Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Peugeot 5008 и Skoda Kodiaq: големи SUV за семейства

19.05.2017 23:52

Новият 5008 на Peugeot е чистокръвен кросоувър , но какви са шансовете му срещу Kodiaq

С 5008 марката Peugeot представи най-големия SUV модел от своята инициатива „по-далеч от вановете”. По размери той е близък до Skoda Kodiaq, която вече спечели един от нашите сравнителни тестове. В днешното изпитание ще премерят сили Peugeot 5008 BlueHDi 180 и Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4.

Напоследък като че ли в Peugeot нямат много доверие на вановете. Действително тези модели с обширно и гъвкаво вътрешно пространство са смятани от мнозина за еснафски и банални, докато Sport Utility Vehicles (спортни специализирани автомобили – поне това означава наименованието) се продават като луди. Тъй че евентуално решение да бъде пуснат в производство отново ван (5008) или неопределен като родова принадлежност кросоувър (3008) би могло да се окаже погрешно в перспективата на целия жизнен цикъл на модела. Поради това при новите издания на 3008 и 5008 от Peugeot осъществиха една елегантна – това определение спокойно може да бъде отнесено и към външния им вид – корекция на курса. Числата 3008 и 5008 вече обозначават кристално чисти SUV модели, чийто ясен дизайн от масивния преден капак до ъгловатата задна част изглежда мъжествен и все пак елегантен. 

Чисти SUV модели? При тези думи в Skoda сигурно ще изразят недоумение. Защото и при 5008 конструкторите на Peugeot са се отказали напълно от двойното предаване и предлагат на малцината клиенти природолюбители само срещу 200 евро допълнително пакета Grip Control с управляема система за контрол на сцеплението, помощ при спускане по наклон и гуми M&S. От своя страна Skoda, подобно на повечето конкуренти, предлага само с предно предаване единствено версиите с по-слаби мотори. Поради това тестовият автомобил, чийто дизел е с мощност 190 к.с., притежава система за двойно предаване с Haldex съединител. 

Влияние от задвижването и малък волан при Peugeot

Двойното предаване носи предимства за Kodiaq пред модела на Peugeot (който със своите 180 к.с. е с почти също толкова мощен) не само на разкалян и заснежен терен. При силно ускоряване по път с вълни по настилката или при пълна газ на ниски предавки невъзмутимата кормилна уредба на Kodiaq не изпитва влияния от задвижването. В такива условия 5008 обаче тегли и дърпа малкия волан, който е подравнен отгоре, за да не скрива гледката на доста високо разположените контролни уреди 

Самите те са оформени много старателно и предлагат куп възможности за индивидуализиране. Например предупрежденията на асистентите (твърдо намесващият се помощник за спазване на лентата и сигнализацията за автомобил в мъртвата зона са серийни) се появяват на екрана в ненатрапчив вид. Не може обаче да се твърди еднозначно, че дигиталният i-Cockpit със срещуположно въртящи се стрелки на скоростомера и оборотомера е по-добър от класически семплите, разположени зад волана уреди на Kodiaq. Някои виждат във френското решение отговор на въпрос, който никога не е бил задаван. 

Skoda не прави експерименти и с управлението на функциите. Докато например в модела на Peugeot можете да влезете в менюто на климатика едва след натискане на един бутон на централната конзола, при Kodiak за избор на температура е достатъчно едно завъртане на малкото колело. Като цяло по отношение на функционалността чешкият модел също превъзхожда френския – с по-широко отварящ се заден капак, газови повдигачи на капака над мотора, познатото внимание на Skoda към потребителя с чадъри във вратите и осветително тяло в багажника, което може да се изважда и да се използва като джобно фенерче. 

Peugeot обаче компенсира своите недостатъци с повече варианти за вътрешна организация (три самостоятелни седалки вместо едно асиметрично разделено канапе отзад). И при вечната отпускарска тема „Какво ще ни трябва и какво можем да вземем?” 5008 предлага по-добри отговори – неговият достиган през по-нисък праг багажник е значително по-дълъг и по-широк между калниците, което го дарява със 780 вместо 650 литра товарно пространство. Страхотно! Но пък Skoda крие още един жокер в ръкава си – за него ще стане дума след малко. Първо ще добавим още една важна информация за големи семейства и хора, практикуващи отборни спортове: и двата модела предлагат трети ред седалки срещу 750 (Skoda) или 800 евро (Peugeot).

