Новият президент на компанията разкрива пътя към премиум сегмента
От 25 юни Mazda Motor Corporation има нов президент. Такаши Яманучи, направил в Mazda 47-годишна кариера и стигнал до висшите постове през 2008 г., излиза в пенсия. Вместо Яманучи, който сега е на 69 години, на кормилото на корпорацията застава Сеита Канаи. Той е на 62 години, 40 от тях е отдал на Mazda. Той е бил вицепрезидент и помощник на президента на фирмата по надзора на качеството, оглавявал е подразделението Mazda Engineering & Technology, бил е управляващ директор по изследванията и и развитието. Като цяло, Канаи не е функционер и търговец, като неговия предшественик Яманучи, а технически специалист с широка компетентност. След като медиите разбраха, че той ще направи официално изявление при стъпването си в длъжност, журналистите зададоха на бъдещия президент няколко въпроса, а от отговорите на Канаи става ясно, че той има ясно виждане за марката Mazda в перспектива.
Сеита Канаи заяви, че в по-голяма степен кросоувърът Mazda CX-9 и по-малко Mazda2 няма да фигурират в моделната гама на компанията. В същото време той сложи край на разговорите за микро автомобила Mazda1. Той се пошегува, че подобна мисъл за малък модел може да се появи в главите на младите сътрудници на компанията. Но такива планове няма. Причината е банална: Mazda няма да навлиза в сегмент A, защото няма шанс за успех там.
Всъщност публиката не без основание очакваше Mazda1. През октомври 2008 г. бе показан концептът Kiyora и на него гледаха като на бъдещия представител на марката н сегмент А.
Вместо това Канаи потвърди производството на кросоувъра, който ще стои една стъпало под Mazda CX-5. Според неговите думи появата на модела Mazda CX-3, построен на платформата на Mazda2, е „повече от възможна” В интервю за австралийска медия става ясно, че премиерата на Маzda CX-3, както и дебютът на четвъртото поколение на роудстъра Mazda MX-5, ще се състоят още през тази година.
Дали Mazda ще се появи в премиум сегмента? Новият шеф на компанията признава, че много му се иска нещата да вървят в тази посока, но да бъде създаден отделен бранд, каквито се явяват Lexus и Infiniti, компанията няма да прави. „Честно казано, това вече сме го правили и не се получи много удачно. Нашият луксозен бранд Eunos бе ликвидиран в края на 90-те. Една от причините защо не постигнахме успех тогава беше нашата технологична изостаналост. Към това трябва да добавим, че нямахме достатъчно опитни хора, пари и други ресурси” , заяви Сеита Канаи. Той счита, че днес пътят към премиум сегмента минава през постепенно повишаване на качеството до максимално високо нови, вследствие на което ще има ръст на цените, а след това... „Mazda не може да решава доколко висококачествена е станала неговата продукция. Ние създаваме автомобили, които са много близки до премиум автомобилите, но това ще решават нашите клиенти”, подчерта новият президент на компанията.