Конструкцията на сгъваемия покрив и сега е направена от магнезиева сплав, сгъва се за 19 сек
Porsche допълва триото си спортни автомобили навреме за лятото: след версиите купе и кабриолет третият вариант за каросерия на новото поколение 911 прави дебюта си с моделите 911 Targa 4 и 911 Targa 4S със задвижване на всички колела. Отличителната черта на Targa остава неговата иновативна, напълно автоматизирана покривна система и, точно както при легендарния оригинален модел Targa от 1965 г., тя включва характерен широк ролбар, подвижна част на покрива над предните седалки и обгръщащо задно стъкло. Покривът може да бъде отворен и затворен удобно само за 19 секунди.
Автомобилът се задвижва от 6-цилиндров, 3-литров боксерен двигател с двоен турбокомпресор: 911 Targa 4 сега предоставя 283 kW (385 к.с.) и в комбинация с опционалния пакет Sport Chrono ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,2 секунди - с една десета по-бързо от преди. Двигателят на 911 Targa 4S може да се похвали с 331 kW (450 к.с.) и достига 100 км/ч само за 3,6 секунди при същите условия - с четири десети по-бързо от предшественика си. Максималната скорост на 911 Targa 4 е 289 км/ч (с 2 км/ч повече), а 4S достига 304 км/ч (с 3 км/ч повече).
И двата спортни автомобила са оборудвани с 8-степенна трансмисия с двоен съединител (PDK) и интелигентната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (PTM) като стандартно оборудване за максимално удоволствие от шофирането. Алтернативно 911 Targa 4S може да се поръча с новоразработената 7-степенна механична скоростна кутия заедно с пакета Sport Chrono. Интегрирани са също нови технологии, за да увеличат гамата характеристики на двата модела 911 и за първи път е налична системата Porsche InnoDrive, която включва адаптивен темпомат. Благодарение на усъвършенстваната функция Smartlift пътният просвет може да бъде програмиран, така че да бъде увеличен за ежедневна употреба. Списъкът с опции се допълва от широка гама от Porsche Tequipment и нови опции за персонализация от Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche ще разшири още повече комбинацията от традиционни елементи на стила, неподвластен на времето дизайн и свръхмодерни технологии в специално издание на 911 Targa, което ще направи дебюта си в средата на май.
Икономичен боксерен двигател с двоен турбокомпресор
Както моделите 911 Carrera, и двата варианта на 911 Targa се възползват от увеличението на мощността, предоставено от 3-литровите, 6-цилиндрови боксерни двигатели с турбокомпресор. Това носи ползи и за динамиката, и за ежедневната използваемост. Двигателят в 911 Targa 4 генерира 283 kW (385 к.с.) при 6 500 об./мин., което е с 11 kW (15 к.с.) повече от предшественика му. Максималният въртящ момент от 450 Нм се предоставя в широк диапазон на оборотите на двигателя между 1 950 и 5 000 об./мин. С 331 kW (450 к.с.) 911 Targa 4S осигурява 22 kW (30 к.с.) повече мощност от предшественика си и генерира максимален въртящ момент от 530 Нм (до 30 Нм) между 2 300 и 5 000 об./мин.
Оптимизирано задвижване на всички колела за по-добра тяга
Подобрената динамика на новите модели със задвижване на всички колела върви ръка за ръка с допълнително разработване на предното задвижване. Съединителят и диференциалът са с водно охлаждане и съединителят има подсилени дискове за по-голяма здравина и товароносимост. Увеличеният задвижващ въртящ момент при съединителя подобрява точността на неговото регулиране и работата на допълнителното задвижване на предната ос. Като цяло усъвършенстваното задвижване на предната ос с PTM (Porsche Traction Management) допринася за още по-добра тяга при всякакви пътни условия.
Допълнително разработено шаси за повече комфорт и безопасност
Електроуправляемата система за активно управление на окачването PASM (Porsche Active Suspension Management) с регулиране на амортисьорите е част от стандартното оборудване на новите модели 911 Targa. Тази система автоматично адаптира характеристиките на амортисьорите спрямо всяка ситуация по отношение на комфорта на шофиране и управлението и има два механично регулируеми режима, Normal и Sport. Системата за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), която включва електронна блокировка на задния диференциал с напълно променливо разпределение на въртящия момент, е добавена като стандартно оборудване за Targa 4S и се предлага като опция при Targa 4. Както другите варианти на Porsche 911 от осмо поколение, моделите Targa също са оборудвани стандартно с режим Porsche Wet. Сензори, разположени в корпусите на предните колела, могат да засичат наличието на вода върху пътната настилка и, ако бъдат засечени значителни количества вода, сигнал в кокпита дава препоръка на водача да превключи ръчно на режим Wet. След това реакциите на задвижването се адаптират спрямо условията, за да се гарантира максимална стабилност при шофиране.
Характеристиките, осигуряващи динамика на задвижване при 911 Targa 4, включват гуми 235/40 ZR на 19-инчови алуминиеви джанти на предната ос и гуми 295/35 ZR на 20-инчови джанти на задната ос. Моделът 4S е стандартно оборудван с гуми 245/35 ZR на 20-инчовите предни джанти и гуми 305/30 ZR на 21-инчовите задни джанти. При Targa 4 намаляването на скоростта се осигурява и при двете оси от 330-милиметрови спирачни дискове с черни четирибутални моноблок фиксирани спирачни апарати. Червените на цвят спирачни апарати на Targa 4S имат 6 бутала на предната ос, четири на задната, а дисковете им са с размер 350 мм отпред и отзад. Керамичните композитни спирачки на Porsche (PCCB) могат да бъдат поръчани като опция.
Екстравагантният дизайн на Targa с модерна интерпретация
Екстериорът на 911 Targa се характеризира с елементи на дизайна от поколението на модел 992. В сравнение с предшествениците му, неговата каросерия включва значително по-изразен корпус на предните джанти, а между предните LED фарове предният капак съдържа отличителна вдлъбнатина, напомняща за дизайна на първите поколения 911. Задната му част е доминирана от по-широкия му, изтеглящ се заден спойлер и хармонично интегрирана, елегантна светлинна лента. С изключение на предните и задните части, цялата външна част на каросерията е изработена от алуминий.
Интериорът напомня за моделите 911 Carrera и се характеризира с отчетливи и прави линии на арматурното табло и изтеглени назад инструменти. Моделите 911 от 70-те години са източникът на вдъхновение тук. До централния оборотомер – до голяма степен определяща черта на Porsche – два тънки дисплея без рамка увеличават информацията, предоставяна на водача. Компактен панел за превключване с 5 бутона за директен достъп до важни функции на автомобила е разположен под 10,9-инчовия централен екран на системата Porsche Communication Management (PCM). Стандартните функции на PCM включват онлайн навигация, базирана на множества от данни, както и Connect Plus.
Еталон за нов клас спортни автомобили от 1965 г.
911 Targa 2.0 от 1965 г. е еталон за изцяло нов тип автомобил. Първоначално рекламиран като „безопасен кабриолет с антиролбар“, Targa с неговия свалящ се покрив скоро се налага като независима концепция и действително става икона на стила. И до ден днешен Porsche продължава да съчетава два свята в 911 Targa: предимствата на шофирането с прибран покрив на кабриолет в съчетание с ежедневния комфорт и безопасност на купе.
Цени
Новите модели на 911 Targa ще бъдат пуснати на пазара от август 2020 г. Цените (включително 20% ДДС и специфично за държавата оборудване) започват от 255 940 лева за 911 Targa 4 и от 286 451 лева за 911 Targa 4S.