Renault вече предлагат четвъртото поколение на Clio и като комби, което отново носи името Grandtour.
Понякога, по време на парти, се случва така, че прекарвате четвърт час за да поприказвате в кухнята, само за да разберете, че повечето от гостите са си отишли, и вече никой не е останал за трите пици, които току що сте извадили от фурната.
По същия начин и партитата на малките комбита изглежда просто се разтуриха. Доско те бяха там: Polo Variant, но само едно поколение, което бе безапелационно изместено от Fiat Palio Weekend, а също така и от Opel Corsa B Caravan в периода 1997-2001 година. Кросоувърът Peugeot 2008 замени 207 SW. Сега, тъй като новото Renault Clio пристига като хала, то се натъква по линия на концерна само на братовчедите Skoda Fabia Combi und Seat Ibiza ST – а там някъде в ъгъла се суети дори и Lada Kalina Kombi.
Renault Clio Grandtour предлага голям обем от пространство
Сегментът на малките комбита почти западна и се ограничи до малка ниша - Renault Clio Grandtour се намеси тъкмо навреме. Докато скосената задна част на хечбекса свършва почти внезапно, 20,4 см по-дългата задница на комбито подобрява значително елегантността на каросерията. Страничната линия е моделирана с елегантна единична линия на прозорците, а линията на покрива леко се спуска надолу от височината на средните колони, но това по никакъв начин не намалява транспортния талант на Renault Clio Grandtour. Със своите 443 до 1380 литра обем, багажникът побира между 143 до 234 литра повече багаж, отколкото хечбека. Това става възможно благодарение на сгъваемия междинен под на дъното на товарното пространство. Достатъчно е да сгънете асиметрично разположените задни седалки, за да се получи равен под с възможност за натоварване на по обемни предмети в Renault Clio Grandtour. Ако облегалката на предната пътническа седалка е спусната (серия на Dynamique), максималната дължина за натоварване се увеличава от 1,62 на 2,48 м - за превоз на легнали предмети с нестандартна форма като например дъски за сърф, стенни часовници, контрабас или баскетболни топки.
При всичко това, комбито може да позволи и седящи пътници в задната част на Renault Clio Grandtour. Докато в нормалното Clio плоският покрив силно ограничава пространството над главите на пътуващите отзад, комбито има достатъчно пространство за възрастни. По-големите странични прозорци позволяват добър обзор навън, това е една от многото положителни характеристики на Renault Clio Grandtour, чиито допълнителни 50 кг в сравнение с хечбека изобщо не се чувстват при шофиране.
Мощен дизел, модерна информационна система
Дизелът с 90 к.с. при Renault Clio Grandtour работи решително, тегли уверено, остава изискан и ефективен, а също така е и икономичен, както при нормалното Clio. Той е в комбина с познатите вече настройки на ходовата част, които са характерни с комфортното си пружиниране, но не предразполагат към особено спортно каране в завои.
Няма как да не отдадем заслуженото внимание и на инфо-развлекателната система R-Link. С нея Renault Clio Grandtour е на върха на съвременните технологии, можете да телефонирате, да провеждате разговори, имате навигация, да изпращате мейли по електронната поща и да изтегляте файлове. Преди всичко обаче, автомобилът впечатлява всеки, който иска да товари, с което Renault Clio Grandtour остава наистина добър партньор.