Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lexus LS 500h: Top of the world

11.07.2018 11:11

Lexus LS 500h е може би най-елитния представител на японското автомобилостроене

Върховете са особено място. Колкото по-високи и трудно достъпни са те, толкова по-велико е усещането да се изкачиш до тях. Когато си на върха, се извисяваш над дребното и незначителното. Затова и не е чудно, че само най-добрите успяват да достигнат до там...

Така стоят нещата и с върховете в автомобилостроенето. Въздухът сред луксозните серийно произвеждани модели е изключително рядък. Мнозина имат желание и амбиция да досигнат до този връх в индустрията, но малцина успяват, а още по-малко са тези, които се задържат там. В момента мисията  е дори по-трудна от обикновено, защото и трите доминиращи в сегмента модели се намират в изключително силна форма. Актуалното издание на S-класата е истински коронован крал на комфорта и умело жонглира с класическите и модерните ценности на марката от Щутгарт, BMW Серия 7 се отличава с удивителна в своята непреходност елегантност и както никой друг автомобил на пазара успява да съчетае автентично удоволствие от динамичното шофиране с усещане за носене над пътя, а Audi A8 ни пренася в една качествено нова ера с новаторската си ергономична концепция и ненадминатите си до момента възможности по отношение на автономното шофиране. Да се доближиш като качества до тези три модела е задача, която изглежда все по-трудно изпълнима. Едно е да можеш да се конкурираш с тях като размери или да предложиш идентично разнообразие от „екстри“, а съвсем друго е да заслужиш правото да бъдеш техен достоен противник. Е, автомобилът, за който искаме да ви разкажем накратко в този материал, е един от малкото щастливци, справили се на 100 процента с това предизвикателство.

Като по учебник

Новото издание на Lexus LS е прекрасен пример за това, че най-добрият начин да създадеш един изключителен продукт е да намериш хора, за които работата е страст и хоби, и да им дадеш пълен карт бланш. За разлика от някои от своите предшественици, този автомобил не се опитва да копира концепцията на друг утвърден модел на пазара, а се позиционира в своя собствена, уникална сама по себе си ниша. Защото LS сам по себе си е олицетворение на абсолютния връх в японското автомобилно изкуство – и като дизайн, и като качество, и като технологии. Външно автомобилът е безпогрешно разпознаваем като Lexus и с гордата си осанка оставя трайно впечатление. Със своята сложна и изключително прецизно изпълнена триизмерва структура, голямата фирмена решетка тук застава точно на мястото си – няма друг модел на марката, на който тя да подхожда така добре, както на LS. Полираните до блясък колела са още един от елементите, които издават граничещото с маниакалност внимание, което японците отдават на детайлите.

Усещане за блаженство

Ако външността на LS може да бъде описана като меко казано впечатляваща, думите, които биха били подходящи за пълноценното описание на интериора, се оказват не съвсем достатъчни. Думата, с която японците са нарекли усещането за топлота и уют, от което е белязана връзката човек-автомобил при LS, е „Omotenashi“. Отваряйки някоя от солидните врати, попадате в свят на източно спокойствие и хармония, какъвто до момента не сме откривали в нито един друг представител на азиатското автомобилостроене. Във въздуха се усеща дискретно, но осезаемо ухание на анилинова кожа. Тапицериите са нежни на допир и ръчно съшити. Линиите на таблото, шевовете в панелите на вратите и осветения панел пред пътника до водача имат почти орнаментален характер, което създава усещане за изящество, но не и за претруфеност. Солидният слой лак на декоративните панели подчертава структурата и шарките на благородната дървесина. Звукът на озвучителната уредба Mark Levinson е достоен за малка концертна зала, а работата с детайли като въртящия се двукомпонентен регулатор за силата на звука и смяната на песните, респ. радиостанциите, е извор на може би малко, но истинско удоволствие. Традиционно за този клас, свръхудобните седалки имат възможност за подгряване, охлаждане, масаж и електрическо регулиране във всички възможни посоки, а версията със самостоятелни места с позиция за релакс отзад и обособена конзола между тях превръща задната част на салона в своеобразен клуб за почивка. Шумоизолацията очевидно е била сред най-големите приоритети за създателите на автомобила – дори двигателят е капсулован, а дебелината и структурата на многослойните акустични стъкла буди респект.

Звукът на тишината

Дори след като потеглите, вътре в автомобила остава съвършено тихо – единствено шумът от гумите и звукът от двигателя при форсиране издават, че все пак се движите. Маниерът, с който адаптивното пневматично окачване изглажда всички неравности по пътя, по перфектен начин допълва усещането за блаженство на борда.

Задвижването на хибридния модел се представя по типичния за марката начин, като звукът от шестцилиндровия двигател и енергичността при ускоряване определено успяват да донесат радост на човека зад волана. Налице е и възможност за поръчване на версия с конвенционален бензинов мотор.

Всъщност не е от толкова голямо значение кой точно вариант ще изберете – при всички положения към момента LS е сред най-добрите автомобили в света и несъмнено е едно от най-съвършените четириколесни произведения на японското инженерно изкуство досега. Без колебание можем да кажем, че на върха на луксозния клас се изкачи още един модел – и той се нарича Lexus LS.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus