Това е добър рекламен ход на японския производител
Появата на прекроения сериен автомобил в рали изпълнение е обичаен рекламен ход на автомобилния производител. Но сегашният пример сам по себе си е единствен. Компанията Toyota ще представи по време на последния етап от рали шампионата на Япония водородния седан FCV. Истина е, че автомобилът няма да участва в самата надпревара: колата с горивни елементи ще се пусне по пистата в Синсиро на 1 ноември в качеството си на нулев (съдийски) екипаж, който ще провери безопасността на трасето преди официалния старт.
Създателите на автомобила не уточняват дали в доработената версия има нови технически решения освен видимите външни промени като олекотените джанти, големите калници и спортните украшения.
Седанът FCV (според някои данни автомобилът ще си има собствено име Mirai, но не е потвърдено официално) е дълъг 4870 мм, широк- 1810 мм и висок - 1535 мм, докато междуосието е 2780 мм. Блокът с горивните елементи генерира мощност от над 100 кВт. Автомобилът може да измине с едно зареждане 700 км, което е значително повече от всеки друг сериен електромобил. Ускоряването от нула до 100 км/ч отнема 10 сек.