Стартовата цена в Германия е 22 000 евро, въпреки че предшественикът струва 17 290 евро
Четвъртото поколение на хечбека Honda Fit ще се появи на европейския пазар през лятото под името Jazz. Стартовата цена в Германия е 22 000 евро, въпреки че предшественикът започва със 17 290 евро. Безалтернативният хибриден Jazz ще доведе до значително по-голяма цена, но и загуба на мощност.
Тримоторната инсталация e: HEV генерира 109 к.с., 253 Нм, докато бензиновият четирицилиндров 1,5 агрегат развива 130 к.с., 155 Нм. Новият Jazz ускорява до 100 км/ч за 9,4 сек (по-рано 8,7–12,3 сек) и достига максимална скорост 175 км / ч (182–190). Това, което респектира, е намаляване на разхода на гориво до 4,5 л / 100 км в цикъл WLTP (беше 5,8–6,6 л) и намаляване на емисиите на CO2 до 102 г/км (преди 131–150). Версията Crosstar изразходва 4,8 л/100 км и отделя 110 г/км.
Хечбекът Jazz Crossstar ще струва от 26 250 евро, тъй като е малко по-голям от обикновения Jazz (4090 × 1725 × 1545 мм), различава се с бодикит от небоядисана пластмаса, контрастен покрив, покривни релси на покрива в базовото оборудване и вътрешна облицовка с водоотблъскваща материя.
Jazz предлага три режима на шофиране, променящи се тихо, без да забележат пътниците. Engine Drive означава, че бензиновият четирицилиндров 1,5 (98 к.с., 127 Нм) двигател работи в комбинация с иновативна трансмисия и задвижва предните колела. Hybrid Drive принуждава двигателя с вътрешно горене да захранва електродвигателя-генератор, който от своя страна дава енергия на електромотора (109 к.с., 253 Нм).
Последният в режим EV Drive е директно свързан с литиево-йонната батерия. В градските райони EV Drive и Hybrid Drive плавно се сменят, а Engine Drive се използва по магистрали, докато моторът помага на двигателя с вътрешно горене по време на ускоряване. Обърнете внимание, че в Япония системата e: HEV се предлага със задвижване на всички колела във всички версии на Fit.
Външни разлики между европейската и японската версия не се виждат. Jazz остава в предишните си габарити: дължина - 3995 мм, широчина - 1695, височина - 1515, междуосие - 2530 мм.
Диагоналът на централния сензорен екран нарасна от седем до девет инча. Цифровото арматурно табло е със седем инча. Климатичната система е еднозонова. Седалките се считат за чисто нови. Honda може да се похвали с обем на багажника от 298–1203 литра, въпреки че преди това е бил 354–1314 литра според VDA стандарта.
Медийният център поддържа Apple CarPlay и Android Auto, смартфоните се свързват без или с жица. За първи път в Jazza има WiFi. Гласовият асистент Honda Personal Assistant е точно такъв като Honda e. Комплексът за безопасност Honda Sensing включва като стандарт адаптивен круиз, мониторинг на маркиров, автоматично спиране и десет въздушни възглавници. Европейският старт на Jazz вероятно ще бъде усложнен от четвъртото поколение на хечбека Toyota Yaris, който ще пристигне в Стария континент през пролетта с хибридни и стандартни бензинови версии.