Митичната серия 911 на поне толкова митичната фирма Porsche по традиция включва огромно разнообразие от модификации. Точно за изложението IAA през септември фирмата от Цуфенхаузен ще бъде напълно готова с най-екстремния представител на моделното семейство – базираният на Turbo топспортист GT2. Нашите фотографи вече успяха да хванат „в крачка” леко замаскираните прототипи по време на тестовете на автомобила.
Стилистични промени, които имат реална функция
За разлика от 997 Turbo, GT2 няма да разполага с вградени в предната броня сметлини за мъгла – това пространство ще бъде използвано за осигуряването на допълнителни количества свеж въздух за предните спирачки. Освен това, за стабилността на пътя ще се грижи миниатюрен, но изключително ефективен мини-спойлер под предната броня.
Значително „по-продупчена” в сравнение с останалите версии на 911 е и задната броня на GT2. Дали „двуетажният” масивен спойлер над двигателя ще влезе в серия, засега не е ясно, но е по-скоро малко вероятно.
Повече мощ при по-ниско тегло
С цел оптимизирането на теглото на автомобила, GT2 ще бъде лишен от климатична инсталация, намалена е и употребата на шумоизолиращи материали. Наред с това отпада и системата за задвижване на четирите колела от Turbo – при GT2 задвижващи ще бъдат само задните колела. Иначе 3,6-литровият боксерен турбодвигател ще бъде с увеличена до 520 конски сили мощност, като очакваната максимална скорост на GT2 за пръв път трябва да надхвърля границата от 320 км/ч. Соченото от производителя време за ускоряване от място до 100 км/ч е 3,7 секунди. Така на практика GT2 ще се доближава до характеристиките на абсолютния флагман на марката - Carrera GT. Спирачната система ще бъде с перфорирани и, разбира се, принудително вентилирани керамични дискове.