв път да се надникне в Porsche 911: може да се види нов волан с три лъча и лостове, както и малък кръг в средата. Зад него, въпреки силно маскирания интериор, може да бъде разпознат кокпитът. Той си остава с централно разположен тахометър. В бъдеще обаче това ще бъде единственият аналогов инструмент, всички останали ще бъдат дигитални. Освен това инструментариумът се слива със седящия в близост централен екран. Техниката е от палитрата на Volkswagen. Тук инженерите от Волфсбург предлагат в Audi TT, наред с другите неща, и напълно дигитален кокпит. Така дисплеят в пилотската кабина е станал по-голям, четири от петте дисплея са цифрови, а мониторът в централната конзола се е пораснал.
Определено по-широка следа на двете оси
Предишните прототипи бяха с тесни версии на каросерията с впечатляващи арки на калниците, по късно нашите ловци на прототипи също уловиха варианти с разширени арки на калниците. С впечатляващите уширения на калниците Porsche вероятно иска да тества динамиката на различните компоненти.
На този ранен етап на развитие, Porsche е привлякъл също и производителите на гуми Pirelli и Goodyear/Dunlop. Както се вижда от прототипа на тясното Porsche 911 задният мост е доста широк, изпитателният автомобил е с 20-цолови джанти, обути в гуми 305/30. Тази комбинация колело/гума в момента също се използва в 991. Широкият каросериен вариант изглежда също има и по-широка следа на предната ос. Тук 911 е пораснал с няколко милиметра, докато на дължина е по-дълъг с по два см (сега 4,52 метра). Само при промяната на модела от 997 на 991 са добавени шест см отгоре. Дори и теглото на новия Porsche 911 (992) е повече. Не е чудно, защото Porsche залага на повече системи за подпомагане и повече комфорт.