Повече удоволствие за пътуващите отзад в Kodiaq

По-удобно, отколкото там, се седи, разбира се, отпред върху радващо комфортни, щедро оразмерени тапицирани кресла. Предните седалки на 5008 от най-високото ниво на оборудване разполагат серийно дори с функция за масаж, а шофьорската е с електрическо регулиране. В изпълнението с изцяло кожен салон (1800 евро) – като в тестовия автомобил, седалките освен това импонират с тапицерии на ромбчета, напомнящи за аристократична приемна. 

Това са отлични предпоставки за комфортни дълги пътешествия, но при втория ред седалки вдъхновението сякаш е напуснало създателите на 5008. Долните части са доста къси и като цяло по-скоро твърди и тесни. А с панорамния покрив (1250 евро, при Skoda – 1095 евро) настъпва осезаем недостиг от място над главите, най-вече на втория рад. 

Затова пък високият като колонна зала интериор на Skoda далеч по-ефикасно приласкава пътуващите отзад с много добре оформени тапицерии – и показва на Peugeot съвсем красноречиво разликата между голямо и грандиозно: предлаганото тук пространство пред краката надхвърля неимоверно иначе доброто ниво при Peugeot и позволява – внимание, това е жокерът! – без притеснения за никого задната седалка да бъде преместена напред, за да отвори повече място за багаж.

Независимо дали е с пълен товар или само с водача, Skoda вози особено талантливо, ако сте поръчали адаптивните амортисьори (940 евро). Kodiaq се полюлява невъзмутимо по вълнисти или кърпени настилки, докато склонната към тропане ходова част на Peugeot с конвенционални амортисьори по-често предава тласъци и леки удари. Наистина при увеличаване на скоростта тя проявява повече еластичност, но създава по-неспокойно усещане, отколкото Skoda. 

В замяна на това шофирането на 5008 доставя повече удоволствие. Автомобилът изпълнява слалома и смяната на лентата също така сигурно, както Kodiaq, но не и по-бързо. Същевременно той се хвърля в острите завои с повече желание и с по-малко недозавиване, пришпорван от доста остро реагиращата около средното положение кормилна уредба. На излизане от завоя автоматикът с хидравличен преобразувател на 5008 отдавна вече е включил нужната степен, докато доста бавната в нормален режим трансмисия с два съединителя на Kodiaq още подбира предавките си. 

Отказ от двойно предаване

В добавка към това Peugeot притежава двигател с по-равномерен и тих ход, а разликата в конските сили не бива да бъде надценявана – като изключим бурния старт от място на съперника, 5008 не ускорява осезаемо по-зле от по-тежкия Kodiaq – при това на 100 км моделът на Peugeot се задоволяваше в теста с половин литър по-малко гориво. Това се вписва в общата картина – много купувачи биха предпочели да се откажат от двойно предаване и да инвестират спестените пари в оборудване като навигационната система (при Skoda – 650 евро) или асистенти за спазване на лентата и за наблюдение на мъртвата зона (при Skoda – 870 евро с асистент за излизане от паркомясто на заден ход).

Така в раздела за разходите най-големият модел на марката с лъвчето е безспорен победител. Но Kodiaq, който получава повече точки за свързаност (WLAN), мултимедия (уебрадио, CD плейър) и асистенти (активно излизане от паркомясто, помощ при спешни случаи), не може да бъде победен толкова лесно. Както и за VW Tiguan и Audi Q5, този SUV модел се оказва прекалено силен противник – не само благодарение на двойното си предаване. 


Текст: Михаел Харнишфегер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4

1. Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 - 446 точки

Не открихме сериозни недостатъци при Kodiaq. Той съчетава по убедителен начин място, комфорт и безопасност, без да изисква за тази комбинация прекалено висока цена.

2. Peugeot 5008 BlueHDi 180 GT

2. Peugeot 5008 BlueHDi 180 GT - 418 точки

5008 има добър мотор и е чевръст, с гъвкав и просторен интериор. По отношение на комфорта обаче върховата версия с 19-цолови колела отстъпва на съперника си. Оборудването е направо щедро. 


Технически данни

1. Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 2. Peugeot 5008 BlueHDi 180 GT
Работен обем 1968 куб.см 1997 куб.см
Мощност 190 к.с. (140 кВт) при 3500 об./мин 180 к.с. (133 кВт) при 3750 об./мин
Максимален
въртящ момент
400 Нм при 1750 об./мин 400 Нм при 2000 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,50 сек 9,20 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
35,90 м 36,50 м
Максимална скорост 210 км/ч 211 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
7,70 л/100 км 7,20 л/100 км
Базова цена 40 090 евро (в Германия) 41 550 евро (в Германия)
Коментари
comments powered by Disqus