От Танак (M-Sport) катастрофира само три етапа преди края
Нювил спечели третата си победа за сезона, а Hyundai нанесе сериозен удар на M-Sport в борбата за двете шампионски титли, след като Хейдън Падън завърши втори, а От Танак отпадна от лидерската позиция.
Наводнените отсечки в петък не попречиха на зловещата битка, която трима пилоти в челото водеха. По-малко от седем секунди разделяха лидера Нювил, втория От Танак и Яри-Мати Латвала (Toyota) в края на деня. За съжаление Себастиен Ожие (M-Sport), който караше при възможно най-лошите условия, загуби над половин минута.
Латвала първи развя белия флаг в събота. При едно от тежките приземявания заводската Toyota Yaris WRC получи повреда и принуди финландеца да паркира встрани от пътя. Нювил спука гума и остави 14,4 секунди аванс на Танак, но и естонецът не се измъкна невредим от тежките съботни отсечки. Задното крило на неговата Fiesta RS WRC се откъсна, което заради скоростните трасета в Полша се отрази драстично върху темпото му и върна Нювил в челото с 3,1 секунди в края на деня.
В неделя щурата битка между Танак и Нювил продължи с пълна сила. Още в първата отсечка естонецът взе 4,9 секунди на своя съперник и излезе в челото. Във втората обаче Танак допусна фатална грешка. В една от мокрите секции пилотът на M-Sport изтърва своя автомобил, заби се в едно от дърветата встрани от пътя и въпреки че се добра до края на етапа, бе принуден да напусне състезанието.
След отпадането на Танак Нювил просто трябваше да закара своя автомобил до финала и го направи, а съотборникът му Хейдън Падън изненадващо завърши втори. Новозеландецът се движеше самотен на четвъртата позиция в събота, нямаше никакви шансове да се включи в борбата за подиума, но след отпадането на Латвала и Танак стигна до най-доброто си класиране в шампионата.
Ожие също се възползва от проблемите на двамата претенденти за победата, за да завърши на подиума. В събота това изглеждаше почти невъзможно, след като в дванайсетата отсечка излетя от пътя и разби задно ляво колело.
Дани Сордо (Hyundai) завърши четвърти, а Стефан Лефевр влезе в челната петица. Французинът е и най-предно класиралият се пилот на Citroen, след като Андреас Микелсен разби окачването си в петата отсечка, а Крейг Брийн получи повреда в трансмисията още в петък сутрин.
Теему Сунинен (M-Sport Ford) бе на крачка от топ пет още при дебюта си с WRC автомобил, но се завъртя в последната отсечка и се смъкна до шестото място. Мадс Йостберг (Ford Fiesta RS WRC), Елфин Еванс (Ford Fiesta RS WRC), Микелсен и Юхо Ханинен (Toyota) допълниха челната десетка. Пълните резултати може да видите тук.
Световният рали шампионат продължава с още едно високоскоростно състезание. Рали „Финландия” стартира на 28 юли.