Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Range Rover SDV8 Autobiography: Благороден по природа

30.05.2018 09:06

Първи впечатления от обновения Range Rover във вариант Autobiography

Range Rover никога не е бил просто всъдеход. Макар че в различните си поколения той еволюира многократно, този модел до ден-днешен си остава едно от най-големите и разпознаваеми явления в цялата бляскава история на автомобилостроенето в Обединеното Кралство. В първото си поколение той е по-скоро неразрушим автомобил, с който би било еднакво подходящо да отидете на лов за лисици или пък на поход в Африка, докато днес Range Rover изглежда повече като идеалният спътник за околосветско пътешествие. Първообразът на Range Rover беше признат за произведение на изкуството, а днешният му наследник също е достатъчно близо до подобно определение, макар че, в унисон с епохата, в която живеем, при него вероятността да бъде приет като скъпа и желана играчка, а не толкова като непреходна ценност, е доста по-голяма. Едно е сигурно – в света на високопроходимите модели Range Rover e това, което са Bentley и Rolls-Royce в класа на бутиковите луксозни автомобили. Тоест – най-доброто от най-доброто.

My car is my castle

В пълно съзвучие с имиджа си, Range Rover осигурява на своите клиенти най-доброто, което съвременното британско серийно производство може да предложи – при това в съчетание с детайли, напомнящи за традициите на англичаните в изпипаната до най-дребните подробности ръчна изработка. Външността на автомобила е променена съвсем дискретно – излъчването на петметровия колос (в съчетание с някои двигатели може да се поръча и още по-луксозно изпълнение с удължено междуосно разстояние и повече удобства за пасажерите на втория ред седалки, при което каросерийната дължина достига 5,20 метра) все така продължава да напомня повече на непревземаем замък, отколкото на типичен всъдеход. В зависимост от предпочитанията на клиента, визията на автомобила може да бъде индивидуализирана в две основни направления – по-динамично с повече елементи в цвета на каросерията или по-традиционно с допълнителна хромова украса.

По-сериозните нововъведения се разкриват едва след като човек се качи в пътническия салон – между другото, при модели като този глаголът „качване“ следва да се разбира във възможно най-прекия му смисъл, но пък понеже все пак става дума за Range Rover, срещу доплащане от порядъка на „скромните“ 5500 лева се предлагат електрически задвижвани (трябва да отбележим, доста удобни във всекидневието!) степенки. След като затворите тежката врата след себе си, попадате в една изключително интересна комбинация между класическа британска атмосфера, доминирана от приятно наситен аромат на кожа, и решения, идващи от дигиталната ера, като например черни сензорни повърхности със стъклено покритие на мястото на използваните досега бутони на средната конзола. В интерес на истината, модерните трикове са интегрирани много талантливо в иначе традиционната харизма на интериорното обзавеждане – аз лично, като привърженик на класическите автомобилни ценности (факт, който все повече хора започват да смятат за проява на консерватизъм), оставам доста по-впечатлен от страхотното качество на изпълнението и от великолепния комфорт на щедро оразмерените кожени кресла с интегрирани подлакътници и всевъзможни функции за регулиране, вентилиране, подгряване и масаж, наслаждавайки се на изящните дървени апликации, каквито при тестовия автомобил има дори и по волана, както и на удивителната тишина, която цари на борда независимо от скоростта на движение. Усещането за спокойствие, от което бивате обзети на борда на Range Rover, е поне толкова британско, колкото хилядите истории, разкази и вицове за английските икономи с техните безупречни маниери. Без значение дали се намирате зад волана или на някое от останалите места в автомобила, чувството е по-скоро сякаш гледате на околността от терасата на разкошно имение, отколкото от салона на обикновено превозно средство. Малко са автомобилите, които до такава степен успяват да ви накарат да се извисите над нещата – преносно и буквално.

Ходова част, която може всичко

Принос за усещането за неприкосновеност от явленията във външния свят без съмнение има изключително сложната ходова част с допълнително разширени възможности. Пневматичното окачване на Range Rover се грижи за изключителен комфорт при пътуване, като същевременно намалява колебанията на каросерията, справя се неуморно с пълно натоварване или теглене на прикачен товар, и, нека не пропуснем и този факт, позволява увеличаване на клиренса до стойности, които принципно могат да бъдат открити единствено при специално модифицирани за тежки терени всъдеходи. В съчетание с интелигентната система за задвижване на четирите колела и последното поколение на технологията Terrain-Response, този автомобил може да се справи с всяко предизвикателство по пътя си, без при това да изгуби и прашинка от бляскавите си обноски. И понеже заговорихме за неограничени възможности – подобни мисли навява и представянето на осемцилиндровия турбодизелов агрегат под предния капак. 4,4-литровата машина тегли с могъществото на локомотив, като същевременно разгръща мощността си възможно най-хармонично – разбира се, не без участието и на отлично настроената осемстепенна автоматична трансмисия, доставяна от ZF. Струва си да се спомене и обстоятелството, е апетитът за гориво е доста по-скромен, отколкото предполага представянето на задвижването и теглото от над два тона и половина. А що се отнася до цените, ще се отнесем към този благородник с подобаващото му джентълменско снисхождение – все пак удоволствието да притежавате жива класика никога не е било евтино.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus