Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Toyota Auris: Ново лице

29.01.2016 18:52

Обновеният компактен модел на Toyota изкушава публиката с нови двигатели и по-комфортен интериор

Погледнат отвън, модернизираната Toyota Auris не показва съществени разлики с произвежданото от 2012 и продавано в България от 2013 г. второ поколение на модела. Макар и леки обаче, дизайнерските намеси с хромирани елементи и новите LED светлини са променили изражението на предната част, което е станало по-дръзко и независимо. Отзад по-ръбестите светлини и променената броня създават визия, съзвучна с днешните тенденции в автомобилната мода.
С качването в кабината обаче промените стават не само по-видими, те просто ви заливат отвсякъде. В сравнение с досегашната версия арматурното табло и обзавеждането изглеждат сякаш взети от автомобил от по-висок клас. Меките пластмаси доминират, на много места е използвана и изкуствена кожа с видими шевове, органите за управление и климатикът са оформени по-елегантно, В рамка от черен пиано лак е вграден 7-инчов сензорен екран, а до него, като специален жест към феновете на Toyota, има старомоден цифров часовник, напомнящ за други времена.

Ако сериозно обновеният интериор е своеобразен контрапункт на почти непроменената външност, той е напълно съзвучен с новостите, които ни очакват под предния капак на компактния модел. Сега там може да бъде открит един модерен 1,2-компактен бензинов турбомотор с директно впръскване, развиващ 116 к.с. Агрегатът е зареден с големи надежди – според плановете на Toyota около 25 процента от всички произведени бройки Auris ще бъдат оборудвани именно с него. Четирицилиндровият мотор работи тихо и почти без вибрации, проявява завидна за обема си еластичност, като максималният му въртящ момент от 185 Нм е налице между 1500 и 4000 об./мин. Според заводските данни ускоряването от 0 до 100 км/ч отнема само 10,1 секунди, а максималната скорост на Toyota Auris с него е 200 км/ч.

Дизел от BMW

Също нов е и по-големият от двата дизелови агрегата – става дума за 1.6 D-4D, доставян от партньора BMW. С тихия си ход и равномерната си тяга той превъзхожда досегашния двулитров дизел, а мощността му от 112 к.с. и най-вече 270-те Нм въртящ момент придават на обновената Toyota Auris приятна динамика и най-вече увереност при изпреварване – все пак този мотор идва от автомобили като Mini и Серия 1. Стандартният му разход е 4,1 л/100 км.

Още по-малко гориво, поне според европейските стандарти за измерване, изразходва Auris Hybrid, който на Стария континент като цяло продължава да е една от най-продаваните версии на модела. Неотдавна от Toyota с гордост отчетоха, че са продали осем милиона хибридни автомобила в световен мащаб (от всички марки на концерна), но в България реализираните бройки са само около 500. Все пак тази година се очаква да бъде рекордна с около 200 продадени хибридни автомобила. По задвижването на хибридната Toyota Auris не са настъпили промени – системата включва 1,8-литров бензинов двигател с 99 к.с. (важно за изчисляването на данък МПС!) плюс електромотор с 82 к.с. (максималната мощност обаче е 136 к.с.). Не само хибридният, но и всички други варианти вече отговарят на стандарта Euro 6.

Това важи например за атмосферния 1.33 Dual VVT-i (99 к.с.), както и за преработения малък дизел 1.4D-4D с 90 к.с. На пазарите в Източна Европа още известно време ще се задържи и 1,6-литровият атмосферен агрегат със 136 к.с. който у нас ще се предлага с 1000 лв. по-евтино от номинално по-слабия с 20 к.с. нов 1,2-литров турбомотор.
При тестовото шофиране управлявахме новите версии на Toyota Auris по едно немного добре поддържано шосе и се убедихме, че както хечбекът, така и комбито Touring Sports реагират на неравностите доста по-приятно от предишните варианти. Дори дупките по пътя сякаш се преодоляват по-меко, преработената кормилна уредба реагира по-директно при завъртане на волана и носи повече информация за пътя. Ако не обичате да превключвате, срещу 3000 лв. бихте могли да комбинирате двата по-мощни бензинови мотора с безстепенна CVT трансмисия с имитация на седем степени (дори има планки на волана за превключването им). Като цяло автомобилът оставя впечатление за достатъчна динамика и хармонични настройки за приятно, спокойно пътуване.

За това спокойствие допринасят в немалка степен и асистентите за активна безопасност, групирани в системата Toyota Safety Sense, предлагана, наред с панорамния остъклен покрив и LED светлините, с най-високото ниво на оборудване Sky. Тя включва предупреждение за челен сблъсък с автоматично спиране на автомобила, предупреждение за напускане на лентата за движение, визуализация на пътните знаци на таблото, асистент за дългите светлини.

И накрая – цените. Диапазонът им се простира от около 30 000 лв. за най-евтиния бензинов до близо 47 500 лв. за най-скъпия дизелов вариант. Хибридите се движат между 36 490 и 46 450 лв. Комби версиите са с около 2000 лв. по-скъпи.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Конструкторите на Toyota са направили много, за да превърнат Auris в съвременен, сигурен, надежден и приятен за шофиране автомобил при това с хибридна версия от вид, какъвто може да предложи само японският концерн. Другите производители обаче също не стоят на едно място и вече имат доста интересни постижения.

Текст: Владимир Абазов

Коментари
comments powered by Disqus