Японците обаче са безмълвни за евентуалното участие на Фернандо Алонсо
Toyota е единственият производител, който ще участва в LMP1 категорията в „24-те часа на Льо Ман” през следващия сезон. Японците официално потвърдиха програмата си днес, като тя включва ангажимент към WEC в рамките на 2018 и 2019 година.
„Суперсезонът” в Световния шампионат за издръжливост започва на 5 май догодина с „6-те часа на Спа”. „24-те часа на Льо Ман” ще бъде едва втори старт в календара, който ще продължи до средата на 2019-а.
Идеята е WEC да премине към изцяло нов формат, в който класиката на пистата „Сарт” да е последен кръг в шампионата. Ето защо предстоящият „суперсезон” ще включва две издания на „24-те часа на Льо Ман”. Графикът да се нормализира за сезон 2019/2020. При това положение участието на Toyota в Льо Ман е сигурно за следващите две издания на надпреварата.
„Toyota Gazoo Racing ще участва в сезон 2018/2019 на WEC, след като реши да продължи да развива хибридните си технологии посредством моторспорта”, се казва в официалното съобщение. „Toyota имаше активна роля в определянето на правилата за следващия сезон в LMP1. След като те бяха публикувани, отборът вече може да потърди, че ще участва със своя TS050 Hybrid поне до края на сезон 2018/2019.”
Повече подробности за програмата на японците се очакват в началото на следващата година. Тогава вероятно ще бъдат потвърдени и пилотите, които ще карат за заводския тим. На този етап слуховете сочат, че и шестимата настоящи състезатели ще останат в отбора, но интересът на Фернандо Алонсо към „24-те часа на Льо Ман” може да провокира промени.