Британецът завърши на половин минута пред Андреас Микелсен
През миналия сезон VW окупира и трите места на подиума в Португалия. Година по-късно германците претърпяха второ поредно поражение, след като Хайдън Падън спечели в Аржентина преди месец. Този път обаче Citroen, а не Hyundai се оказа най-сериозният техен съперник, въпреки че французите се оттеглиха от WRC за сезон 2016. Подготвеният от PH-Sport DS3 WRC на Крис Мийк бе перфектен, както и британецът, който се възползва от по-задната си стартова позиция, за да натрупа сериозен аванс още в петък вечер.
Мийк пропусна последните два старта от WRC, тъй като участваше със Citroen Racing в тестовете на новия C3 WRC. Това обаче съвсем не попречи на шампиона в IRC за 2009 г. и той влезе моментално в ритъм, печелейки първите две отсечки в петък. В края на деня авансът му достигна цели 31,9 секунди спрямо втория Себастиен Ожие (VW), след което Мийк единствено контролираше надпреварата и спечели втората си победа във WRC.
За успеха на Мийк помогнаха и купищата проблеми, застигнали водещите състезатели. Падън стана първата жертва и то по брутален начин. В петата отсечка новозеландецът уцели една дупка по трасето, автомобилът му излетя от пътя и след серия от преобръщания се запали. Падън и Джонатан Кенард спасиха единствено шлемовете си, тъй като заводският Hyundai i20 изгоря буквално за минути, но поне се измъкнаха невредими от тежката ситуация. По аналогичния начин и на идентичното място катастрофира От Танак (DMACK Ford). За щастие бързата реакция на маршалите и пожарникарите ограничиха последиците и опазиха неговата Fiesta RS WRC.
Късметът не бе и на страната на Яри-Мати Латвала. Финландецът кара без серво в петък следобед, което му коства близо четири минути. Спукана гума пък попречи на Дани Сордо (Hyundai) да притисне Себастиен Ожие в битката за второто място. Неговите проблеми обаче бяха нищо в сравнение с абсурдната ситуация, в която изпадна съотборникът му Тиери Нювил в събота. Белгиецът остана без гориво и напусна безславно надпреварата.
Микелсен не бе на ниво в петък, но вдигна сериозно темпото и завърши втория ден от надпреварата само на 3,1 секунди зад втория Ожие. Атаката на норвежеца продължи и в неделя и след двете етапни победи той не само че мина пред съотборника си, който спука гума, но и си гарантира аванс от 8,1 секунди. Той се оказа достатъчен за второто място на финала, а за Ожие остана удовлетворението от спечеления пауърстейдж.
Единственият оцелял пилот на Hyundai Дани Сордо завърши четвърти, а Ерик Камили най-накрая загатна за качествата си, които му осигуриха титулярното място в екипа на M-Sport, и се пребори за петата позиция въпреки едно завъртане във финалния пауъстейдж. Латвала прогресира до шестото място, а двете скъсани полуоски на Мадс Йостберг го оставиха едва седми. Челната десетка допълниха Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), победителят във WRC Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5) и Николас Фукс (Skoda Fabia R5). Пълните резултати може да видите тук.
Шестият кръг във WRC ще ни отведе на остров Сардиния на 10 юни.